Oliebollen |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 December 2011 om 23:41 |
Wie gaat er allemaal oliebollen bakken? Ik dit jaar niet.......ik ga eens een keertje naar de kraam, of misschien bakt Vera er wel mee voor mij hihi . Ik ga een mooie vuurwerktaart maken .
|
|
chantalmv2
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik maak geen oliebollen, maar er wordt wel gebakken vandaag.
Namenlijk appelflappen . Bananenflapjes, en knakworst in bladerdeeg. Zal wel de helle middag zoet zijn. |
|
mimisa
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga wel oliebollen bakken.. gewone, met appel, met ananas en met krenten.
mmmmmmmmmmmmmmmm lekkerrrrrrrrrr |
|
De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin |
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh jah.....appelflappen ga ik ook bakken
|
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij bakken ze morgen...
Vind het verschrikkelijk. Het hele huis stinkt en ik vind oliebollen (waar dan ook vandaan) dus echt niet lekker... Kijk er nu al naar uit, dus niet... |
|
drempt
Hobbyguru Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik koop de oliebollen bij mijn zwager hij is bakker vroeger altijd van mijn vader Hij is bakker maar met pensioen |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Ieke, ik vind het ook verschrikkelijk om te doen, en vind het ook zo stinken. Het zit dan zelfs in de gordijnen e.d
Maar ik vind ze wel heeeeeeeeeeeel lekker hoor. Bak liever taart, appelflappen enzo. Daar ga ik dus zo mee beginnen. En ik ga ook nog broodjes enbrood bakken. Soep moet ik ook nog maken. Morgen komen er vrienden van Anthony en die willen elk jaar op oudjaarsdag allemaal eigengemaakte tomaten/groentensoep van Anthony z'n ma hahahahah |
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou dames ik heb DE oplossing! Ik heb een heel klein huisje en was die frituurlucht zo zat. Misselijk werd je inderdaad als je de kamer in liep of de gordijnen opende/sloot...
De frituur verhuisde naar de schuur, eigenlijk om "schoon om niet meer te gebruiken" in een kast te zetten. Maar ik heb bij de deur een stopcontact en ik had een klein tafeltje vanuit de tuin over. Hoppa frituur gevuld, op dat tafeltje gezet en als ik nu wil frituren zet ik de boel in de tuin en na afloop weer in de schuur. Ik een schoon huis en lekker gegeten Mag het regenen? Dan staat het in de schuur met de deur open |
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
ow ja... oliebollen zelf bakken dit jaar zit er niet in, hopelijk dat er wel wat op tafel komt te staan want ze zijn wel super lekker
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oliebollen heb ik nog nooit gebakken en het ziet er niet naar uit dat dat ooit zal gebeuren. We zijn met z'n tweeën en bovengenoemde geuren en vooral rondwarende vetten in je huis, zit ik niet echt op te wachten. Dus: wij halen ze lekker bij de oliebollenkraam hier in een winkelcentrum. Ze smaken geweldig!!!
Misschien dat ik ook nog een vlaaibodem bak om appel- of pruimencompote die ik afgelopen zomer uit eigen tuin geoogst heb, op te verwerken. |
|
Yobsje
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oliebollen kopen wij meestal bij de bakker, zelf heb ik ze nog nooit gemaakt. En appelflappen bakt mijn schoonvader van 80 altijd in zeer grote hoeveelheden, hoewel ze heerlijk zijn krijgen wij ze nooit op.
|
|
Groet,
Yobsje |
|
Naemi
Hobbyguru Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Normaal zou ik wel bakken, maar mijn neus zit verstopt en loopt, ik blijf zakdoeken aanslepen, mijn ogen tranen en ik hoest de longen uit mijn lijf. Dus dit jaar moeten we het doen met de bollen van de Lidl. Die zijn ook heel lekker, maar zelfgebakken smaken ze toch veel lekkerder. En het hoort voor mij zo bij Oud en nieuw...
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
diny183
Hobbyguru Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik mag even geen oliebollen meer zien, we hebben er vanmorgen ruim
1000 gebakken, er waren 850 stuks op bestelling maar zoals wel vaker gebeurt kwamen de mensen op de geur af en zijn ze allemaal verkocht, we hadden er 2 over, 1 voor mijn man en 1 voormij. Gelukkig bakken we in de keuken van het zorgcenrum in een grote frituurbak die we speciaal voor de markt en deze dag gekocht hebben, de mensen in het zorgcentrum zijn blij met de oliebollen en met het opgehaalde geld kunnen we weer iets extra's doen voor hun. |
|
|
|
muis28
Hobbyguru Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Post Options
Thanks(0)
|
van mijn moeder heb ik een andere traditie dan oliebollen en appelflappen meegekregen. WAFELS. speciaal recept dat ik alleen met oudjaar maak, ben al de hele dag bezig en het einde van mijn kom beslag is nog niet in zicht. |
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
Leonie_y
Hobbyguru Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oliebollen doe ik hier in huis bijna niemand een plezier mee, ja, mijn dochter eet er 1 of 2, maar mijn man, zoon en ik zijn er niet zo van. Dus als ik al oliebollen in huis heb, zijn ze van de bakker of de supermarkt. Appelflappen of zo worden hier wel gegeten, maar ook zo weinig dat ik daar geen frituurpan voor ga aanzetten. Dus ook die worden kant en klaar gekocht. We frituren wel eens hoor, patat met een kroketje, maar dan inderdaad buiten onder de carport of in de tuin bij heel mooi weer. Geen gestink in huis
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
chantalmv2
Post Options
Thanks(0)
|
Nou ik ben klaar. Ongeveer 30 kleine appel flapjes , 10 bananen . En
nog 30 kleine knakworsten in een jasje |
|
sjaak
Hobbywonder Lid sinds: 30 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 587 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oliebollen en appelflappen zijn net klaar.Bak al jaren in de schuur met terrasverwarming(ideaal).Volgens de familie zijn ze heerlijk ik proef ze zelf morgen pas.
|
|
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
|
|
chantalmv2
Post Options
Thanks(0)
|
Vond net nog knakworsten en had nog 8 velletjes bladerdeeg. Zitten nu
dus in de oven. Jongste vind dat prachtig om te doen. En lekker. De oudste eet allen de appelflap . Vind het leuk om te doen echt zo leuk om die koppels van mijn kies toezien als je toverpoeder door de appel roert. Want door dat poeder is het ineens een taartje. Wat kaneel al niet kan doen hè!!! |
|
francisca
Hobbyguru Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
Post Options
Thanks(0)
|
heb gisteren een pak oliebollen deeg gemaakt en gebakken en een pak deeg omgetovert tot appelflapjes van die ouderwetse met een gat in het midden wordt smullen morgen als ze het halen Anne-Marie
|
|
Anne-Marie
|
|
Joyce38
Duizendpoot Lid sinds: 21 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Morgen gaan we bakken, alleen oliebollen in de schuur. Nog nooit gedaan, dus ben benieuwd. Want als ik het beslag binnen laat rijzen en er dan mee naar buiten gaat, kan er dan iets mee gebeuren of kan dat temperatuurverschil wel?
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |