Bivakmuts voor heren |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Axelle ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 Februari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 Februari 2012 om 19:45 |
Hallo, Voor mijn man die veel op de tractor zit (zonder glazen kotteke rond hem, open tractor) zoek ik een bivakmuts. Met dit weer had hij deze week met een windstopper en muts over zijn oren, blauwe en gezwollen oren en gezicht, was net bevroren. heb al overal gezocht maar vind alleen maar voor kinderen. Ben niet zo een kei in patronen zelf vergroten (van kind naar volwassene).
Hij zou ook graag zo een schouderlap eraan willen, hoe maak ik dat? Eerst de bivakmuts breien en dan de schouderlap eraan vastnaaien? Heb hier cool wol liggen van 3,5/4 naalddikte. |
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Staat er ook niets op ravelry
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
schouderlap, je neemt de bovenkant van een raglantrui, je begint met opzetten aan het begin van de raglan afbreien tot aan de hals en dan een kol erop en klaar
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23715 |
Ik heb alleen dat kinderpatroon, dat ergens op het forum staat uitgeschreven, maar als je je huisadres in een PM stuurt, heb ik wel een groene herenbivakmuts, zelden gedragen, voor je. Dan is je man in ieder geval nu al geholpen en kun je doorzoeken naar een patroon.
Het is een groene en hij komt uit een jagerswinkel. Ondertussen ga ik mijn Hemabreiboeken doorspitten. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
als je op- eindhoven in beeld bivakmuts- zoektop google komt er een patroon van een bivakmuts voor heren . Het is een patroon dat meegegeven werd bij wol die je kon halen om voor mariniers een bivakmuts te breien . Er was destijds een oproep gedaan om bivakmutsen te breien voor mariniers . De dikte wol komt wel overeen |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23715 |
Ik heb de helft van de Hemaboeken al doorgewerkt, ik vond wel een paar voor dames, maar tot nu toe niks voor heren.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Axelle ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 Februari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 35 |
Dank u Mutti. @Magtelt: die voor dames zijn die gesloten onder de kin? of moet je die sluiten met knoopjes of zo? |
|
![]() |
|
Geen knoopje, ik vond ze nogal open, maar dat kan zijn omdat de dame ook een beetje leuk op de foto moest. Die van Ton heeft een klein klepje zodat je hem ook als pet kan dragen en een vrij klein "vizier". Maar ik ben pas op de helft. Ik ga ze in ieder geval later allemaal scannen, ook de colsjaals en mutsdassen die ik tegenkom.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ik heb een gebreide en een gehaakte bivakmuts voor dames gevonden en gescand, maar je e-mailadres staat niet in je profiel. S.v.p. niet in een pm sturen. Als je mij een mail stuurt, heb ik je adres. Een muts met een borstlap heb ik niet gevonden. En als je het fotootje maar niet aan je man laat zien, weet hij niet dat het een damespatroon is.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Pfff, ik ben bezig met colcapuchons, eskimomutsen en sjaalcapuchons te scannen, het is er koud genoeg voor. Alleen bizondere hoofdverwarmers, gewone mutsen zijn er al genoeg.
Voor zo'n borstwarmer zou je het deel van een trui ongeveer vanaf het armsgat of iets hoger kunnen breien, voor- en achterpand bij de schoudernaad aan elkaar zetten, een stukje langs de bovenarm ook, en dan de bivakmuts iets langer doorbreien bij de nek en er aan vastzetten. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
In de koffiecorner, onder warme mutsen, staat dat ik een aantal bivak- en andere mutsen heb gescand. Maar zonder e-mailadres kun je niets ontvangen. Wil je die patronen nog of wacht je op de dooi?
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
|
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
@magtelt: natuurlijk wil ik die patronen nog, op de dooi wachten kan nog even duren denk ik.
Zal nog eens proberen om mijn mail adres in mijn profiel te laten verschijnen |
|
![]() |
|
Ik heb ze gestuurd. Die eskimomutsen zijn ook lekker, als je daar een hoge col bij draagt, die je voor je mond kunt trekken.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Dank u.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |