Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over patroon col van Zeeman

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Roos68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over patroon col van Zeeman
    Posted: 06 Januari 2012 om 23:29

Ik heb het patronenboekje Hipe arm- en beenwarmers van Zeeman gekocht. Ik wil de col en armwarmers van pag. 16 breien.

Dit moet met een slipsteek (patroon). Ik kom er maar niet achter hoe ik hetzelfde patroon krijg als op het plaatje. Iemand ervaring mee?

groetjes Roos

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 00:10
wij hebben hier geen boeken voor ons dus je kan beter het stuk tekst hier plaatsen zodat we met je mee kunnen kijken. Geen onwil maar pagina 16 zegt mij dus niets
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 10:35

zover ik weet is de slipsteek bij breien gewoon je eerste opzetsteek .

Bij haken is het een halve vaste maar jij hebt het over breien

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 11:20
Ik heb het boekje voor me liggen en wat ik er op uit kan maken wordt
de slipsteek uitgelegt bij de verklaring van symbolen, het vierkantje met
de stip erin.
1 steek averecht breien,daarna met de rechternaald in de rechte steek
ban de derde toer steken,een lange lus doorhalen. In de volgende toer
de averechtse steek met de opvolgende lus averechts samen breien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 12:41
Maar als je zulk soort steken te moeilijk vindt, kun je ook gewoon tricotsteek of boordsteek breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 14:15
het lijkt me wel een hele mooie steek en meestal staat het moeilijker beschreven dan dat het werkelijk is ik heb dat ook vaak dan lees ik het zo moeilijk terwijl als ik er eenmaal achter ben hoe het moet dan denk ik altijd tjonge wat maak ik het toch altijd moeilijk voor mezelf patroon lezen is soms echt niet makelijk poehhhhhh
Back to Top
Roos68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 21:33

Bedankt allemaal voor de reactie.

Ik wost niet hoe ik een plaatje kon importeren. Vandaar eerst alleen een verwijzing naar het boekje. Gelukkig kende 1 van jullie het ;-).

Maar ik geloof dat Diny een andere pagina voor zich heeft. Of iik snap het niet goed.

De bedoeling is dat ik volgens mij in het paars 6 steken beige brei en vervolgens 3 kruisjes. Daarvoor wordt er verwezen naar een breipatroon (met symbolen).

Ik heb 2 naalden violet gebreid en nu moet ik dus in patroon verder. Ik zie nu niet hoe ik in 1 naald zowel de 6 beige steken krijg en de 3 kruisjes. In tekst uitleggen valt niet mee. Misschien helpt het patroon via onderstaande link. Bedankt alvast voor het meedenken...

https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=SHARONENNOA& ;target=ALBUM&id=5695359947628581969&authkey=Gv1sRgC M212O-MvaHdiAE&feat=email

groetjes Roos

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 22:00

Wat betreft de uitleg van Diny heb je gelijk. Ik heb ook het boekje voor mij liggen en de uitleg van Diny slaat op breipatroon nr.22. Dit staat onder breipatroon nr.16. Maar verder kan ik je niet helpen.

Voor zover ik zie,zie ik geen kruisjes in het patroon en brei je de kleuren violet en beige om de 2 naalden.Ik zal morgen proberen een foto te plaatsen van de col en het patroon.Misschien zijn er dan hobbydoosjes die je verder kunnen helpen.

groetjes Frea.   p.s. het is wel een hele leuke col.

Back to Top
Roos68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 09:02

Hallo Frea,

ik heb een link meegestuurd met de foto's van het patroon. Werkt dat niet goed?

Het is inderdaad zo dat je de kleuren om en om moet breien. Maar als ik het patroon volg krijg ik niet wat ik op de foto heb staan.

Het is inderdaad een leuke col dus ik puzzel maar even verder ;-).

groetjes Roos

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 09:10

volgens mij werkt de link i.dd niet goed althans bij mij niet .

We wachten rustig af of het Frea lukt een foto te plaatsen. Ik heb het boekje niet .

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 09:56
Van 28
Van 28
Van 28

Het duurde even,maar daar is de foto met beschrijving.

Ik vind de col ook erg leuk,ik ga gewoon even met 2 kleuren het patroontje proberen. p.s. ik dacht dat de grote foto mislukt was maar zie nu dat hij er toch opstaat. alleen geen flauw idee hoe ik nu 1 foto kan verwijderen.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 10:39

inderdaad een hele leuke col .

Brei je met een rondbreipen ???

Duidelijk is het me nog niet maar als je hem vergroot zie je in beige duidelijk een kruisje .

Zou overhalen afhalen kunnen zijn ??

Staat er nog tekst bij

succes

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 11:24

Mutti,zoals gewoonlijk heb je weer gelijk. Als Tip staat er onderaan de bladzijde:

Voer de draad bij het afhalen van de steken in het slipsteekpatroon aan de achterkant losjes mee,anders trekt het patroon samen.

Maar bij de beschrijving staat overhalen en niet afhalen,dus ik neem aan dat het moet zijn afhalen.

Ik ga het ook even proberen.

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 11:55

als ik tijd heb pak ik ook even de pennen erbij want dit laat me niet los .

al lezend is het me nog niet helder maar doende komen we er misschien uit .

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 12:12
ik denk inderdaad overhalen en dan op de naald laten staan want dan krijg je een kruisje als je die overgehaalde steek ook op die manier breid dus eerst de steek die je er overheen hebt gehaald goh dat is moeilijk ui te leggen tjonge maar ik snap het systeem wel
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 13:39

ik geloof dat ik hem heb .

het kruisje is volgens mij geen kruisje maar een av steek die tussen twee lange violette steken ligt .

Ik heb twee pennen tricot gebreid . De volgende pen ben ik begonnen met de violette steek af te halen dan 1 recht breien( staand streepje)beige  in totaal over die 12 steken 4 afh en 3 recht breien  pen recht uitbreien in beige Volgende pen weer beginnen met afh is nog steeds een violette steek dan 1 av breien in beige weer afh is nog steeds een violette steek In totaal over die 2 steken 4 afh en 3 av breien .

De volgende pennen gaan weer in violet dan zie je dat de beige steken dieper liggen tussen de violette lange steken omdat je die in de vorige pennen niet gebreid hebt .

Ik ben uitgegaan van werken met een rondbreipen . Ik heb het op twee pennen zonder knop gedaan en ben steeds aan het begin begonnen dus steeds recht en niet av .

Dit is wat ik ervan kan maken misschien heeft een ander hobbydoosje nog een andere uitleg

suc

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 13:49
Mutti,jij kan geen foto plaatsen?? Kan je wel een foto mailen??
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 13:58

nee niet meer .

Ik heb nog een fototoestel die met floppies werkt  en opm,n nieuwe laptop passen geen floppies ,maar ik ben gauw jarig dan dan vraag ik een nieuw toestel niet te ingewikkeld dan nog even leren hoe ik ze op m,n laptop moet zetten en dan is dat probleem ook opgelost

waar wilde je dan een foto van zien ???

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 13:58

Ik heb ook een stukje gebreid en een foto gemaakt maar ik krijg ook niet het patroon van de col op de foto.

Ik krijg ook lange steken maar ik weet niet zeker of ik het patroon goed lees.

Mutti,had jij ook zulke steken  of lees ik het patroon niet goed/Van 28

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 14:12

nee ik heb hem anders .of liever had want ik heb het weer uitgehaald .

Jij hebt er ribbels inzitten en ik heb het in tricot omdat dat volgens mij op de foto ook zo is en omdat je dat krijgt als je met een rondbreipen breit

Ik heb dus pennen z knop genomen en twee witte bolletjes Ik ben dus bij het wit steeds aan het begin begonnen . de donkere pen heb ik wel av gebreid

Dus 1 pen recht 1 pen av in donker dan met een nieuw bolletje wit aan het begin begonnen met afh enz dan de pen uitgebreid dan weer met een nieuw bolletje aan het begin begonnen met afh en dan 1 av weer afh weer 1av enz

Vervolgens 2 pennen donker zoals boven .

Jouw lange steken zijn wit de mijne waren donker .Tussen die donkere lussen ligt dan een av steek een klein knobbeltje a.h.w .Omdat dat knobbeltje lichter is ligt het ook wat dieper . Het lijkt dan echt wel op een kruisje .

Een knobbeltje met 4 pootjes op de hoeken

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns