Haaknaalden maten |
Reageer |
Autheur | |
Elgurumi
Duizendpoot Lid sinds: 21 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 217 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 Januari 2012 om 01:39 |
Kan iemand me vertellen of duitse maten van haaknaalden overeenkomen met de naalden die hier worden verkocht?
Ik haak meestal patronen in het engels en heb nu 'n mooie gevonden in het duits. Men heeft het hier erover dat het patroon uitsluitend in "'Garn in der Nadelstarke 3-4(???) und mit der hakelnadel 2"moet worden gehaakt. |
|
Oost West, thuis in je eigen nest!
|
|
francisca
Hobbyguru Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat voor soort garen wordt er gebruikt en hoe ziet het werkstuk er uit is het grof of fijn haakwerk aan de hand van deze dingen kun je meestal wel afleiden wat de maat ongeveer moet zijn. volgens mij werken ze gewoon met het metrische stelsel dus naald nr 2 Anne-Marie |
|
Anne-Marie
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
De meeste haaknaalden die je in Nederland koopt zijn van Duits makelij, Prym bv. Zelf haak ik eigenlijk het liefst Duitse patronen. Door de hobbydoos pas met Engelse begonnen. Groetjes, Lida |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
De andere vraag vergeten. Ik denk dat ze in dit geval bedoelen, dat je garen neemt dat voor een dikkere breinaald bedoeld is, dus 3-4, en dat je het dan haakt met naald 2. Succes, Lida
|
|
Elgurumi
Duizendpoot Lid sinds: 21 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 217 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel erg bedankt voor de bruikbare tips allemaal. Ik ben weer wat wijzer geworden.
|
|
Oost West, thuis in je eigen nest!
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |