Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patronen opbergen?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patronen opbergen?
    Posted: 28 November 2011 om 12:33
Hoe bergen jullie je patronen op op de computer?

Ik heb mijn systeem uitgelegd in het topic Slaapzakkentic.

Ik ben benieuwd hoe anderen dat oplossen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 12:39
ik maak eerst mapjes met wat erin moet komen.daarin opslaan en dan veilig wegzetten in mijn externe geheugen,reuze handig,
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 12:50

Hihi,dat dacht ik ook!!! Totdat gister mijn externe geheugen crashte...Heb huilend achter de comp gezeten...

Vanaf nu ga ik alles printen en in een map doen...Ik heb een beetje het vertrouwen in electronische apparaten verloren,dus stap terug in de tijd!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 12:53
Ik ben ouderwets, ik heb liever papier in handen. Mijn patronen op de computer komen ook uit bladen en boeken die ik zelf lekker in de hand kan houden. Folders enzo krijg ik eerst online en later gelukkig in de brievenbus. Dan kan ik de gewenste artikelen uitknippen en aaneen nieten als boodschapenlijst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 12:56
Hihi,ook met de folders doe ik dat zo! Scheur ik de dingen die ik wil kopen uit,en stop ze bij mijn boodschappenlijstje...Kun je het ook niet vergeten!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 13:02
Magtelt heeft een heel dik boodschappenlijstje ;)

Heb je de pop met de berenjas kunnen vinden Magtelt, of ga je zo nog?

Ik twijfel nog steeds, maar denk dat ik eerst mijn nieuwe aanwinsten van kleren ga voorzien...

Ik ruim alles trouwens digitaal op. Ik zet alles in de map: nog uitzoeken. Tijdje terug heb ik die uitgezocht en dat doe ik binnenkort weer. Mijn systeem is zeer chaotisch, maar gelukkig kan mijn computer wel zoeken. Ik ga het binnenkort weer uitzoeken en op een micro sc gooien. Dan kan ik het ook op mijn pad lezen. Die is maar 2gb, dus alles moet daar oppassen. Wat er niet op past, moet maar even op de usb stick blijven wachten. Ik ga eerst de projecten op de pad maken.
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 13:05
Ik heb me patronen op me pc staan en ik print ze uit stopt ze in plastic mapjes in een multo map.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 13:05
hoi dames

hoi ik maak ook van de patronen kopie's hoor want wij
zitten met een hele oude pc dus als deze eens gaat foert
zeggen heb ik nog altijd de kopie en die steek ik in een
map alleen voor mijn handwerkjes ,nu moet ik alleen nog
eens tijd vinden om alles te classeren

Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 13:09
alles in mapjes op de computer de echt interresanta dingen die ik in de nabije toekomst wil maken print ik uit en doe ze in insteekhoesjes in mappen verder maak ik regel matig cd's van wat er op de computer staat voor het geval het oude beestje de geest geeft heb ik toch nog iets Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 13:19

ik heb verschillende mappen aangemaakt.

haken, breien, vilt, naaien

dat dan weer onderverdeelt in de verschillende onderwerpen.

bv kleding, dieren, poppen,

Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 13:27

Alles in mapjes op de computer (en als de back up wordt gemaakt ook op de externe harde schijf).

Wat ik ga maken print ik dan uit...

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 14:40

Ik heb sinds de crash van mijn oude pc  waar echt heel veel patronen op stonden, nu een usb stick waar ik de patroontjes op zet.

Ik heb alles (lees heeeeeeeeeeel veel omslagdoek / sjaal patronen) onderverdeeld in "model" en dan in die map verdeeld in breien of haken

Op het moment dat ik echt iets ga maken print ik het patroon wel uit en gaat het op dezelfde wijze in mijn ordner.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 14:43

Ik heb alles op de computer staan, in een map en wat ik wil gaan maken print ik. Verder hebben wij een extra harde schijf die we regelmatie updaten zodat niet alles kwijt raakt. We hebben pas een nieuwe computer, de vorige gecrasht maar gelukkig konden al onze documenten nog gevonden worden, vandaar voor de zekerheid een aparte harde schijf, deze bewaren we niet bij de computer in de buurt.

Groetjes Annelies.

groetjes Annelies ;)
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 15:49
ik heb alles in mijn dropbox. onderverdeeld in allerlei mapjes. kleding/poppen enz. maar ook mappen met uitgeprinte patronen.
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 16:03
Ik heb op de computer ook allemaal mapjes en dan
onderverdeeld op soort. en dat staat ook veilig op de
externe harde schijf opgeslagen en als ik wat wil maken
print ik het uit.
groetjes miranda
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 16:53

Originally posted by beppemartha beppemartha wrote:

ik heb alles in mijn dropbox. onderverdeeld in allerlei mapjes. kleding/poppen enz. maar ook mappen met uitgeprinte patronen.

Superslim, dan kun je er ook altijd bij!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 17:11
Mijn dropbox was te klein voor al mijn patronen...

Totdat ik eens goed keek en zag dat minstens de helft er dubbel in
stond. Heel erg slim...

Binnenkort eens kijken of ik mijn archief zoiezo maar niet eens moet
uitzoeken.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 19:03
Heb de patronen in mapjes op de PC staan, er word elke week een update gemaakt op de USB Stick.

En de patronen die ik ga maken, print ik uit en doe ze in een map.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 19:13
Ik heb in de tijd dat ik bij Hobbydoos ben al verschillende patronen verzameld. Ik print ze gewoon uit en doe alles netjes onderverdeeld in van die handige plastic envelop/druk mappen die allemaal in een ordner zitten. Die plastic enveloppen met drukker erop koop ik bij de Hema. Ik gebruik ze ook voor bijv. de verzekeringspapieren en andere "belangrijke" papieren in te doen. Ik vind dat heel overzichtelijk.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 19:21

Ik bewaar mijn patroontjes op pc. Netjes, dacht ik, onderverdeeld in verschillende mapjes.  Tot ik merkte, dat ik toch vaak dubbele patroontjes op mijn laptop heb staan. Ook heb ik nog heel veel patroontjes op papier.  Die probeer ik ook keurig, per onderwerp, op te ruimen.  Maar ik merk dat mijn systeem helemaal niet goed is.  Alles wordt een beetje een rommeltje. En ik heb ook nooit iets op een externe schijf of cd op geslagen.  Inderdaad helemaal niet zo slim.  Ik denk dat ik maar snel eens enkele usb sticks of cd'tjes ga gaan kopen, om alles op te slagen en dan kan ik het misschien van mijn harde schijf halen.  Dat zou mijn laptopje misschien wat minder belasten.

Maghtelt hartelijk dank om dit artikeltje aan te maken.  Ik krijg hier wel enkele goede idee'tjes.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns