Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Garn patroon 124-4

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Garn patroon 124-4
    Posted: 11 December 2011 om 21:19
1e probleem opgelost Nu het onderste berichtje van mij

DANK DANK DANK!!!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 21:28

oeps. hier moet ik echt even voor gaan zitten.

ik wil er morgen wel even naar kijken het zou jammer zijn als je hem nu nog niet met haar verjaardag kunt geven

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 22:34
snap je het patroon M1 breien niet of het maken van de kraag
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 22:39
Ik hoef alleen nog de kraag. Het gaat om die kraag.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 22:42

je breit steeds iedere 4e pen 1 steek meer in ribbel dus 6 wordt 7 vervolgens 8  enz De maat geeft aan hoevaak je dit moet doen

tegelijkertijd meerder je elke 8e of 6e naald afhankelijk van de maat op 1 steek vanaf je laatste steek of 1 steek na je 1e steek afhankelijk wanneer je 6e of 8e en valt  1 steek d.m.v omslag zoals je patroon aangeeft  Dat moet je weer zo vaak doen als je maat aangeeft  .

Je kraag wordt dus steeds breder

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 22:45

volgens mij moet je steeds een steek van die ribbelsteek er bij pakken net zoals bij baby sokjes, het staat er inderdaad moeilijk in hoor ik heb ook vaak problemen met hun patronen.

groetjes elma

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 23:29
Ik kan ook geen (baby)sokjes breien  Misschien is dat het probleem. Ik heb dus geen idee wat ik moet doen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 23:30
Nou ja met de uitleg van Mutti kan ik wel aan de slag, dat klinkt wat ik al dacht 

Als het lukt zien jullie snel een foto en kan ik andere projecten afmaken
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 08:12

ik heb het even gelezen en vind het idd een moeilijk uitgelegt patroon hoor.

ik hoop dat je het met de beschrijving van mutti gaat redden want anders zou ik het ook niet weten.

heel veel succes.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 09:05

Prideke

wat ik in zulke gevallen altijd doe is naar het plaatje kijken .

Ik vergroot het dan ook vaak . Jouw foto heb ik tot 200 vergroot

Op het plaatje zie je dat je ribbelrand steeds breder wordt . Als je dan heel goed kijkt zie je dat er bij de omslag die je kraag gaat vormen om de zoveel pennen een klein hapje zit dat zijn de meerderingen .

succes

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 22:53
Mutti en/ of anderen...

Ik ben nu bij het einde van het pand gekomen en struikel over dit stukje:

Kant in de volgende nld vanaf de zijkant (= aan de verkeerde kant) 26-26-27-28-28-29 st af voor de schouder = 22-22-24-24-26-26 voorbies st over op de nld. Brei de overgebleven st op de nld. Ga verder voor de kraag als volgt (nld 1 = goede kant): * brei heen en weer over alle st, brei heen en weer over alleen de eerste 10-10-12-12-14-14 st*, herhaal van *-* tot de kraag ongeveer 7-7-7-8-8-9 cm meet vanaf de schouder (gemeten op het kortste deel). Kant alle st af.

Is het juist dat ik eerst 2 pennen brei over alle steken en dan 2 pennen over de 10-12 etc.  steken?

De rest van de kraag klopt zoals je al uitlegde Mutti

Dank voor ieders reactie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 08:47

ja je gaat verkorte pennen breien .

Je breit eerst 2 pennen over alle steken dan 2 pennen over de eerste 10/12/of 14 steken naar gelang je maat .Dan weer 2 pennen over alle steken dan weer over alleen de eerste steken .Je herhaalt dus steeds wat er tussen de **** staat tot de kraag de juiste lengte heeft .

succes

fijn dat het verder gelukt is '

P.S even naar het truckje  van ik dacht machteld kijken om het gaatje bij de verkorte pennen te voorkomen

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns