waterpokken??? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 Februari 2012 om 17:27 |
Een vreemde vraag misschien, maar weet iemand van jullie of er iets heerst? (behalve geldnood?)
Vanmorgen op kleinkind van 2 gepast. Hij gaat normaal naar de kinderopvang op woensdag, maar maandag had hij koorts en flink ook. En vanmorgen, zie daar, uitslag op zijn armpjes, en op zijn voorhoofd. Nu heeft hij al eens eerder uitslag gehad, en dat was de vijfde, of zesde, of weet ik veel voor ziekte. Volgens mij zeggen ze dat als de dokter het zelf ook niet weet. Nu is mijn vraag dus: heerst er iets van waterpokken of bestaat er nog iets waartegen ze niet inge-ent worden. |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er zijn inderdaad zo vele variatne ven de 5DE 6de En nog hoger nummero's van kinderziektes. Toch even goed laten nazien of er geen allergie aan te pas komt ,want mijn klein nichtje heeft daar ook vreselijk mee gesukkeld. Groetjes en een spoedige beterschap voor het kleintje. INgeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
hier heerst waterpokken Noord Holland kleinzoon had het ook ook twee jaar en ik had net mijn zusje aan de tel en op de Zuidhollands eilanden ook waterpokken . Maar waterpokken geven blaasjes die vreselijk jeuken |
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
ja krentebaard heerst er hier op school en zelfs Roodvonk hier = gennep |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
NicoleTeg ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 November 2011 Status: Offline Points: 355 |
Ook uit Noord-Holland! Mijn zoontje (9 maanden nu) heeft nog niets gehad (gelukkig),maar een aantal baby's op babyzwemmen hebben waterpokken gehad een paar weken geleden,en m'n vriendin haar dochtertje (ook 9 maanden) heeft sinds vrijdag de 5e ziekte. Weet niet of je toevallig ook hier in de buurt woont,maar er heerst volgens mij vanalles!
|
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Na hier in noord Holland op school 3 kindjes met waterpokken
En buikgriep en oorontstekingen Mijn kindjes hebben beide de waterpokken nog niet gehad . Word wel eens tijd 6 en 4 jaar . |
|
![]() |
|
Marileen ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Ach gossss........
![]() Ik weet het niet of er iets heerst ![]() |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Ik heb hier nog niks over een epidemie gehoord. maar waterpokken geeft echt blaasjes. Als hij er vandaag nog zoveel last van heeft zou ik gewoon de arts even bellen want je zit wel voor het weekend en anders kun je dan naar een andere arts. veel beterschap met hem. |
|
![]() |
|
![]() |
|
mayolijn ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Waterpokken is vaak het best en eerst zichtbaar onder de
luier. En het zijn echt blaasjes. Anders is het iets anders. Insmeren met speciale emulsie voor waterpokken. En niet in bad doen. Mochten het waterpokken zijn. |
|
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Mijn kids hebben t gelukkig al gehad. kidsclin waterpokkenschuim was een echte lifesaver hier; veel minder jeuk en ook minder blaasjes. Was wel duur maar voor ons elke cent waard.
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
creabrientje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 460 |
Bij de waterpokken helpt een bad met havermout heel goed. De jeuk wordt minder en de blaasjes drogen in. Of havermout in het bad strooien en de patient erbij (wel meer werk om de havermout weer uit het bad te krijgen) of de havermout in een washandje doen en de patient daarmee "insoppen". Insmeren met calendulan emulsie helpt ook tegen de jeuk. succes, Abrina |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Nou,laatste bericht: geen blaasjes!
Alleen rode uitslag. Allemaal bedankt voor jullie reacties.Misschien komen we er nooit achter. Hij is in ieder geval weer heerlijk ondeugend! |
|
![]() |
|
JoJo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1513 |
Badedas mat kastanje extract!! Dat was de oplossing bij ons. Een flinke scheut ervan in het bad.De blaasjes droogde snel in veel en minder jeuk.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
hannie-groen ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2830 |
insmeren met maizena helpt goed tegen de jeuk ,een goedkoop en probaat middel
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Kan best ook iets van 5e of 6e ziekte zijn. Dat heeft onze oudste gehad, had eerst hele hoge koorts en een dag later allemaal vlekjes. Zou het geen gordelroos kunnen zijn (of is dat een volwassen variant van die nummertjes-ziektes?). |
|
![]() |
|
Ik denk wel dat het een "nummer"ziekte is geweest.
Hij had ook één dag flinke koorts, en daarna vlekjes zonder blaasjes. Hij is nu gelukkig weer oké. Bedankt allemaal. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
heerlijk he als ze weer ondeugend zijn . Mijn moeder zei altijd : kind je kan beter spijker broeken wassen dan pyamabroeken |
|
![]() |
|
Toch even het slot van het verhaal melden: vandaag een briefje bij de kinderopvang: er heerst de 5e ziekte.
Dus geen havermout of maizena, maar ik onthoud jullie tips, want de waterpokken zullen er heus ook nog wel een keer van komen. Heel erg bedankt en groetjes Wil. |
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Nou er heerst hier echt wel wat . Griep en buikgriep .
Van mijn jongste zijn klas. Waren er gister 13 op school en maar liefst 12 ziek. Vandaag waren er. 10 ziek . Mijn jongste is al maanden aan het kwakkelen die moet nu naar de kno arts . |
|
![]() |
|
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Hier heerst er alleszins windpokken (is waterpokken toch hè?) Gisteren telefoontje van de crèche "zeg, ons Eliseke, we denken, alé neen, we zijn zeker dat ze windpokken heeft". Ik ben dus thuis met mijn kleine meid (bijna 11 mnd), die intussen vol blaasjes staat. In haar groepje (per groepje zijn er 12 kindjes) is zij de vijfde met windpokken, in het groepje ernaast zijn er al 8. Gelukkig merkt ze er niets van, geen jeuk, niet krabben. Ik hoop dat het zo blijft, maar heb wel al stijfsel gehaald voor de jeuk. Naar 't schijnt helpt het om ze in een bad met stijfsel te zetten. |
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |