Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Utrecht?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Utrecht?
    Posted: 10 December 2011 om 16:27
Donderdag a.s. heeft mijn zusje een dagje proefstuderen in Utrecht.
Omdat ze het een beetje eng vind om alleen met de trein te gaan, heb
ik aangeboden om met haar mee te gaan (in ruil daarvoor mag ik een
meter stof uitzoeken:-)) . Ik heb een OV studentenkaart, dus ik kan
toch gratis reizen. Krijgt zij gelijk korting, ook weer mooi meegenomen.

Ik wil tussendoor nog maar even een rondje door Utrecht centrum
gaan lopen. Maar omdat ik daar nooit kom, weet ik niet waar de leuke
winkels zitten. Wie is er bekend in Utrecht en wil mij een paar leuke
(handwerk)winkels aan de hand doen?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 16:33
www.creatiefnetwerk.nl daar kun je op categorie hobby en provincie zoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 16:53

Ja, wat leuk is is natuurlijk heel persoonlijk.

Op Hoog Catherijne ga ik altijd naar de witte boekhal en de euroland, die zitten vlak naast elkaar.

En buiten, tja, handwerkwinkels zitten er niet echt. Althans niet dat ik weet

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 18:19
Ik dacht een Pipoos. Ik ben door een vriendin eens in hoog tempo door Utrecht gesleurd en ik heb wel onderweg een handwerk/wolwinkeltje op een gracht gezien, maar ik weet niet waar. Ze had gedaan of ze zomaar wilde winkelen, maar ze had tegoedbonnen van een bepaalde zaak en daar ging het om. Die was natuurlijk een heel eind lopen en daarna was ze moe, dus zijn we weer op de trein gestapt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 18:52
Pipoos zit aan de Lange Viestraat, dat is de straat waar ook de Bijenkorf zit. Als je op Vreeburg bent dan zie je een C&A zitten en aan die kant zit de Bijenkorf. Maar aan de andere kant zit pipoos, bijna op het hoekje van de Oude Gracht.
Als je richting de Dom gaat zit er in het verlengde van de Oude Gracht een handwerkwinkeltje vol wolletjes. Heb even zo geen idee welke straat dat is hihi.
Een bezoek aan selexyz broese raad ik je ook aan (heb ik gewerkt vandaar ) de leukste boekwinkel van Utrecht. Daar tegenover zat/zit een leuke winkel op design spulletjes voor in en om de keuken.

Aanrader verder is de bakkerij van Theo Blom waar ze de lekkerste tractatie van Utrecht hebben, het "domtorentje". Een bonbon/gebakje die oehhh zo lekker is.
In Hoog Catharijne zit bijna tegenover de media markt een euroshop (zo heet die dacht ik), daar hebben ze vaak goedkope handwerk spulletjes.

Ook waar ik nooit weg kon blijven is "kitch kitchen", geen idee of die er nog zitten, die hebben altijd de meest geweldige dingen aan snuisterijtjes. Keukenspulletjes, leuke glazen, grappige sleutelhangers, tafelzeiltjes. Extreem fout maar zo leuk.

Aan de oude gracht zit een mac Donalds. Als je daar het straatje in gaat hebben ze op de grond de Utrechtse walk of fame liggen. Allemaal tegels met handafdrukken van bekende Nederlanders. In dat straatje zit een leuke speelgoed winkel.
Als je het bruggetje bij diezelfde Mac D over gaat zit er een klein steegje, daar zat altijd een fourniturenwinkeltje.

Als je van fantasie houdt is er "elf fantasy", alles op draakjes, elfjes, eenhoorns en nog meer leuks. Boeken, beeldjes etc.

Ik ben al een hele poos niet meer in Utrecht geweest vandaar mijn twijfels of bepaalde winkels er nog zitten. Maar ik denk dat je via google al veel kan vinden :-)
Back to Top
Annalynn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annalynn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 23:48

Jaaa, wolzaak Modilaine zit in Utrecht, in de binnenstad, Lijnmarkt 22,

ben er vorige week nog geweest, om je vingers bij af te likken!

Zoveel mooie katoen en wol..

Daar moet je zeker heen, Ieke!

Vanaf Hoog-Catherijne is het 10 min lopen.

www.modilaine.nl

Beetje haakverslaafd
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2011 om 23:57

Wat leuk dat je gaat handwerkshoppen in Utrecht

Ik weet er de weg niet......kom er nooit......maar ik ben wel heeeeeeel benieuwd wat je allemaal mee gaat nemen

Ik haak nooit af!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 14:45
Oeh, ik hoor het al. Genoeg te doen in Utrecht.

M'n zusje heeft tot haf 3 proefstuderen. Daarna doen we nog even een rondje Utrecht centrum. De rest van de dag ga ik braaf studeren in het studielandschap van de uni... Tentamens naderen met rasse schreden.

Hoog Catharijne doen we zeker. Ik hoop dat de rest ook lukt. Bedankt voor jullie tips!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 18:35
Ik denk dat ik ook maar eens een dagje met mijn dochter mee moet naar Utrecht (krijg ik 40% korting vanwege haar studenten ov) als ik dit hierboven zo lees
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 15:54
Utrecht is leuk maar weinig creatiefs te vinden. Op de lijn
markt nog wel een stoffen winkel en een fournituren zaak.
Back to Top
wikkie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wikkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 19:39
Je hebt ook in een smal zijstraatje van de oude gracht richting vredenburg (hoog catharijne) waar een grote fourniturenzaak zit.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 21:22

En op zaterdag de stoffenmarkt

Buiten creatief is het leuk winkelen hoor, wij gaan altijd met de jongens naar CoolCat, H&M, Euroland en de voordeelboekenhal.

Ook buiten is het gezellig en binnen lekker droog, dus je hebt alles wat je nodig hebt

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 22:51
Nou dat klinkt wel heel leuk hoor
Ik haak nooit af!

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 19:50

Ik heb geen idee waar het precies zit. Maar ben ooit met mijn schoonzus naar haar zus in Utrecht geweest. Ik was toen hoog zwanger van Manuel. Ik wilde graag een schommel kopen voor Manuel waar hij vanaf zijn geboorte in kon. Die zus had dat cadeau gegeven aan mijn schoonzus toen ons oudste nichtje geboren werd. En ik wilde er precies zo een. We zijn toen heel wat schattige babyzaken binnen gewandeld en die hadden me toch leuke handgemaakte spullen. Van vilt. Van stof. Dingen van Anne Claire Petit natuurlijk. Ik heb er lopen kwijlen. Zo leuk. We zijn in mijn beleving vanuit die straat doorgelopen het centrum in. En bij de H en M geweest. Het was langs een van de grachtjes in ieder geval. En er zaten er meerdere bij elkaar. Het is dus geen garen en wol maar wel heel veel inspiratie opdoen.

heb even gezocht en gevonden waar het is. Het is op de oude gracht. En dan een beetje buiten het centrum.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 13:27
Oeh ik denk dat ik tijd tekort heb morgen...

Bedankt voor al jullie tips in ieder geval!

Zusje heeft vrijdag nog 2 toetsen, dus veel tijd om rond te hangen hebben we niet. Anders ga ik van half 10 tot 12 netjes studeren. Ga ik daarna nog even naar het centrum. We shall see. Eerst maar eens kijken of we de UU kunnen vinden. En of het droog is ;)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns