Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken volgens naaipatroon?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Biba View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Biba Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken volgens naaipatroon?
    Posted: 29 November 2011 om 09:27

Tijdens het haken van een omslagdoek (waar geen eind aankomt maar ik ben heel niet ongeduldig hoor) zat ik me te bedenken. Ik heb een heel oud breiboek, gekregen toen ik 15 was. In dat boek laten ze zien hoe je kunt breien volgens naaipatroon. Nou vraag ik me af....

Heeft één van jullie al eens volgens naaipatroon gehaakt?? T lijkt mij eenvoudiger dan breien maar voor ik me eraan waag wil ik graag horen of t te doen is.

Ik wacht op jullie reactie's

Groet Belinda

Als t niet gaat zoals t moet dan moet t maar zoals t gaat :).
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 09:31

nog nooit gedaan.

maar ik denk dat ze dan bedoelen dat je de maat overneemt en zelf moet uitvogelen hoeveel steken je moet gebruiken?

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 09:42
Dan lijkt naaien me eerlijk gezegd toch sneller...

Maar het zal inderdaad zo zijn dat je de patroondelen (die je anders uit stof zou knippen), nu gaat haken.

Back to Top
Biba View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Biba Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 09:46

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Dan lijkt naaien me eerlijk gezegd toch sneller...

Maar het zal inderdaad zo zijn dat je de patroondelen (die je anders uit stof zou knippen), nu gaat haken.

Klopt Ieke, de patroondelen leg je op tafel en je haakt t precies na. Ik weet alleen niet of t echt werkt, stof rekt nie echt mee maar haakwerk natuurlijk wel dus ik weet niet met hoeveel rek je rekening moet houden, vandaar mijn vraag :)

Als t niet gaat zoals t moet dan moet t maar zoals t gaat :).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 09:56
Je zou die naaipatronen kunnen vergelijken met patronen uit breibladen, daar staat vaak een tekening van hoe de trui moet worden met de maten erbij in cm's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 12:35
Je kan heel goed haken op een naaipatroon.
Je legt regelmatig je werk op het patroon en dat moet mooi volgen.
Of dit voor breien toepasselijk is dat weet ik niet.
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns