Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

halve kruissteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: halve kruissteek
    Posted: 03 Januari 2012 om 15:56
gaat een halve kruissteek in een patroon altijd dezelfde kant op?  de schuine kant wordt zo raar maar als je halverwege van kant veranderd is ook zo rommelig.. heeeelp!!!!!

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 16:09

Volgens mij is een halve steek altijd dezelfde kant op! Maar ja wat weet ik van borduren. Mijn eerste gedachte was alleen het onderste draadje en geen een er over heen om een kruis te maken. Maar gezien jou patroon moet het een smal kruis worden. Ik zou toch alles 1 kant op doen. Anders zie je het ook heel duidelijk als het licht er op valt.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 16:10
In de vierde klas van de lagere school moesten wij een borduurwerkje opvullen met halve kruissteekjes. Dat moest toen allemaal dezelfde kant op. Mijn ervaring is wel dat het werk als het af is, een beetje scheef wil gaan trekken. Maar misschien zijn er hier die er meer van weten. 
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 16:18
het moet inderdaad allemaal 1 kant op, als het klaar is opspannen en onder een vochtige doek laten drogen, ook in kruissteek moet het tweede gedeelte van het kruisje in het gelid staan, dus allemaal dezelfde kant op.
lydia wijsbroek
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 16:26
het word gemaakt op plastic canvas. dat hoef je toch niet op te spannen?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 16:28
nee lijkt me niet, maar wel alle  streepjes naar 1 kant.
lydia wijsbroek
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 16:28
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 18:46
Idd, halve kruisjes gaan allemaal dezelfde kant op
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 11:36

eugenie ,

Als je halve kruisjes maakt op plastic canvas zie je dan niet teveel van de ondergrond ???

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 14:40

mutti,

je ziet niks van het plastic, want de draad is zo dik dat je niet eens een kruisje kan maken. en de halve kruisje vullen alles op

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 15:51

dan zal het plastic canvas wel fijner of de draad dikker zijn dan waar ik patroontjes van heb . (doosjes ) want daar laten ze je zelfs een koninginne steek maken als ik het goed gezien heb .

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 07:22

Halo Eugenie

hier nogeen linkje http://www.freepatterns.com/

en onderaan bij de rode lettertjes staan nog patroontjes

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 08:41
Ja klopt, allemaal dezelfde kant op 
Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns