Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon
    Posted: 07 Januari 2012 om 00:08

Ik ben bezig met een deken te breien voor mijn zoontje...Ik wil allemaal vakjes maken,ongeveer 70 stuks zat ik aan te denken...Heb al 3 lapjes (jaja,ik schiet al op ) af..20 steken en 22 naalden in tricot...

Ik wil heel graag een of meerdere vakjes maken met Kikker van Max Velthuijs (ik noem mijn zoontje altijd kikker), en Woezel en Pip lijkt me leuk...

Nou zoek ik naar inbreipatroontjes hiervan...Maar welke ik vind op internet zijn te grote maten (qua aantal steken en naalden)...

Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?Of hoe je zelf patronen maakt?

Ik ben echt een beginnelingetje,haha,dus niet te moeilijk please!

Alvast bedankt!!!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 00:12
Nicole, als je de "zoek" functie gebruikt en daar inbreipatronen of maaspatronen intiept dan krijg je er een boel. Oa grillescot en een Nederlandse.Al denk ik dat je met de Nederlandse meer kans maakt op de door jou gewenste patronen (die andere is een Franse site).
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 00:47

Zoekfunctie uiteraard gebruikt,ook Google al...

Maar niet in de maten die ik nodig heb,of niet van Kikker of W&P...Vandaar mijn vraag of iemand eventueel weet hoe je een breipatroon zelf kunt maken (een heel simpel programma????)

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 08:48
En als je het zelf tekent en dan op ruitjespapier?
Ik zeg zomaar wat.....maar zo heb ik dat ook weleens gedaan. En dat is helemaal goed gekomen
Ik haak nooit af!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 08:57
Kun je dan sommige vakken niet groter maken, 40 steken en 44 naalden?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 11:40
Ja,grotere vakken in dezelfde verhouding is ook geen probleem...Ruitjespapier nog nooit geprobeerd...Thanx!
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 12:54
als je zoekt op knitting graph paper krijg je het juiste ruitjes papier, inbreipatroontjes kunnen niet op gewoon ruitjespapier, de verhouding is anders. er zijn zelfs programma's dat je de stekenverhouding in kunt geven.
lydia wijsbroek
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 12:59
hier kun je het papier vinden, je kunt het papier printen en dan het papier terugdoen en een kleurplaat op het zelfde papier uitprinten
lydia wijsbroek
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 14:02

Lydia,

Bedankt voor de link! Eens kijken of het daarmee lukt!

programma's voor de stekenverhouding zou top zijn,ook maar eens zoeken...

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 14:27
zal effe zoeken, heb een programma als je het aantal centimeters ingeeft en een stekenverhouding van een proeflapje geeft hij keurig aan voor 50 cm of 80 cm hoe veel naalden je moet breien.
lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 16:22
ik zag deze: http://baltena.home.xs4all.nl/Annemieke/boekenfiguren.htm

deze moet je wel lid worden van deze hyves maar ik las ergens dat ze borduurpatroontjes hadden.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns