Weefgetouw |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 Januari 2012 om 09:43 |
Weet je wat ik graag zou willen? Een weefgetouw, geen kleine, maar echt eentje waar je kleden mee kan maken.
Heb al op Marktplaats gekeken |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Daar heb ik ook wel eens gekeken voor een weefgetouw. Maar ik vrees dat als ik iets groots zou kopen en er geen cursus of anderssoortige leiding in zou hebben, dat het een beetje verloren geld zou zijn. Een tante van mij had diverse weefgetouwen van een 8-schachtsgetouw tot een klein tafelgetouwtje en daarom weet ik dat er veel bij komt kijken voor het eerste lapje er af komt.
Als kind had ik een weefgetouwtje gekregen. Veel meer dan een kromme pannenlap is er toen niet van af gekomen. Een tijdje terug heb ik het hele getouwtje opgeknapt en vanalles uitgeprobeerd om te weten te komen waarom het niet lukte. Sindsdien heb ik er al goeie lapjes mee kunnen maken en zelfs wat patroontjes erin kunnen verwerken. De volgende stap is om de scheringdraden te verlengen zodat het langere lappen kunnen worden. Heb je al een plan voor je kleden? Bedoel je daar wandkleden mee? Ik ben benieuwd! |
|
marjolein2202
Hobbyguru Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er een paar niet al te groot, maar die zijn gewoon zelf gemaakt. met latten en spijkertjes. is prima te doen toch? Of is een weefgetouw meer zo'n luxe ding jazeker Dan heb ik het over weefraampjes waarschijnlijk... |
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ooooohhhh Marlolein.........wat een goed idee om er zelf eentje te maken Ga ik aan Anthony vragen, hij is best handig Heb je aub een paar foto´s voor mij en uitleg? |
|
marjolein2202
Post Options
Thanks(0)
|
Ik moet ze even opsnorren van zolder, maar dan maak ik een foto goed?
|
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Ja o.k. is goed! . Leuk! Maar met een kleinere kun je toch ook eigenlijk een groot kleed maken? De stukken kun je toch mooi aan elkaar haken ofzo? Goh ....heb er echt zin in om zoiets te maken Ben ook op zoek naar een spinnewiel . Jaren geleden had ik er eentje, maar heb het tot mijn spijt weggedaan . Heb eens een keer een jas gebreid van zelf gesponnen wol.
|
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
marileen, je kan beter een storebox huren en daar al je spullen opslaan, want nu zie je. ook je spinnenwiel wil je weer terug. en in je box had je alleen maar over de dozen hoeven heen te kluiteren om achterin je spinnenwiel te pakken succes met het zoeken naar je weefraam |
|
|
|
marjolein2202
Post Options
Thanks(0)
|
Er staat nog een spinnewiel bij mijn vader, denk niet dat hij dat ooit gaat gebruiken. jammer dat je ver van me vandaan woont marileen. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb op zolder nog een antiek spinnewiel staan . Het moderne heb ik destijds weggegeven aan het opvangcentrum voor asielzoekers evenals m,n weefgetouw en kantkloskussen . Ik heb nog wel de klosjes bewaard |
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
@ Marjolein en Mutti......uhhmmmmm.....wat is ook al weer jullie woonplaats?
|
|
chantalmv2
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier wat leuke handige links
http://ijzertijdboerderij.weblog.nl/weven/weven/ http://klas4abis.blogspot.com/2010/03/een-weefgetouw-maken.h tml http://weven.startpagina.nl/ |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
er zullen vast nog wel ergens in het land weefkringen zijn.
|
|
Jolly
Hobbywonder Lid sinds: 16 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 934 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vandaag heb ik bij de kringloopwinkel een weefgetouw zien staan, zag er wat stoffig uit en er hing zelfs een geweven kleed in wat nog niet af is. groetjes Jolly |
|
Groetjes van Jolly
|
|
Naemi
Hobbyguru Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb van de week een boekje op de kop getikt bij de Kringloop: Wat onze handen kunnen maken, van R. Zechlin, en daar stond een stuk in over weven en het zelf maken van een weefraam. De scanner is even buiten bedrijf, maar voor wie genoegen neemt met foto's: klik
http://boeken.marktplaza.nl/hobby_techniek/1953-Wat-onze-han den-kunnen-maken-Zechlin-Ploegsma-14287647.htm |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Mutti heb je het spinnewiel te koop? |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
nee Marileen dat is echt niet te koop Te veel herinneringen als je begrijpt wat ik bedoel . groetjes |
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Ooohhh tuurlijk begrijp ik dat....!!! Je hebt groot gelijk!!
|
|
marjolein2202
Post Options
Thanks(0)
|
foto komt nog van de weefraampjes hoor Marileen, maar jij wil echt niet weten hoe mijn zolder is Ik moet even tijd maken om achter de schotten te zoeken |
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA DAT WIL IK WEL WETEN!!!!!!! Hahahah denk dat het net is als bij mij en ieder ander HELEMAAL NETJES OPGERUIMD EN GESORTEERD!whahahahahahahahah Dus niet.....tenminste niet bij mij |
|
corine
Hobbyguru Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik dacht al dat ik de enige was met een mooie opgeruimde
zolder, waar ik alles direkt kan vinden |
|
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |