Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kaarten-ketting

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kaarten-ketting
    Posted: 23 November 2011 om 11:43

beetje raar woord, maar zit sinds enkele dagen op een idee'tje te "broeden"......vroeger als tiener deed ik graag mee aan de zogenaamde ketting-brieven. Weten jullie dan wat ik bedoel??

Nou lijkt het me zo gezellig om dat nog eens een keer te doen,maar dan met een kaartje.... Ik moet nog bedenken hoe het ook al weer precies in zijn werk ging maar zijn er meer dames die dit wel leuk en gezellig vinden?? Dan lijkt het me leuk om daar in januari mee te starten......de komende weken zullen de kerstkaarten hun weg naar hier en jullie wel weten te vinden, dat hoop ik tenmiinste want dat vind ik altijd een van de leukste diingen met kerst...

Wie doet er mee???

Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Christien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 12:00

je bedoelt denk ik een kettingbrief

Je maakt een brief waarin je uitlegt wat de bedoeling is.

Daaronder komen 3 (of zoveel je wilt) namen en adressen.

je stuurt een kaartje en een kopie van de brief naar de bovenste naam.

Het enige wat je in de brief aanpast is dat je de bovenste naam weghaalt en in plaats daarvan je eigen naam onderaan schrijft.

Maar hoe precies de eerste brief moet, weet ik niet.

Je moet denk ik in het begin de brief naar 3 (of zoveel je wilt) personen sturen en 3 namen onderaan schrijven. Maar dat kan niet van eerste 3 ontvangers zijn, want die schrijven hun naam daaronder.

Of krijg je een sneeuwbal effect?

Ik weet nog wel dat ik vroeger van dat soort brieven kreeg, waar dan in stond dat je de brief door moest sturen omdat je anders je "geluk verspeelde" of zoiets. Raar vond ik dat.

Succes,

Christien

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:04

Hé, ja leuk idee! Ik doe mee hoor.

Je zet er een lijstje met 5 namen en adressen op, waarvan je de bovenste persoon een ansichtkaart moest sturen en dan weglaten op de nieuwe kaart. Daarop zet je jouw naam en adres onder aan de lijst.

Smimske: wil jij beginnen? En januari lijkt me een super maand, dat is altijd zo suf en duf na de feestdagen!  

Zal ik een lijstje met namen bijhouden? Dan kun jij van de 1e 4 het adres verzamelen en de 1e kaarten versturen en gaat het balletje rollen.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:05
Ik heb daar nooit aan meegedaan en die mails met feng shui enzo waar gedreigd wordt dat het je slecht vergaat als je de ketting verbreekt, gooi ik zó in de prullenmand, oke ik heb nooit de 7 miljoen gewonnen, maar ik doe ook niet mee met loterijen. Behalve als er een goed doel aan vastzit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:47
Originally posted by Jips Jips wrote:

Hé, ja leuk idee! Ik doe mee hoor.

Je zet er een lijstje met 5 namen en adressen op, waarvan je de bovenste persoon een ansichtkaart moest sturen en dan weglaten op de nieuwe kaart. Daarop zet je jouw naam en adres onder aan de lijst.

Smimske: wil jij beginnen? En januari lijkt me een super maand, dat is altijd zo suf en duf na de feestdagen!  

Zal ik een lijstje met namen bijhouden? Dan kun jij van de 1e 4 het adres verzamelen en de 1e kaarten versturen en gaat het balletje rollen.

Jips, ik vind januari niet echt een duffe maand. Volgend jaar is het de maand waar ik 50 word. Ik ben benieuwd of er iemand aan zal denken.

Ik wil zeker mee doen aan die kaartjes ruil. Als jullie het geen probleem vinden dat ik in België woon.  Laten jullie me dan wel juist weten hoe het moet? Ik veronderstel dat je 1 kaartje stuurt naar het bovenste adres en je adres onderaan aanvult. Net zo iets als een round robin bij het borduren.

Ik denk dat je in totaal dan op het eind zoveel kaartjes krijgt als er adressen opstaan. Klopt dat?

Ik ben wel niet blond, maar ik versta het toch niet helemaal.

Groetjes

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 14:45

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb daar nooit aan meegedaan en die mails met feng shui enzo waar gedreigd wordt dat het je slecht vergaat als je de ketting verbreekt, gooi ik zó in de prullenmand, oke ik heb nooit de 7 miljoen gewonnen, maar ik doe ook niet mee met loterijen. Behalve als er een goed doel aan vastzit.

ik ben het met je eens Magtelt. Ik geloof er niet in. Toen ik een paar jaar geleden een telefoontje kreeg met de vraag wat ik met een miljoen zou doen heb ik hem door de belller weg laten geven aan een goed doel. Hij kwam zelf met dat idee omdat ik hem echt niet wilde.

Zelf heb ik als kind vaak mee gedaan met kettingbrieven. Maar werkelijk nooit wat teruggekregen. Mijn moeder had een keer een brief met een prentenboekje. Iets leuks uitgezocht en opgestuurd maar geen een boekje terug gehad. Dus heb ik mezelf beloofd dat ik nooit meer mee doe met dit soort brieven. Te vaak een slechte ervaring gehad.

Zal wel met interesse dit topic blijven volgen. Want wie weet krikken jullie mijn negatieve ervaringen weer een beetje op.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 16:56
Ik ben het met bovenstaande dames eens, het kwam nooit goed.

Bloemevrouwtje, ik ben ook in januari jarig. Voor ons is het dus geen duffe maand.
Hij is alleen wel een stuk rustiger dan de voorgaande decembermaand. Maar januari heeft ook zijn charmes.
Lekker vriezend weer, met een beetje zon in de middag is het elke dag weer een paar minuutjes langer licht.
Ga zo maar door. Ik houd wel van januari.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 17:09

Ik heb zeker geen bijbedoelingen als geluk of ongeluk brengen hoor!!

Klopt ook dat het vaak mis liep, mijn idee/bedoeling is ook om het op een of andere manier onder ons te houden....als hobbydoosjes onder elkaar.

Hoe of wat ik dat aan moet pakken weet ik ook nog niet goed...maar dan moeten er wel liefhebbers zijn.

Jips,zullen we er ons samen eens over buigen hoe we dat op poten kunnen zetten??

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 17:40
Het is ook niet echt mijn ding. Maar kun je er niet een
klein haakpatroontje bij doen of zo. Dan krijg je van
alles wat.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 17:44

Dat is wel een leuk idee,inderdaad!!

@bloemenvrouwtje,gaat inderdaad ongeveer zoals je denkt en schrijft!

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 18:54

Jaaaaaaaaaaaa, Mayolijn dat is een leuk idee. Een patroontje erbij doen van iets wat je zelf leuk vind om te maken en dan kun je zelf op de kaart achter je naam en adres aangeven of haken of breien je ding is!

Dames: de vraag is dus gewoon of jullie zin hebben in een kaartje met patroontje te sturen naar een ander hobbydoosje

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 22:18
Dat vind ik een leuk idee, zo krijg ik nog eens echte post, dat komt bijna ( buiten de kerst en verjaardagskaarten) niet meer voor, zelfs bankafschriften komen via het internet.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 08:17
Misschien kun je zelfs het haakpatroon als hoofd-item doen en het kaartje als bij.

Of natuurlijk een breipatroon.

Maar dan wel even goede afspraken maken over welke patronen (ivm copyright) en iets om ervoor te zorgen dat je geen dubbele krijgt. Evt. ook iets over de taal, want niet iedereen kan engels haken.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 08:43

Doe ik zeker niet aan mee. Dat patronenidee is leuk, maar net zoals er maar een klein aantal mensen die lid zijn van de hobbydoos hier actief zijn zal het met zo'n kaartenactie niet beter zijn. bovendien, waar haal je de adressen van hobbydozen vandaan? Die staan niet in het profiel en willen we dat veranderen??

Desondanks veel succes, Lida

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 12:30
Ik heb ook niet zulke leuke ervaringen met kettingbrieven, dus voorlopig loop ik er beslist niet warm voor.
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 13:02
Postcrossing is eigenlijk ook een soort van kaarten-ketting :)

Ik krijg elke week wel een ansichtkaart uit een ander land! (en stuur dus ook veel naar andere landen)
Blessed to be a blessing
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 13:03

Jaaaaa......ik vind het wel heel leuk.

Goed idee!!!!

Ik doe er aan mee hoor.

Vroeger vond ik kettingbrieven stom, maar dit is wel heel leuk!!!

Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns