naaimachine elektronisch of meganisch? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kakelnestje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 30 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 December 2011 om 11:04 |
Heeft er iemand ervaring met elektronische naaimachines. Ik heb een nieuwe machine nodig en zie echt door de bomen het bos niet meer. Heb altijd pfaff gehad. Heeft iemand tip? Of goede ervaring met een bepaalde machine? Dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. [:s]
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23714 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb een Bernina, één van de eerste elektronische, ik ben er heel blij mee, er zitten gewone en borduur steken op en een automatisch knoopsgat.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Jitske ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 17 December 2011 Status: Offline Points: 27 |
Denk dat je eerst moet bekijken wat je er allemaal mee wilt doen. Dan
een aantal merken er uit pikken die je aanspreken. Dan naar een naaimachine winkel gaan en gewoon eens uitproberen. Vaak kom je er dan vanzelf achter wat je het prettigst vind. Zelf heb ik al jaren een borduurmachine van Pfaff een waar je dus ook gewoon mee kan naaien. Ik ben dus een echte Pfaff fan. Succes |
|
Jitske
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14117 |
Meer als 30 jaar een Pfaff gehad en nu al bijna 20 jaar een Bernina. Over beiden ben ik tevreden. Ik heb geen idee wat het verschil is tussen een gewone electrische machine en een electronische. Ik heb Bernina genomen omdat het automatische knoopsgat toen veel mooier was als van welke andere machine ook. Borduursteken had ik op mijn Pfaff, maar in al die jaren zo goed als niet gebruikt. Dus heb ik dat nu niet. Voor de rest sluit ik mij aan bij Jitske. Succes, Lida
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23714 |
Bij een elektronische denkt de machine mee. Als je een steek aantipt, zegt hij wat voor voetje je moet hebben en staan de juiste steeklengte en breedte al in de display. Je kunt het zelf wel veranderen, maar de machine weet de standaardmaten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Lianne1 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11 |
Als je Pfaff gewend bent zou ik niet overstappen naar een ander merk. Pfaff heeft het IDT systeem en dat is wel heel lekker om de ruitjes en streepjes mooi door te laten lopen. Ik ben nu mijn derde Pfaff, de 2046 dus een computergestuurde. Ik merk weinig verschil tussen mijn vorige mechanische en deze. Mijn man zegt altijd, het ligt eraan wie er achter de knoppen zit en ik denk dat dat ook zo is. Tot nu toe, na 5 jaar, zeer tevreden. Groetjes, Lianne |
|
Groetjes,
Lianne |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Pfaff heb ik al mijn hele leven en wil NOOIT meer anders laat je goed voorlichten in een goede naaimachinezaak.
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Hier nog een Pfaff fan, maar ik doe er op dit moment eigenlijk nog maar weinig mee
![]() |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
evelyn ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 22 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 43 |
Ik heb een elektronische brother en ben er erg blij mee. Ik zie op de naailes heel veel mensen sukkelen met een mechanische maar die van mij is al 5 jaar mijn trouwe vriend en nog nooit iets mee aan de hand gehad. Kijk anders eens op http://naaimachine.matri.nl/actie_naaimachine?gclid=CNmT8uyM j60CFYVI3god5Q6XlQ leveren gratis in nederland en belgië en hebben soms echt koopjes. Twee van mijn vriendinnen hebben er al een naaimachine gekocht en de service is heel goed (ook de naservice). |
|
groetjes, Evelyn
|
|
![]() |
|
momopoyolo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 640 |
Ik was 21 jaar toen ik trouwde. Ik kreeg van mijn moeder een naaimachine, maar het moest wel een PFAFF zijn. Nu zijn we 40 (!) jaar verder. Ik heb mijn tweede PFAFF dus nu al zeker 25 jaar! Ik gebruik hem veel en heb er nooit problemen mee en er zitten heel veel steken op. Ik denk mechanisch. Ik denk niet dat ik prettiger zou werken met een nieuwere. |
|
Groetjes van Ric,
http://riccreaties.wordpress.com/ |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Zeker weten van wel ik heb mijn 1 ste pfaff helemaal op genaaid hihihihih Heb nu al jaren een 2 de hands was pas anderhalf jaar en er zitten heel wat mogelijkheden op en bevald heel erg goed. |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Ik heb een mechanische machine, omdat ik veel jeans/spijkerstof naai. En dan vooral de werkbroeken van mijn man en kinderen maken als er weer eens een gat in zit. Ik heb een leeuwestein, net voordat het merk overging in Janome. Mechanische machines zijn net iets sterker als ze door zwaar stof moeten. Ga dus eerst na wat je wilt gaan naaien, dat was ook de 1e vraag die ik kreeg toen ik een naaimachine ging kopen. Mijn naaimachine heeft ook borduursteken en een zelfmakend knoopsgat. Onder mijn steek staat aangegeven welk voetje ik nodig heb en hoe de steeklengte en breedte afgesteld moet worden. Meestal gebruik ik alleen de rechte stiksteek, zigzag en de naaiende zigzag. Ik heb de mijne 2 jaar geleden in willen ruilen tegen een betere/duurdere machine, maar kreeg toen te horen dat die er eigenlijk geen zijn. |
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |