Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

3FM Serious Request 2011

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 3FM Serious Request 2011
    Posted: 18 December 2011 om 22:42

Zojuist de aftrap van Serious Request gekeken. Ben zeer benieuwd wat het dit jaar zal opbrengen. Thema: "Stille oorlog: Moeders die er alleen voor staan door de oorlog".

This One's For Mama)

Ik heb er meer dan 1 uur over gedaan om een bestelling rond te krijgen in de webshop.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 07:37

ze zijn vorige week van coca cola al bij ons aan de deur geweest.

een fles van 1,5 liter gekregen met gelijk de vraag of ik nog lege flessen aan hen wilde geven voor serious request.

ik had nog 2 flessen staan van de lidl. maar die wilde ze niet ze verzamelde alleen maar coca cola in. wel jammer want ik denk dat ze dan heel veel geld mis lopen.

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 11:41

Bij mijn dochter op school houden ze een lesmarathon a.s. donderdag. De opbrengst hiervan is voor serious request. Nou hebben ze in de middag workshops en ik heb me hier ook voor opgegeven. Ga met oude,maar wel schone fiets-binnenbanden sieraden en/of sleutelhangers met ze maken......draai 4 groepen,telkens 45 minuten..daarna kun je me afvoeren denk ikmaar het is voor het goede doel he?!?!!

Op mijn blog staan wel enkele sleutelhangers, ben nu bezig om wat armbandjes en oorbellen te maken die als voorbeeld kunnen dienen.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 14:06

wat leuk zeg.

maar ik denk ook zeer vermoeiend.

heel veel succes alvast.

ik had even op je blog gekeken maar kon ze niet vinden

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 15:13
staan er nog wel hoor....wel onder "oudere berichten"
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 21:37
Originally posted by smimske smimske wrote:

Bij mijn dochter op school houden ze een lesmarathon a.s. donderdag. De opbrengst hiervan is voor serious request. Nou hebben ze in de middag workshops en ik heb me hier ook voor opgegeven. Ga met oude,maar wel schone fiets-binnenbanden sieraden en/of sleutelhangers met ze maken......draai 4 groepen,telkens 45 minuten..daarna kun je me afvoeren denk ikmaar het is voor het goede doel he?!?!!

Op mijn blog staan wel enkele sleutelhangers, ben nu bezig om wat armbandjes en oorbellen te maken die als voorbeeld kunnen dienen.

Wat een top idee. Het zal inderdaad wel 'zwaar' worden, drie uur fröbelen , maar zoals je al zegt, het is voor het goede doel. Ik heb de sleutelhangers bekeken en ze zijn hartstikke leuk.

Ik las ook dat je een Staffordje hebt? Oh....die zijn zo ontzettend leuk, lief, grappig en trouw. Mijn Staff is bijna 14 jaar geworden en nog niet zolang geleden heb ik hem in moeten laten slapen. 

Laat je even weten hoe het is gegaan op school?

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 21:55

Wij zittenzodra we kunnen hier voor kanaal 14 ( upc) want daar zie je de dj's.

ik lach me dood om Gerard Ekdom

Er komt echt flink geld binnen he...

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 13:10
Wat leuk die sleutelhangers. En wat leuk en gewaagd dat je je opgegeven hebt voor het geven van een workhop. Ik denk dat je aardig versleten zal zijn komende donderdag. Maar het leuke is dat de jongeren ook allemaal gemotiveerd zullen zijn omdat ze zelf voor de workshop en de lesmaraton gekozen hebben. Dus gaan ze vast vol enthousiastme aan de slag.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 19:40
Onze dochter volgt het ook zoveel mogelijk. Alleen als ze college heeft, kan ze het niet bijhouden, maar voor de rest heeft ze constant haar laptop erop aanstaan. Ze heeft ook een liedje aangevraagd
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 21:41
Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

Wij zittenzodra we kunnen hier voor kanaal 14 ( upc) want daar zie je de dj's.

ik lach me dood om Gerard Ekdom

Er komt echt flink geld binnen he...

En wat te denken van de 'klusjesmannen' ! Ik heb in een deuk gelegen toen de heren moesten klussen in een filiaal van Karwei.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 22:18
Originally posted by smimske smimske wrote:

En?? Hoe is het gegaan? Lig je nu voor pampus op bed

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 11:40

Hahaha...zou wel gewild hebben,maar voor mijn dochter duurde de marathon nog tot 22.30 uur en om haar dan nog alleen naar huis te laten fietsen vond ik niet zo'n strak plan dus ben ik haar gaan ophalen (wel met de auto hoor).

Het bleek dat ik 2 groepen draaide, 2 x 90 minuten dussss....de eerste groep deed het echt GEWELDIG en werden er verrassend leuke armbanden en sleutelhangers gemaakt. Ik had zelfs een jongen die een armband kwam maken voor zijn vriendinnetje. Zo heerlijk fanatiek, zijn armband was nog niet klaar en toen is hij gaan regelen dat hij de ronde erop terug mocht komen....vond ik echt schitterend,daar doe je het toch voor!!

De tweede groep was minder enthousiast,zeg eigenlijk maar totaal niet op een paar na...maar ja, snap het ergens ook wel...het was ondertussen 17.00 geweest, ze waren moe,hongerig enne tja pubers he. De lesmarathon was min of meer verplicht, vandaag zijn ze vrij en voor veel is het iinvullen van workshops kiezen uit de minst ergehahaha. Ik heb ook niet veel energie meer in de groep gestoken,dat heeft dan toch geen zin en ik had al hoofdpijn voordat ik begon (had meds tegen migraine ingenomen waardoor het redelijk gezakt was) en dus geen zin om een nieuwe aanval te kweken.....

De uiteindelijke opbrengst weet ik niet, toen ik in de pauze ging kijken stond de teller rond de 5000 euro en dat voor een school met nog geen 300 leerlingen!!!

Was inderdaad moe na afloop maar ook wel trots dat ik hier mijn steentje aan heb bij gedragen!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 20:14

Oh jee, die migraine aanvallen ken ik. Ik kan het ook redelijk onder controle houden met speciale tabletten.

2 keer 90 minuten is wel erg lang om kinderen bezig te houden. Knap dat je het hebt volgehouden.

Maar wat een bedrag, zeg!!!!! En dat voor nog geen 300 leerlingen.

Hartstikke top.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 21:01
Dit is echt een heel bedrag zeg. Ik zag vandaag dat ze al op ruim 3 en een half miljoen zitten 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 12:36

Wauw!!!!

Leuk om daar dan op deze manier een steentje aan bij te hebben gedragen, het is en blijft ook wel een hele leuke actie!

Ga volgend jaar ook weer meedoen, dus als jullie leuke,goedkope activiteiten weten houd ik me aanbevolen....ik had ook al aangegeven haken te kunnen leren maar ben bang dat dat tieners niet echt aanspreekt, ze weten vaak niet waat voor ontzettend leuke dingen je daar mee kunt doen!! Of onder de noemer "gelukspoppetjes haken"...wat denken jullie???

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 20:00

Zouden ze haken in een les leren en er dan meteen een poppetje van kunnen maken? Het is wel een leuk idee om ze een gelukspoppetje te laten maken. Daar zijn de meesten wel voor te porren. Jammer dat die tweede groep minder enthousiast was. Maar heel verstandig dat je ze maar hebt laten rommelen. Inderdaad als ze al niet gemotiveerd binnen komen kan je het eigenlijk meteen op je buik schrijven. Het is geen wiskunde of engels. Ze hebben het niet nodig voor de rest van hun leven. Wie weet krijgen ze later wel spijt dat ze niet beter hebben opgelet omdat ze alsnog heel creatief aan de slag gaan. Dat hebben velen van ons toch ook gehad. Toen het moest was het een ramp en nu maken ze het een na het ander.

Wel leuk dat je het in de eerste groep wel lekker gezellig had. Die jongen die was wel heel dapper tussen alle meiden. Dat hoor je niet vaak bij pubers. Lief ook om het voor zijn vriendinnetje te doen. Kan me voorstellen dat dat voor jou het meest bijzondere was.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 22:18

8,6 miljoen!!!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 December 2011 om 20:56
onelooflijk he en dat in tijd van crisis
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns