Breiwerk wordt steeds breder |
Reageer |
Autheur | |
SofieL
Newbie Lid sinds: 28 November 2011 Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 November 2011 om 21:36 |
Hallo iedereen,
ik ben nieuw op het forum en brei nog maar pas. Momenteel probeer ik deze wanten te breien http://www.hobbydoos.nl/patroon/4102/dames-handschoenen maar mijn lapje wordt steeds breder. Ik ben gestart met 32 steken maar ik heb na 10 naalden al 34 steken... Kan iemand me vertellen waar het misloopt? Het patroon start met 4 nld av. Daarna moeten steeds 3 nld r en 3 nld av gebreid worden. |
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
dan meerder je dus ergens steken want als je een rechte lap moet hebben moet je dus op 32 steken blijven. en het zou kunnen zijn dat je eerst heel strak breide en later wat losser bent gaan breien dan wordt de lap ook wat breder.
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zult wel ergens ingestoken hebben wat geen echte steek was en die mee gebreid hebben. Handschoenen en wanten zijn ook best wel pittig voor een beginneling.
Kun je niet eerst armwarmers breien? Dat is een rechte lap, die je later dichtnaait. En dan heb je een oefenrondje achter de rug. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zult inderdaad per ongeluk gemeerderd hebben. Dat kan gebeuren doordat je bijvoorbeeld een gebreide steek niet goed afhaalt, of verkeerd insteekt. Wat Magtelt schrijft, eerst iets simpels proberen als proef, is een goed idee. Ik heb nog nooit wanten gebreid, maar het lijkt me best ingewikkeld. Veel succes ermee! |
|
SofieL
Newbie Lid sinds: 28 November 2011 Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
Esthertje en Magtelt, dank je wel voor de snelle reacties. |
|
beppemartha
Hobbyguru Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
Post Options
Thanks(0)
|
het lukt je vast als ik dit zo lees. je gaat de goede kant op. succes
|
|
|
|
ladyken
Hobbyguru Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
|
volhouden meisje je bent goed bezig
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
OOOH dan zou ik maar gewoon doorgaan. We zijn allemaal zo begonnen, met lapjes die breder en smaller werden en met ladders van gevallen steken. Dat hoort erbij net als aangebrande aardappels als je net leert koken.
|
|
wat rozengeur. |
|
JoJo
Hobbyguru Lid sinds: 03 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1513 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja hoor zo ben ik ook begonnen gaten in het breiwerk(door vallende steken) ineens meer steken ineens minder steken en aangebrande aardappels tijdens het breien (dus bij mij niet alleen tijdens het leren koken aangebrande aardappels).
|
|
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Dat komt door de afzuigkap, die haalt dat eerste vleugje brandlucht weg, zodat je het pas merkt als ze door en door zwart zijn.
|
|
wat rozengeur. |
|
JoJo
Hobbyguru Lid sinds: 03 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1513 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ze alleen nog maar wat bruin zien vaatdoek in je aanrecht leggen nat maken en de pan erop zetten dit voorkomt dat je aardappels niet meer lekker smaken.(werkt niet als ze al zwart zien). |
|
|
|
francis2
Groupie Lid sinds: 30 December 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 95 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is inderdaad beter dat je de eerste keren met een dikke naald (vb nr 6 of 7) vier lapjes breidt van 12 stkn en 14 nldn. dan heb je er de 'hand-in' zoals ze wel eens zeggen. Het dunne breigaren was voor mij in het begin gewoonweg een ramp. Nu gaat het al veel beter. Ze zeggen niet voor niks, oefening baart kunst Ik hoop dat het je uiteindelijk wel lukt. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |