Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stekenaantal sjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stekenaantal sjaal
    Posted: 03 Januari 2012 om 10:02

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=25008

Ik heb hier een vraag gesteld, maar dat is niet de aangewezen plek voor vragen. Daarom stel ik hem hier, waar hij hoort.

Ik weet alleen niet hoe ik een onderwerp moet verplaatsen dus ik hoop dat het op deze manier ook goed is.

Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 10:26
wat is nu precies je vraag Anne-marie
Anne-Marie
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 10:52
Of ik echt 1/3 meer  steken op moet zetten. Krimpt het echt 1/3 als ik ga haken? Ik wil liever geen sjaal van 230 cm dus ik dacht: ik vraag het eerst even na voor de zekerheid.
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 17:44
wil je het aantalsteken op zetten dat de lengte van de sjaal aangeeft of alleen de breedte van de sjaal. als je een aantal steken opzet voor de breedte hoef je alleen te kijken naar hoe lang je hem wil maken en dan een x aantal toeren haken Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 17:53

Ik maak de ketting en de eerste toer altijd met een dunnere haaknaald.

Als je het nog mooier wil: het eindresultaat, netjes onder een vochtige lap laten drogen!

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 20:03

Ik wil de sjaal in de lengte maken dus ik heb heeeel veel lossen gehaakt en ben nu maar op hoop van zegen begonnen.
Er werd geadviseerd om 1/3 steken meer op te zetten, maar ik snap gewoon niet waar die blijven omdat dat best veel is.
Ik wil graag dat de sjaal 170-180 cm wordt en heb nu 214 cm opgezet.
Ik zie gewoon niet voor me dat je 1/3 meer op moet zetten. Ik begrijp niet waar het dan zo krimpt. Ik merk het wel. Het komt niet op de centimeter.

Goed idee om het eindresultaat onder een natte doek te laten drogen. Dank je wel voor de tip.

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 08:42
Ik zou gewoon heel veel lossen opzetten en dan gaan haken en dan in de eertse toer steeds meten tot ik de gewenste lengte heb en dan de lossen die overblijven uithalen
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 11:57

Omdat je de opzet en de eerste toeren vasthoudt bij het haken rekken die uit: daarom zal de rest "krimpen".

Probeer een proefje, met een dunner naald aan het begin, en ook aan het einde!!!

Succes

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 16:27

Ik ben nu aan de 3e toer begonnen en het krimpt helemaal niet.
Ik denk dat ik alles maar uithaal en overnieuw begin.
1/3 meer opzetten lijkt, in ieder geval voor een sjaal, niet nodig.

Ik vind het fijn dat zoveel mensen meedenken!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns