roodborstje haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Wilma00 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 703 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 December 2011 om 21:07 |
Ik ben bezig met het roodborstje uit het boek: schattige huisdieren haken.
De toeren spreken voor zich, eerst meerderen dan minderen maar in de laatste toer (en die komt bij elk onderdeeltje terug) staat: Toer 8: *1vsh,1v in de volg. 11 st.;2x herh. vanaf*. (36 st) Toer 9: 1 v. in elke st. 1 hv. in de volg. 3 st. hecht af Toer 8 is duidelijk en klaar maar dan toer 9....?? Bedoelen ze dan eerst 36 vasten daarna 3 halve vasten en afhechten??? Helaas staan er geen totaal st bij op het eind,dat is wel een goede houvast. Hopelijk helpt iemand mij op weg. Alvast bedankt!! ![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Het is precies wat je schrijft, eerst de hele toer, 36 vasten, en dan nog 3 extra halve vasten en afhechten. Dat is gedaan omdat bij het rondhaken elk rondje een stukje naar rechts 'opschuift', en hiermee trek je dit weer een beetje bij zeg maar. Ik heb het boek ook en zo staat het bij bijna elk patroon beschreven. Maar volgens mij merk je het nauwelijks of niet als je die 3 extra halve vasten achterwege laat.
|
|
![]() |
|
Wilma00 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 703 |
Superbedankt Carla, dan kan ik verder!!!
![]() Alleen bij het kopje komt het inderdaad weer terug en staat er: Toer 3: 27 st. gehaakt. Toer 4-8: 1 v in elke st. 1 hv. in de volg. 3 st. hecht af. Moet ik gewoon door blijven haken dan, dus 27 v. 3 hv. weer 27 v. 3 hv. etc t/m toer 8? of is het 27 v. 3 hv. de volg toer dus 24 v. en 3 hv. ??? |
|
![]() |
|
Hopelijk kan iemand me verder helpen,wil zo graag verder en ik weet het nu even niet ....
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
ken de patronen niet,maar zoals ik het nu lees in combinatie met je eerdere vraag zou ik eerst toer 4 t/m 8 haken met in elke steek een vaste en na de 8e toer afwerken met nog 3 keer een hv. Als je dit alle toeren zou moeten doen,zou het,denk ik ook achter elkaar geschreven zijn en niet zoals het nu gebeurt in een "aparte mededeling"... Succes!!! |
|
![]() |
|
![]() |
|
Dank je wel,ga ik het zo doen!!
![]() |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
wil iemand een foto plaatsen het lijkt me zo leuk worden ben zo benieuwd naar dat vogeltje
![]() |
|
![]() |
|
Ik heb hem bijna klaar en dan zal ik hem plaatsen!! Wel een rotklus dat in elkaar naaien ![]() |
|
![]() |
|
Mijn roodborstje staat in het creatie-topic
![]() |
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
Ga zeker kijken!!
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |