Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welke boek lees jij nu?

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welke boek lees jij nu?
    Posted: 09 November 2011 om 11:33
Dag dames! Het leek mij een leuk ideetje om hier de
boeken die we lezen te noteren, met misschien een korte
beschrijving erbij. Zo kunnen we misschien nog leuke
ideetjes op doen. Net zoals een boekenclub :)

Ik eerst:
Ik probeer al een lange tijd te stoppen met roken en heb
echt al van alles geprobeerd.. Nicotinepleisters,
kauwgompjes, prikjes etc. Zoals jullie al raden heeft het
niet geholpen. Nu ben ik "al" ruim 5 dagen gestopt..
sinds ik ben begonnen met het boek Stoppen met
Roken. Ik weet niet of iemand het
boek al kent, maar het bescrhijft dus heel gedetalleerd
wat het roken met iemand doet en met het lichaam.. vanaf
zin 1 had ik totaal geen trek meer om te roken.

Mochten er geinteresseerden zijn, hier is de
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/stoppen-
met-roken/1001004005492076/index.html?
Referrer=ADVNLPP7bfa4304667376e664936e96ad9b0005043
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 11:52
Gefeliciteerd met dit resultaat!


Op dit moment ben ik bezig in "Heilsteine für Körper, Geist und Seele" dat gebaseerd is op de theorieën van de abdis Hildegard von Bingen uit de 12de eeuw.   
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 11:58

Ik ben net begonnen in 'Het Vonnis' van John Grisham. Dus ik kan er nog niet zoveel over vertellen.

Ik was hiervoor begonnen met 'De Scherpschutter' van Stephen King. Ik heb bijna alle boeken van SK gelezen, behalve die uit de Donkere-Toren-serie (voor wie het wat zegt). Dus ik dacht, laat ik dat toch eens proberen. Maar ik vond er geen r*t aan, dus heb ik het maar weer voor lief gelaten. Lekker makkelijk als je uit de bieb leent .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 12:20
Had ik ook met de donkere torenreeks. Ik heb net twee Amishromans uit van Cindy Woodsmall en ben bezig in de serie van de onschuldige magiër van Karen Miller. Er ligt ook een nieuwe Marillier klaar, Ziener van de 7 wateren. Daarnaast bladerde ik telkens in de Lexicon van vergeten dingen (uit de jaren 50/60)
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 12:31

Ik ben nu bezig in Die laatste zomer van Tatiana de Rosnay. Over een broer en zus die samen na een korte vakantie oude herinneringen ophalen/ terugkrijgen over hun moeder.

De donkere torenserie vond ik wel leuk, zo zie je maar smaken verschillen. Maar ik ben een alles lezer hoor, ook dol op de Reiziger serie van Diana Galbradon. En boeken als bijv. van Jo Nesbq, en andere scandinavische schrijfers etc. En zoals van Karin Slaughter, teveel eigenlijk.

Fijn Pauwlientje dat het stoppen lukt, ben zelf al anderhalf jaar gestopt. Volhouden hoor.

Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hetteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 12:32
Ik heb tabletten van de dokter zijn nu nog in het ziekenfonds.
3 weken van het roken af geweest,1 week weer gerookt weer een week gestopt en nu rook ik al weer voor de 4 de week.
Tabletten laten staan laatst want ik voelde mij er niet prettig bij,hoofdpijn en een misselijk gevoel op de maag.
Ik rook nu af en toe 1.
Ik lees wel soms ben met een dokters romannetje aan het lezen.
Groetjes Hetty.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 12:51
Ik lees nu "madame Bovary" van Gustave Flaubert. Oorspronkelijk geschreven in 1856. Wat een draak van een verhaal maar ik probeer het uit te lezen.
Liever lees ik Dan Brown of Karen Slaughter (thrillers)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 12:56
Ja soms erger je je aan de hoofdfiguur, hè, ik vond Frits Egters uit De Avonden zo'n rotjoch.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 13:07
Ik ga straks 'de paardenjongen' van Rupert Isaacson terugbrengen naar de bieb. En ook 'de ierse tuin' van Tara Heavey. Allebei uit, dus weer tijd voor nieuwe boeken!!!
Back to Top
Daantje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 13:19
Ben nu bezig in deel 1 van de twilight saga.
Erg spannend maar ook romantisch verhaal. Ik hou erg van boeken die in series verkrijgbaar zijn ( geen romannetjes ), maar een boek moet echt spannend zijn voor mij en dat zijn deze boeken echt.
De boeken zijn geschreven door stephenie meyer en vallen onder het young adults genre maar dat was met harry potter ook en die boeken had ik ook altijd zo uit.

Groetjes Daantje
Back to Top
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 14:21
Originally posted by Joyce38 Joyce38 wrote:



Ik ben nu bezig in Die laatste zomer van Tatiana de
Rosnay. Over een broer en zus die samen na een
korte vakantie oude herinneringen ophalen/
terugkrijgen over hun moeder.

De donkere
torenserie vond ik wel leuk, zo zie je maar smaken
verschillen. Maar ik ben een alles lezer hoor, ook dol op
de Reiziger serie van Diana Galbradon. En boeken als
bijv. van Jo Nesbq, en andere scandinavische schrijfers
etc. En zoals van Karin Slaughter, teveel eigenlijk.


Fijn Pauwlientje dat het stoppen lukt, ben zelf al
anderhalf jaar gestopt. Volhouden hoor.



Heb ik ook gelezen! Kado gekregen van mijn broer voor
mijn verjaardag met nog een aantal andere boeken erbij.
Echt een tioppertje.

Het was een boekenbon in combi met
een groupon deal. Had
hem verzilverd bij de Selexyz in Rotterdam. Echt super :)
Back to Top
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 14:22
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Gefeliciteerd met dit resultaat! Op
dit moment ben ik bezig in "Heilsteine für Körper, Geist
und Seele" dat gebaseerd is op de theorieën van de abdis
Hildegard von Bingen uit de 12de eeuw.   


Haha thnx!
Back to Top
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 14:23
Wat ook een echt goed boek is van
James Worthy. Er is nogal
wat vulgair taalgebruik in, maar je moet er maar van
houden.
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 16:40
Ben in denk ik wel 3 boeken bezig met lezen...
Maar ja door verbouwing en hobby kom ik er echt niet toe ze
uit te lezen...
( ben bang dat het gewoon opnieuw lezen wordt hahaha )...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
chikay70 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 21:00

ik lees hoofdzakelijk de boeken van mavy binchy en dat gaat hoofdzakelijk over het boeren leven van vroeger.

heb alle boeken nu gehad want het zijn er te weinig naar mijn zin maar goed.

baantjes...de cock heb ik alle 70 ook al uit en ben nu met een vervolg bezig van de waal en de cock

ook lees ik veel over wat adhd bij kinderen betekent en doet nu onze dochter van 8 net de diagnose heeft gehad.

medicatie ben ik niet dol op en vandaar dat ik me er goed in verdiep en door middel van gesprekken met een arts de juiste keuze kunnen maken

jose

Back to Top
marianneke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 724
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marianneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 21:31
Mag luisteren ook? Boeken lezen lukt me namelijk nog steeds niet dus ben ik, als echte boekenverslinder, voorlopig maar overgestapt op de luisterboeken.
Ik heb vandaag het laatste stukje van faust, Erik van Terry Pratchet (de schijfwereld) geluisterd en heb nu Nieuwe buren van Saskia Noort klaarliggen voor op mijn cd speler en op mijn MP3 speler staat Dodelijk dilemma van Stephen King

verder ben ik bezig met de boeken van Robert Jordan uit de serie Het rad des tijds. Heb de eerste 10 boeken ondertussen geluisterd.

Ik vond de Donkere Toren serie van Stephen King trouwens helemaal geweldig. Is een van mijn favoriete series. Al moet ik wel zeggen dat ik toen ik De scherpschutter voor het eerst had gelezen ik daarna ook niet verder ben gekomen met de serie. Vond het toen een beetje tegenvallen. Een paar jaar later heb ik de serie weer opgepakt en heb ik alle boeken achter elkaar gelezen (nou ja op het laatste boek na dan daar moest ik nog even op wachten voor dat het uit kwam) Ik vond in ieder geval het eerste boek en het begin van het tweede boek het minste van de serie.
Back to Top
zonzoekster View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zonzoekster Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 22:08
Ik ben ook helemaal verslaafd aan luisterboeken.
dat gaat zo lekker tijdens het huishouden of breien door.

Ik heb net Dean Koontz - Bij het licht van de maan
uit/geluisterd.

Heerlijk boek.
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 November 2011
Status: Offline
Points: 355
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 22:28
"Het stille later" ben ik aan het lezen...Kwam het toevallig tegen via hyves...Het ging over IJmuiden,ik woon in IJmuiden dus leek me wel interessant. Gister heeft m'n moeder het me cadeau gedaan...Ben begonnen,en al 4 hoofdstukken verder (al rokend in de keuken,en na het peukje in de woonkamer weer verderbreien!Hoe bedoel je in 7 sloten tegelijk lopen??)  boek leest lekker weg...Verder kan ik er nog niet veel over zeggen.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 23:21
ik  lees voornamelijk autobiografieén , ben nu bezig over het boek van de bende van nijvel (dodelijke overvallen op colruyt en delhaize) In die tijd werkte ik in delhaize en je kunt het zo bizar niet voorstellen (we zaten daar net in een film)Ik heb daar nog steeds een trauma van en ga zeker niet winkelen als het donker is.  
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 10:23
Ik ben op het moment in het boek Sneeuwval van Tess Gerritsen begonnen. Dat is de schrijfster waar de tv-serie Rizolli en Isles naar gemaakt is. Verder lees ik graag Daniëlle Steel en Karin Slaughter. En van de nederlandse schrijfsters vind ik Heleen van Royen heel erg leuk schrijven. Pas trouwens de eetclub gelezen van Saskia Noord en die is ook erg goed.
Groetjes Teunie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns