rondom haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
vlijtig liesje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 861 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 December 2011 om 20:28 |
Hallo allemaal Ik heb een vraagje
Het is misschien doodeenvoudig hoor maar ik weet niet hoe ik het moet doen Ik ben bezig kerstmuizen aan het haken en ik moet voor het patroon een kerstkrans haken Ik moet de krans maken met chenille draad en daar vasten rondom haken Hoe doe je dat Moet je eerst een rij lossen haken die naast de draad leggen en dan vasten haken Ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet Wie kan mij helpen Heel erg bedankt vast groetjes vlijtig liesje |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik hoop dat ik het goed uit kan leggen. Je maakt eerst een lus, zoals je altijd zou doen wanneer je een ketting lossen gaat haken. Dan houd je de haaknaald voor de krans en de draad er achter. Over de krans heen haal je de draad door de lus, en met de lus die je nu op de naald hebt, begin je met het haken van vasten. Haaknaald onder de krans door (of binnendoor, beter gezegd) lus ophalen (2 lussen op de naald), bovenlangs nog een lus ophalen en door de 2 steken halen. Is het duidelijk? Gewoon proberen, dan lukt het vaak wel. Veel succes. |
|
![]() |
|
vlijtig liesje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 861 |
Als ik het goed begrijp heb je dus geen rij lossen nodig
Zie ik het zo goed???? groetjes vlijtig liesje ![]() ![]() ![]() |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
Carola ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1090 |
Dat klopt, je haakt het eigenlijk hetzelfde als een magic loop. Maar dan is
je magic loop recht en geen draad maar chenile. Zelfde manier doen alsof je een ringetje omhaakt. Ik neem aan dat de krans rond wordt dus je kan hem dan ook rond buigen en dan net als bij de magic loop in de ring haken. |
|
![]() |
|
Het is gelukt Dank je wel voor jullie hulp
groetjes vlijtig liesje ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |