Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vasten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vasten
    Posted: 06 Januari 2012 om 11:11
wat bedoelen ze nou met een vaste in de eerste vasten bedoelen ze daar nou het eerste gaatje dus die van de laatste vasten of bedoelen ze dan het 2e gaatje van de 1 na laatste vaste van de vorige toer, oooo ik vind het zo moeilijk uit te leggen bedoelen ze dan eigelijk dat je 1 vasten meerder ik snap dat niet.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 11:22

http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp#vasten

Hier vind ik het zelf wel duidelijk staan. Wat er staat bij stokjes, geldt voor vasten ook.

Ik vond in het begin keren en een nieuwe toer beginnen ook lastig! Wist nooit waar ik dan moest beginnen met insteken.
Toen heb ik een boekenlegger gehaakt en al doende ontdekt wat er gebeurt als je op een bepaald punt insteekt. En zo is het kwartje gevallen bij mij. 

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 13:13
bij de stokjes staat het goed aangegeven maar ik bedoel moet je dan in het eerste gaatje steken want anders staat er altijd haak een vaste/stokje maar dan staat er haak in de 1st vaste/stokje en dan denk ik dat het dan de bedoeling is dat je meerder want je haak dan een vaste/stokje bij de keer lossen toch????? kijk en dat snap ik nou niet en dan raak ik er van in de war
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 14:11
Kijken of ik het over krijg.
Als je ami's maakt steek je de naald door de eerste steek
van de vorige toer. Als het namelijk goed is heb je de
laatste steek die je gemaakt hebt in de laatste steek van
de vorige toer gemaakt.
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 14:38
nee het kwartje wil maar niet vallen en voel me zo dom de eerste vaste is dan toch de keer lossen want als je keer moet je toch altijd eerst beginnen met die keer lossen en dat is dan toch je eerste steek  of zit ik te moeilijk te denken
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 15:50

Nee, als er staat dat je in de eerste vaste moet steken dan bedoelen ze de vaste en niet de keerlosse.
De keerlosse maak je om hoogte te krijgen. Een vaste is een redelijk hoge steek en als je die zomaar, uit het niets, maakt, dan wordt de vaste niet hoog genoeg. Doe je eerst een keerlosse, dan krijgt je vast de goede hoogte.
De keerlossen doe je alleen om je eerste steek mooi hoog te krijgen. je zult zien dat als je haakt zoals er staat: in de eerste vaste steken en dan verder gaan, dan wordt je werk niet groter. Alleen netjes in model.

Voel je maar niet dom hoor, het is gewoon lastig. En het kwartje moet vallen.
Kan het je helpen om op Youtube naar filmpjes te kijken? Dan kun je zoeken naar ''haken' en ook naar "crochet". Als je het van een paar verschillende mensen ziet, dan valt het kwartje bij jou ook echt een keer.

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 16:07

JA JA JA het kwartje is gevallen ik snap het nu helemaal, zakdoek ik kan je wel kussen tjonge ik kwam er maar niet uit ik telde steeds de keer lossen erbij heel heel erg bedankt nu snap ik het echt en dat is echt heel fijn.

iedereen heel erg bedankt goh wat kan je soms toch zitten prutsen he met zo'n klein dingetje

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 20:35
 Mooi zo!
En nu kun je je vast niet voorstellen dat je het eerst niet begreep.
Ik word helemaal blij van je post.
Veel plezier met je haakwerk!
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 00:09
ik ben al begonnen en het gaat helemaal goed en ik ben heel blij met alle hulp dus voor mij is de post ook heel erg fijn
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns