Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerstboom en Kerstversiering

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerstboom en Kerstversiering
    Posted: 06 December 2011 om 23:38

Ben vanavond begonnen met het zetten van de Kerstboom.

Morgen weer verder. Ook met de rest van de Kerstversiering.

Misschien is het leuk om foto's te plaatsen van de Kerstbomen en Kerstversieringen

Ik haak nooit af!

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 06:31
Wij doen dit haar binnen geen kerstboom . We hebben normaal een
grote met een dorp eronder. Maar met een pup van 4,5 maand in huis
zien we het niet zitten. Ook zijn we de feestdagen niet thuis , en gaan
we in januari nog 5 dagen weg.
Ik wil nu een boom buiten en we gaan vogel versiering maken . Pinda
slinger rijgen, en vetbolletjes maken. En wel lichtjes erin.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 07:46

gezellig.

ik ben gisteren ook begonnen met de boom maar moet nog het hele dorp opzetten dus ben nog een paar dagen bezig.

eerst even grotpapier halen in de stad om de poot van de kerstboompoot te versieren.

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 08:23
ik heb gisteren een boom gekocht en die staat in de schuur om langzaam aan de binnentemperatuur te wennen. zaterdag gaan we hem optuigen en daarna naar Elburg naar kerst in de vesting.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 09:03

hé wat gezellig.

ik wist niet dat dat dit weekend is.

is bij ons ook maar 20 minuutjes rijden vandaan.

altijd een gezellig stadje om te winkelen.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 14:26
We hebben ondertussen de bekertjes er zaad en vet koel staan . En er
is 1 pindaslinger af. Mijn oudste heeft geholpen. Echt heel leuk om
samen te doen
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tdv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 17:54

ik heb net de kerstboom erin gedaan vandaag,heb is wel een kleintje omdat we niet groter wonen en mijn jongste dochter is net twee dagen voor kerst jarig,dus vanwege visite kan ik hellaas geen grote boom plaatsen,wat ik soms wel erg jammer vind hoor.

groetjes tine

groetjes tine
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 22:53

Oh maar ik heb ook geen grote boom hoor 1.55 m.

Heb hem wel op een kastje staan.......lijkt ie wel groter

Ik zal morgen een foto plaatsen......want  ik moet de bak waar ie in staat nog beplakken of iets dergelijks.

Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 23:55
Wij hebben een kunstboom. Toen wij vroeger konijnen hadden, konden ze niet van de naalden afblijven die op de grond vielen. Het gevolg was buikpijn. Dus geen echte boom meer. Die kunstboom doet het na 20 jaar nog steeds goed. Wij hebben er gepunnikte slingers in, tarwe-aren, kransjes van courgettepitten, oranje lampionnetjes en gedroogde sinaasappelschijfjes met kaneelstaafjes. Beetje ongewoon, ik weet het. Op 20 december staat hij weer in volle glorie.    
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 13:18

Ik heb ook geen ruimte voor een kerstboom. Ons huis is gewoon te klein. Hij zal op ieder plekje in de weg staan. Daar voor een kast, daar voor de tafel, daar kan de stoel niet meer verschoven worden. Als Manuel speelt gaat de salontafel voor de tv kast. Sla ik twee vliegen in een klap. En hij heeft de ruimte, en hij kan niet aan te tv komen. Want die is zo aantrekkelijk. Dit een beetje om een beeld te geven van de grootte van ons huis.

Toch heb ik er wel iets opgevonden. We hebben een oud balkenplafond en een aantal jaar geleden is er in het midden een grote stalen balk geplaatst om de boel extra te ondersteunen. Die stalen balk hebben we bekleed met mdf en wit geverfd zodat hij mooi in het interieur past. En om die balk slinger ik twee guirlandes met lichtjes, ballen en lint er in en klaar. Om het voorraam hang ik ook altijd een sliert lichtjes. En aan de shutters (houten luiken) hang ik dan de kerstversiering. Ook heel gezellig. Nu zag ik in het blokkerkrantje dat er ballen waren met lichtjes er in. Misschien koop ik die wel en hang ik er een paar bij de shutters. Is nog gezelliger denk ik. Verder hebben we een groot kerststuk wat ik ooit voor een prikkie bij de intratuin in de koopjeshoek gekocht. Er was een kerstbal stuk dus mocht ie weg voor een klein prijsje. En ik heb nog een klein kerstboompje met fiberverlichting. Die veranderd steeds van kleur. Maar die laatste twee staan er nog niet in huis. (de raam en balk versiering heb ik zondag opgehangen) Die moeten van het kleine zoldertje. En daar kan ik zelf niet op. We hebben nog steeds geen geschikte trap.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 13:38

ik heb mijn versieringen bijna klaar. Alleen doordat ik 4 dagen last van mijn nek heb kan ik niet naar de winkel om grotpapier te halen. dsu dat moet nog om de poot van de kerstboom komen dus daar niet naar kijken.

Van kerstversieringen
Van kerstversieringen

Van kerstversieringen

De kerststal is al heel oud.

Die heeft mijn opa gemaakt toen hij net getrouwd was dus dat is al meer dan 60 jaar geleden.

En het dropje is nog een aantal jaar in de maak hoor want elk jaar mag ik er van mij zelf weer 1 huisje bij zetten. Dus vlg jaar weer.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 14:13
Wat bijzonder Esther een kerststal van je opa! Ik vind hem heel mooi met die twee verdiepingen, en het kribje achterin.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 14:14

Wat mooooooooooooooooi allemaal!!!

Ik ga vandaag ook foto's maken hoor.

Ben nu nog vollop bezig met de versieringen. Ik ben niet zo snel, vanwege m'n ziekte .

En straks als Anthony thuis is drinken we eerst gezellig koffie, dan rijdt ie met mij om boodschap, daarna eten en dan ga ik foto's maken

Ik haak nooit af!

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 15:40

Esther,wat een mooie kerststal met een trapje. Die zie je niet vaak. Leuk,dat je die van je Opa gekregen hebt.

groetjes Frea.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 15:53
Dit weekend zetten wij ook onze boom
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 16:25

ik ga ook morgen aan de slag

ik heb ook een neppert van een boom

ik las van de weeek ik een folder van een tuincentrum kersthuisjes 1+1 gratis

weet alleen niet meer welke van de velen tuincentra

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
zonzoekster View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zonzoekster Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 17:23
Originally posted by drempt drempt wrote:

ik ga ook morgen aan de slag

ik heb ook een neppert
van een boom

ik las van de weeek ik een folder van
een tuincentrum kersthuisjes 1+1 gratis

weet alleen
niet meer welke van de velen tuincentra

Dat is bij Intratuin.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 20:11

maar daar zijn de huisjes wel heel mooi maar op zich al bijna 2x zo duur dan de huisjes dit ik over het algemeen koop.

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 22:50
Ben nu ff foto's aan het uploaden.......ik ga ze zo posten
Ik haak nooit af!

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 23:24

Foto's van onze Kerstversieringen.......maar nog niet alles hoor.

Moet nog een paar kerststukjes maken, en de keuken nog verder versieren. En maandag de tafel in de woonkamer. Maar moet eerst het  servies wat er op moet komen nog afwassen . En m'n afwasmachine is kapot, dus moet ik met de hand afwassen .   Vind dat eigenlijk niet erg hoor  De serre moet ik ook nog verder doen, en dan moet ik ook in het tuinhuis de kerstboom nog zetten.

In de voortuin hangt de verlichting al, zoals jullie weten, maar ik ga m'n tafeltje en stoeltjes die er staan nog leuk aankleden

image hosting png

image hosting jpg

Vanmiddag een Kerstbloemstuk gemaakt

upload images

image hosting jpg

Ook m'n winterlandschapje met eekhoorntjes weer gemaakt, maar ik moet er nog sneeuw opspuiten

jpg image hosting

image hosting png

image hosting jpg

image upload

image hosting

free image hosting

gif image hosting

image hosting

Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns