Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kinderboeken

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kinderboeken
    Posted: 27 Januari 2012 om 17:53
Ik was als kind al een emorm leesbeest, elke week ging ik naar de kinderbieb in Amsterdam, lopens en dan kwam ik terug met boeken voor oudere zus, kleine broer, kleine zus en voor ikke.

Ik heb op zolder een kast die nog puilt van de kinderboeken. Maar een aantal gaan naar een jongensleesbeest van 9. De Jeroen en de zilveren sleutelomnibus, een aantal van Erich Kästner, Emiel en zijn detectives en nog zo'n paar, Ivanhoe, Prins en Bedelknaap, een paar jeugsprisma's waarin kinderen een stuk pienterder zijn dan volwassenen.

Maar Joop ter Heul, Stijfkopje, Roswitha en andere meisjesromans blijben nog een paar jaartjes.

Hebben jullie je kinderboeken nog?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 18:16

Ja zeker, Magtelt!

Ik heb een hele reeks Pinkeltje, Bakkertje Deeg en De Kameleon. Ik was niet zo'n meisjesboeken leester. Ik las ook veel Suske & Wiskes.

Als tiener las ik de hele reeks van Thea Beckman en heel veel oorlogsboeken.

Ook beide jongens houden van lezen, de jongste van 8 houdt van oude boeken. Ook hij leest Bakkertje Deeg, De Astronautjes, De Berenboot, Maja de Bij, Bassie en Adriaan. We lezen hem ook iedere avond voor, op dit moment uit een omnibus uit 1976 van Pietje Prik de Kleermaker van Stippestap. Hij vindt dit soort boeken geweldig!

Hij heeft ook een heel dik boek gekocht met sprookjes van gebroeders Grimm. Een prachtig boek met dikke rode kaft met gouden letters en een gouden plaat. Echt prachtig om te zien.

De oudste is net als zijn vader een echte striplezer. Donald Duck, Asterix & Obelix, Kuifje worden bij ons verslonden!

Wij verzamelen stripboeken van Suske & Wiske, Asterix & Obelix, Kuifje, Robbedoes & Kwabbernoot en de grote albums van Donald Duck, Dagobert, enz. Ik heb van onze hele collectie lijsten in mijn handtas en die heb ik dan altijd bij me als ik een Kringloop aan doe.

De jongste heeft op zijn kamer een grote boekenkast vol strips staan, echt super leuk

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 18:22

ik heb zelf helemaal niks meer.

ik las alleen dat wat moest omdat ik er zo'n hekel aan had.(op 18 jarige leeftijd dyslectie vastgesteld) ik had een pasje van de bieb en verder had alleen mijn broek boeken liggen.

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 18:28
Ik grijp af en toe nog naar mijn Pitty-reeks. En ook de Dolle Tweeling .
Op zolder staat de serie van Rozemarijntje, daar kan ik ook geen afstand van doen.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 18:51
Ik las alles wat los en vast zat, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik toch nog ook wel weer eens teruggrijp naar de boeken van Cissy van Marxvelt: Joop ter Heul en natuurlijk ook Een zomerzotheid. Verder heb ik heel lang de boeken van Leni Saris verzameld en ook die grijp ik nog wel eens als ik gewoon even vlug iets wil lezen.
Onze kinderen waren vroeger stapel op lezen, maar bij mijn zoon is de liefde voor boeken gedoofd door de middelbare school toen hij boeken moest gaan lezen. Onze dochter leest nog steeds heel graag, maar door haar studie heeft ze er eigenlijk alleen in de vakantie nog tijd voor
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 18:52

ja ik heb er nog .

De serie van v.d Hulst de Daantje serie In de soete suikerbol en er liggen er vast nog wel meer .

Volgens mijn moeder at ik veel te veel letterkaakjes .

Ik heb overigens van mijn opa met het leesplankje leren lezen voor ik naar school ging . Ik ben hem er nog dankbaar voor en het leesplankje heb ik ook nog

Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 19:34
Heerlijk kinderboeken! Ik ben de hele reeks van Kikker (Max Velthuijs) aan het sparen,voor mijn zoontje.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 19:53
Ik heb nog een sprookjesboek van "Moeder de Gans" en een stapel Flintstones uit mijn kinderjaren. Uit mijn tienerjaren heb ik "Witte Veder" van de Arendsoogserie. Niet echt een meisjesboek maar ik was helemaal dolverliefd op Witte Veder. Het boek met een grote foto op de kaft stond op mijn nachtkastje. Toen mijn man en ik trouwden, kreeg ik witte veren in mijn bruidsboeket als overwinning op Witte Veder.  
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 20:01
ik heb ook nog een deel boeken liggen ik las vroeger de
reeks van marijke ,het boek heidi in de bergen en dan een
reeks stripverhalen jommeke,suske en wiske die mijn zoon nu
leest
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 20:04
Carry Slee, Annie MG Schmidt, En nog vele vele andere boeken. Heb de
hele bieb in het dorp uitgelezen. Daarna werd ik lid van de bibliotheek
in Almelo. Daar hadden ze meer boeken.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 21:11

Als kind eindeloos veel gelezen. Op het hoogte punt had ik drie pasjes in mijn portemonee van drie verschillende bibliotheken. Thea Beckman, Jan Terlouw maar ook eindeloos veel meisjesboeken en romans. Nu lees ik eigenlijk bijna nooit meer een boek. Wil liever haken en breien.

@ Nicole prentenboeken verzamelen is verslavend he? Ken je de boeken van Bobbi? Manuel vind ze geweldig. We hebben er aardig wat op de rommelmarkt gescoord van de zomer. En ken je het boekje: over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft? En natuurlijk: de mooiste vis van de zee? Eigenlijk zou ik nu nog een paar uur door kunnen gaan. Er zijn zulke leuke prentenboeken. Bekende, onbekende en maar voorlezen. De kleine man kan er zo van genieten.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 09:55
Clara, er zijn luisterboeken, dan kun je "lezen" en breien tegelijk.

Mijn vader heeft me Michael Strogov, de koerier van de tsaar voorgelezen toen ik met mijn 10e met een zeer oog zat, alleen zei hij aldoor voor de grap Stroganov.

Ik heb alles van Annie Schmidt, in een verzameling, maar die beschouw ik niet als kinderboeken, die staan apart.

wat rozengeur.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 10:20
toen ik klein was was mijnlievelings boek aafke's 10tal ik heb het nog steeds en iedere keer als ik het tegen kom denk ik weer even dat ik klein ben wat was dat heerlijk even in een hele andere wereld zo lekker
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 17:55
ja en de kast bij mijn ouders staat ook nog vol, ik zat eigenlijk te dubben of ik ze niet eens met koninginnedag zal gaan verpatsen, of zeg ik nu iets heel ergs
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 18:25
Ja dat komt heel dicht bij heiligschennis, je jeugdboeken verpatsen.

Nee hoor, een ander ziet ze en vindt het heel leuk om ze voor de kleinkinderen te kopen. Mijn kinderen zijn vrijwel analfabeet, dus ik geef ze liever aan een kind dat graag leest.

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 18:47
Ik heb jaren in een boekwinkel gewerkt dus mijn kasten werden flink gevuld. Jan Terlouw, Thea Beckman, Evert Hartman, olijke tweeling etc etc. Ik heb zeker 100 kinderboeken in huis :) En ja dat IS heiligschennis Marjolein hahaha
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 23:11

ik heb alle boeken van Lenie Saris, de dolle tweeling, de Pitty op de kostschool serieen Billy Bradley serie, Verder heb ik de bieb helemaal leeg gelezen. Ik heb menig keer de aardappels laten verbranden. Tot wanhoop  van mijn moeder. Mijn straf was altijd een week niet meer lezen  Nu verdeel ik mijn tijd tussen lezen en handwerken

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 05:39
Ik heb mijn boek ot en sien nog. Blijf dat mooi vinden.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 11:15

Ik verzamel ook Sinterklaasboeken. Geweldig vind ik het en hoe ouder, hoe mooier.

Ik heb de hele serie Sinterklaasprentenboeken van DE (C1000) op 1 van vorig jaar na compleet (2004-2011) en verder neus ik altijd bij Kringlopen en op rommelmarkten.

Vorig jaar vond ik bij een van onze Kringlopen een heel oud Sinterklaasboek waar je in de 70-er jaren voor kon sparen bij de Spar. Dat zijn de krenten uit de pap

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 13:00
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo goed als al mijn kinderboeken nog heb en ze ook koester. Ik had er nog meer kunnen hebben, ware het niet dat mijn ouders ooit brand op zolder hebben gehad, waar mijn boeken toen nog stonden. 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns