Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

roodborstje haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: roodborstje haken
    Posted: 29 December 2011 om 21:07
Ik ben bezig met het roodborstje uit het boek: schattige huisdieren haken.

De toeren spreken voor zich, eerst meerderen dan minderen maar in de laatste toer (en die komt bij elk onderdeeltje terug) staat:

Toer 8: *1vsh,1v in de volg. 11 st.;2x herh. vanaf*. (36 st)
Toer 9: 1 v. in elke st.
1 hv. in de volg. 3 st. hecht af

Toer 8 is duidelijk en klaar maar dan toer 9....??
Bedoelen ze dan eerst 36 vasten daarna 3 halve vasten en afhechten???

Helaas staan er geen totaal st bij op het eind,dat is wel een goede houvast.

Hopelijk helpt iemand mij op weg.

Alvast bedankt!!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2011 om 22:13
Het is precies wat je schrijft, eerst de hele toer, 36 vasten, en dan nog 3 extra halve vasten en afhechten. Dat is gedaan omdat bij het rondhaken elk rondje een stukje naar rechts 'opschuift', en hiermee trek je dit weer een beetje bij zeg maar. Ik heb het boek ook en zo staat het bij bijna elk patroon beschreven. Maar volgens mij merk je het nauwelijks of niet als je die 3 extra halve vasten achterwege laat.
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2011 om 22:21
Superbedankt Carla, dan kan ik verder!!! 

Alleen bij het kopje komt het inderdaad weer terug en staat er:
Toer 3: 27 st. gehaakt.
Toer 4-8: 1 v in elke st.
1 hv. in de volg. 3 st. hecht af.

Moet ik gewoon door blijven haken dan, dus 27 v. 3 hv. weer 27 v. 3 hv. etc t/m toer 8? of is het 27 v. 3 hv. de volg toer dus 24 v. en 3 hv. ???
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 08:55
Hopelijk kan iemand me verder helpen,wil zo graag verder en ik weet het nu even niet ....
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 11:33

ken de patronen niet,maar zoals ik het nu lees in combinatie met je eerdere vraag zou ik eerst toer 4 t/m 8 haken met in elke steek een vaste en na de 8e toer afwerken met nog 3 keer een hv.

Als je dit alle toeren zou moeten doen,zou het,denk ik ook achter elkaar geschreven zijn en niet zoals het nu gebeurt in een "aparte mededeling"...

Succes!!!

Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 11:58
Dank je wel,ga ik het zo doen!! 
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 16:08
wil iemand een foto plaatsen het lijkt me zo leuk worden ben zo benieuwd naar dat vogeltje
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 17:33
Originally posted by doortje doortje wrote:

wil iemand een foto plaatsen het lijkt me zo leuk worden ben zo benieuwd naar dat vogeltje

Ik heb hem bijna klaar en dan zal ik hem plaatsen!!

Wel een rotklus dat in elkaar naaien
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 20:34
Mijn roodborstje staat in het creatie-topic 

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2011 om 12:33
Ga zeker kijken!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns