Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten jullie met Kerst?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat eten jullie met Kerst?
    Posted: 22 December 2011 om 23:30

Wat eten jullie met Kerst? Dus het ontbijt........dinner......tussendoor?

Anthony en ik 's morgens uitgebreid ontbijt. Ik bak het allemaal zelf  mmmmmmm.....lekkere boterbroodjes, eierkoeken, gewone broodjes, kerstbrood, croissantjes......hihi als we het niet op kunnen kan ik het invriezen voor Oud en Nieuw

Tussendoor koffie met eigengebakken taart, cupcakes,popcakes, petit fourtjes, en chocolaatjes enz.

Drankje met hartige hapjes.

Dinner wordt: eerst pasteitje met champignonragout, gedecoreerd met sla, tomaatjes e.d.

Hoofdgerecht: Paddenstoelenhachee met rijst , auberginetorentjes met aardappelkroketjes, erwtjes.

Nagerecht: Dame-Blance...........ooooooohhhhhh daar heb ik nu ook eigenlijk wel zin in trouwens hahahaha  

's Avonds gezellig drankjes en hapjes, en lekkere noten e.d.

Ik haak nooit af!

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 23:51
....heel gewoon en toch anders...want we zijn SAMEN.....
groetjes geesje
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 00:23
Op 24 december komt mijn vader bij ons logeren. Hij komt rond 16.00 uur hier aan en dat betekent dat wij rond 18.00 uur met ons diner beginnen. Ik heb heel wat gangen in gedachte want dan wordt mijn servies ook weer een keertje schoon.

Wat het precies wordt, weet ik nog niet maar in ieder geval wel vegetarisch. Morgen ga ik er inkopen voor doen. Zodra ik weet wat het gaat worden, zal ik het hier opschrijven.

Op 25 december is mijn man aan de beurt en dat betekent dat het waarschijnlijk een bonengerecht met zijn zelfbedachte liflafjes wordt.
Back to Top
R.M. View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer R.M. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 01:21
Wij zijn alleen eerste kerstdag thuis, dus dan ga ik me
ook eens even flink uitleven in de keuken!

We beginnen met een heerlijk ontbijtje met jus,
kerststol, croisantjes, harde broodjes en eitjes.

Voor in de middag hebben we gezellige kerst toastjes. Met
allemaal lekkere dingen erop natuurlijk.

Voor we aan het diner beginnen eten we bruschetta´s. Dan
eten we een lekker kerststerren soepje. Gevold door een
kerstboom pasteitje met zalmragout. Dan komt het
hoorfdgerecht dat bestaat uit kalkoen met brie, beenham,
zalmgebraad, verschillende soorten saus,
aardappelfiguurtjes, salade en stoofpeertjes. En als
toetje een klein mango mousje..

Krijg er zoveel zin in als ik er aan denk
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 07:37

eerste kerstdag gaan we met ons gezin gourmetten.

dat doen we al jaren en ik wilde dit jaar wel wat anders maar manlief en de kids wilden gourmettene n dan is het meeste stemmen gelden

2de kerstdag zijn we bij mijn ouders en dan is het makkelijk omdat mijn moeder net uit het ziekenhuis is. vooraf ragout, dan soepje, en dan patat en wat vlees van de frietzaak die gewoon open is 2de kerstdag en ijs na.

vergete... 1ste kerstdag gan we smorgens uitgebreid ontbijten met verschillende broodjes en vleeswaren.

's avonds hebben we verjaardag dus dat wordt weer taart en alles.

2de kerstdag hebben we ook een verjaardag maar dat is van mijn broer en daar gaan we eerst naar toe om vervolgens naar mijn ouders te gaan.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 07:54

Nou daar kom ik hoor.

Kerstavond eten wij met z'n 4-tjs thuis en dan kook ik. Op het menu staat:
-Pasteitje met kipragout;
-gehaktbrood met cranberry's en appeltjes, haricots verts, gebakken kerstboomaardappeltjes en appel/perencompote;
-Toe ijs naar keuze met warme kersen.

1e Kerstdag gaan wij kerstbrunchen in een restaurant met mijn familie van 12 tot 16. Dan nemen we 's morgens alleen even een kerstbroodje en 's avonds denk ik gewoon wat te snaaien, omdat we dan nog vol zitten

2e Kerstdag gaan we eerst uitgebreid ontbijten met o.a. afbak kerstboombroodjes en lekkere vleeswaren, kaas, enz.

Dan beginnen we 2e helft van de middag met gourmetten met mijn schoonfamilie.

En dinsdag..........................dan gaan we een paar dagen heerlijk naar Texel met het gezin

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 08:07

1e kertstdag brunchen bij mijn schoonouders met de hele familie en dan rond 1500 uur naar mijn oudste zus om daar 's avond te dineren Ik weet niet wat Ze had het over bouillon dan een garnalenstokje en danvarkenshaasje en spruiten en bonen en stoofperen en dan een toetje

Ik laat me verassen

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 09:20

Bij ons zijn het dagen als gewoon met net iets meer als we zin hebben.

1 dag voor Piet kipfilet en voor mij zalm want dat heb ik toch nog in de vriezer hihihihstukje kerstkrans bij de koffie/thee

en voor de avond een zak wokkels lekker simpel en toch ietsepietsie meer.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 10:42

Nou dat is toch goed.........lekker toch.

Maakt allemaal niet uit hoor.

Ik haak nooit af!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 11:00
Ik kijk altijd op de 23e dus vandaag wat er allemaal voor lekkere dingen in de vitrines liggen, makkelijke ovenschotels, want een luilak wordt niet ineens actief met Kerst. Van zo'n schotel eten we twee dagen, aardappeldingetjes uit oven of frituur erbij, potje cranberry of veenbes compote, ijstoetjes heb ik al in de vriezer liggen, opgerolde wafeltje met slagroom, klaar. Vooraf meloenbolletjes met ham, ook niet moeilijk.

Er ligt allerhande exotisch fruit als tussendoortje klaar en voor Ton Kerststol en luxebroodjes.

Kerststress? In geen jaren meer gehad. Er is altijd genoeg in de vriesladen en voorraadkast, zelfs als Santa Claus zelfs op bezoek komt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 13:18
Wij gaan eerste kerstdag naar mijn schoonouders gourmetten heb net de boodschappen binnen wij nemen alles mee dan hoeven zij er niet achteraan, ontbijt zal wel niet zo uitgebreid zijn want we moeten 'sochtends eerst een eind rijden. tweede kerstdag zijn we met z'n tweetjes en dan lekker uitgebreid ontbijten en verder hebben we varkenshaasjes met verschillende soorten aardappeltjes en groentes en ijs als toetje, als het er allemaal van komt, vaak is m'n man helemaal kapot met de kerst vanwege de drukte bij ons op de zaak dus het is wel afwachten of het gezellig wordt of een slaapweekend.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2011 om 23:40

Morgenochtend gezellig met Ánthony Kerstboodschappen doen .

En ik loop ff ij Zeeman binnen omdat het 50 procent korting is. Wil nog een lekkere makkelijke broek en een dikke jas.

Ook ff kijken bij Micro ofzo voor een nieuwe stofzuiger.......m'n oude vloog bijna in de fik vandaag......uhhhhhh.....sorry .....ik bedoel in brand. Ik moet wel netjes blijven hè.

En ik ga lekker trakteren tijdens boodschappen doen, op koffie met wat lekkers.

Misschien denken jullie dat Anthony een watje is ofzo, omdat ie vaak en veel voor me doet, en mee om boodschappen gaat, maar het is geen watje hoor .

Maar ik mag geen auto meer rijden, dus vandaar dat ie met mij om boodschappen ga. De weekboodschappen dan hè. Als ik niet veel nodig heb, ga ik natuurlijk met Scootiedoo (waar ik nog steeds een foto van moet maken voor jullie )

Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 00:56
Vanmiddag heb ik boodschappen gedaan en alles voor het eten morgen in huis gehaald. Ook het draaiboek is al gemaakt anders loopt alles in het honderd. Vanavond zijn de menukaartjes gemaakt. Daar staat het volgende op te lezen:

Terschellinger Cranberrysap

Puntpaprika gevuld met guacamole

Mulligatawnysoep

Aardappelpuree
Preisaus
Snijbonen met falafel
Pastinaak met soja-gehakt
Spinazie met kruiden en knoflook
Joelsalade

Soja griesmeelpudding

Compote met vers fruit

Koffie of thee

Jullie snappen dat ik morgen niet veel online zal zijn.

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 07:57

Heeeeeeeeeeeeyyy ook vegetarisch????????????

Nou je maakt er een echt lekker feestdinner van hoor!!!!!

Ik haak nooit af!

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 08:24
Wij beginnen met een aspergesoep (gemaakt door manlief)
Dan vlees (help... ik weet nog niet wat), gebakken aardappelen a la ikke, broccoli met champignonsaus en een toetje (ook nog niet bekend)

De 2e dag doen we een pannekoek gourmet. Allemaal je eigen favoriete pannekoekjes maken.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 08:37
Wij zijn bij mijn ouders. We gaan vanavond aan de macaronie . Morgen
gourmetten, en tweede kerstdag word er Chinees afgeleverd .
Tussendoor lekkere dingetjes zoals ragout .
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 11:41

tsja ik ben niet van de zielig en vegetarisch ofzo dus wij hebben een heerlijk diner

overdag doen wij niet gek sterker nog ik ben herbalife distributeur en eet gewoon een shake smorgens en s middags havermout

1ste kerstdag eten we bij mijn ouders en maak ik een konijn ( wat ik dan zelf niet lust) en dat beest is van mijn schoonzus die ze zelf fokt en slacht.... super vers en mals vlees. Ik krijg lekker een paardebiefstuk dusse..... wie is er beter af??

2de kerstdag is gewoon lekker thuis met zijn 3en en dan heb ik een lekkere rollade

nieuwjaarsdag eten we met de schoonfamilie..... dat zijn er 25!!! stoofvlees rode kool salades en ook een konijn van diezelfde schoonzus!

Dus ja heel gewoon en matig maar ik zit dan ook niet overdreven vol na deze 2 dagen.

Groetjes en fijne kerst allemaal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 12:18
Lekker samen ontbijten met zijn 4 ,en 'savonds komt mijn vader en zijn ouders gezellig een kaas en vleesschotel eten met broodjes en een ijsstronk als toetje
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 17:30

Wij doen ook niet al te gek. Kerststress heb ik van me af gezet toen ik een aantal jaar geleden ruzie kreeg met mijn echtgenoot omdat ik er op 1e kerstdag achter kwam dat de poffertjes pan helemaal niet op mijn gasfornuis paste. En dat we dus konden fluiten naar al onze bijzondere poffertjes die ik ingepland had. Uiteindelijk heeft Marco er nog wat van gemaakt en hebben we gegeten. Maar dat 'diner' was geen succes en dat wil ik niet graag nog eens over doen. Dus maak ik iets waar ik van te voren van weet dat ik het niet kan laten mislukken. En als het mislukt ga ik me er niet meer druk om maken. Dan maar geen flensjes. Roomijs met warme kersen is vast ook lekker...

's Ochtends gewoon net als anders eet Manuel pap, Marco 3 beschuiten met chocoladehagelslag en ik twee boterhammen. Een met chocoladehagelslag, een met jam of pasta. Net waar ik 's ochtends zin in heb. Dan heeft Marco kerk, en Manuel en ik kijken Nederland Zingt. Als Marco thuis komt drinken we koffie of chocolademelk. Met een stukje cake. Daarna eten we stoofpeertjes (die heb ik al klaar) rundvlees (braad ik lekker morgenochtend) en flensjes met roomijs en warme kersen. Dan moet Manuel naar bed. Wij eten ergens wat chocolade, cake of Marco bakt oliebollen. 's Avonds bakken we net als anders afbakbroodjes. Ik heb croissants liggen.

Tweede kerstdag ontbijt lijkt op die van eerste kerstdag. Ik ben van plan om samen met Manuel naar de kinderkerstdienst te gaan. Maar dat hangt helemaal af van mijn bekken. De gewone kerkdiensten duren al te lang. Maar de kinderdienst is een stuk korter. Dus als het goed gaat moet dat nog wel lukken. Eind van de middag gaan we gourmetten bij Marco's ouders met zijn broers en hun gezinnen. Dus tussen de middag zullen we niet te veel eten. Misschien een boterham of iets dergelijks.

Als het toch over eten gaat, het is tijd voor Manuel zijn prakje. Even klaarmaken en dan kan meneertje lekker eten. Voor de televisie waar we kijken naar een kerstspecial met Gertjan van de Vijver die tovert met zand en er schitterende tekeningen bij maakt. En met verschillende zangers en zangeressen die het kerstverhaal wat verteld en dus met zand uitgebeeld wordt met liederen versterken. Ziet er erg mooi uit.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2011 om 21:26

's morgens en 's middags doen we gewoon, ook geen estra tussendoortjes .... eerste kerstdag zijn we met ons tweetjes en wordt het vooraf avocado gvuld met hollandse garnalen, hoofdgerecht konijn in bokbier gestoofd met aardappeltoefjes uit de oven en boontjes, na vanilleijs met kersen die ik van de zomer ingemaakt heb in ammaretto.

Tweede kerstdag hebben we eters dus dan wordt het vooraf een pasteitje met kipragout (zelf maken) en dan jachtkip met aardappelkroketjes en spruiten en boontjes. Toe is er ijstaart.

De dag erna eten we nogmaals de jachtkip want we hebben altijd te veel ....

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns