Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mondjes borduren

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mondjes borduren
    Posted: 13 December 2011 om 23:10

Hoe borduren jullie mondjes? Ik ben nu met een kerstgroep bezig. Jozef en de Wijzen hebben gelukkig baarden, maar Maria ziet eruit alsof ze met de lippenstift van haar moeder gespeeld heeft.
Om de één of andere reden vind ik gezichtjes maken bij amigurumi's harstikke moeilijk.
Ik vind het ook zo lastig dat je niet overal in kunt steken, je zit aan de steken vast. Een glimlach wordt al snel scheef of hoekig.
Heeft iemand een  tip voor mij?

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 07:47

ik pak altijd een dubbele draad borduurgaren (of naaigaren)

eerst aanhechten, dan aan de ene kant naar boven laten komen en dan aan de andere kant van de mond weer naar binnen.

dan laat ik de naald weer naar bovenkomen daar waar ik de mond naar beneden gevormd wil hebben en zet daar de draad vast met een steekje eroverheen en dan afhechten.

als je een wat meer ronder mondje wilt hebben zou je ook 2 steekjes kunnen maken.

Van pasen
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 07:54
Ik zet altijd met kopspelden met gekleurde kopjes het mondje en de oogjes uit. En dan borduur ik het met wol erop
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 08:43
Er zijn ook stiften te koop die je kan gebruiken. Dan
teken je het gezicht. Staat het niet mooi, dan kun je het
met een nat doekje weer weg poetsen. Is het zoals je wil
kun je er overheen borduren. Even poetsten en de strepen
zijn weer verdwenen. Ik denk dat de betere handwerk/hobby
winkel ze heeft.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 09:35
Ik heb de mondjes gemaakt zoals aangegeven bij de beschrijving van de kerstgroep. Ik heb donkerrose gebruikt. Soms gebruik ik ook wel een stopnaald met borduurgaren, dan ben je minder afhankelijk van de haaksteken. Succes, Lida
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 09:36
Mijn kerstgroep figuren hebben helemaal geen mondjes.... ik vond ze mooi genoeg met alleen oogjes
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 09:39

Originally posted by zakdoek zakdoek wrote:

Maria ziet eruit alsof ze met de lippenstift van haar moeder gespeeld heeft.

Hihi, ik moest hardop lachen om deze zin!

Blessed to be a blessing
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 10:39
Ik vind de mondjes ook wel moeilijk.
Soms lukt het in één keer, en soms krijg ik het maar niet zoals ik wil.
Als je een scherpe naald hebt, hoef je je niet precies aan de steken van het haakwerk te houden, want dat is vaak het probleem.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 10:44
Als je de mondjes alleen met een dikke rode draad in de mondhoeken vastzet en een beetje laat hangen, zou dat een idee zijn?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 11:04
Wat bij mij hielp was overstappen op een dunne draad met dunne naald. Dan kun je het als het ware bovenop je steken borduren en ben je niet zo gebonden aan de steken die je met het haken hebt gemaakt. Dan krijg je veel mooiere mondjes en oogjes, vind ik. Ik heb nu verschillende kleurtjes borduurgaren liggen die ik alleen voor de gezichtjes gebruik.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 12:34
Wat fijn dat er zoveel mensen gereageerd hebben. Dank jullie wel!
Hier kan ik mee verder en ik ga gewoon wat verschillende manieren proberen.
Ik zal het inderdaad ook eens met een scherpe naald doen. Al ben ik dan wel bang dat, als ik in de draad of steek heb gestoken, ik het niet meer goed uit kan halen.
Ik ga het gewoon proberen.
Heel veel dank iedereen!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 16:56
Originally posted by zakdoek zakdoek wrote:

Al ben ik dan wel bang dat, als ik in de draad of steek heb gestoken, ik het niet meer goed uit kan halen.
Ik ga het gewoon proberen.
Heel veel dank iedereen!

Ik krijg het ook niet altijd goed, maar als je ze met een enkele draad borduurt en niet al te strak aantrekt, kan ik het meestal wel aardig goed uithalen. Ik gebruik meestal wel gewoon wol.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns