meerdere in boordsteek |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Vieena ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 30 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 Februari 2012 om 11:21 |
Ik ben met een nieuw truitje begonnen maar ik loop vast op een bepaald stukje. Ik heb 18 steken staan in boordsteek 2/2 maar nu moet ik om de 2 naalden 1x1, 3x1, 2x2 Meerderen. |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoikes,
ik heb geleerd als je in 22 boor meot meerderen dat je beter met twee steken tegelijk meerderen omdat je op die manier het patroon kan laten doorlopen. je meerderd dan niet om de zoveel naalden als ze schrijven. Misschien dus even zo proberen groetjes INge |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
moet je niet aan het eind/begin van de pen meerderen ??? dan kan je je boordsteek gewoon door laten lopen . Op hoeveel steken moet je uitkomen in totaal ??? |
|
![]() |
|
Vieena ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 30 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 10 |
Dank je Inge voor de reactie ik heb het geprobeerd maar toch maar weer uitgehaald.. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
je moet op 34 uitkomen . Je hebt er 18 dus moet je 16 steken meerderen 1x links en 1x rechts aan het eind = 2 steken 3x 1 links en 3x 1 rechts = 6 steken 2x2 links en 2xrechts = 8 steken = 16 steken . Je breit aan het eind van je pen dan door .Je zult dan wel een keer op 1 recht of 1 av uitkomen maar dat is niet zo,n punt . Bij de volgende meerdering komt dat wel goed . Wel moet je opletten dat je in de teruggaande pen je de steken breit zoals ze zich voordoen . Ben je met 1 av geeindigd dan moet je met 1 av beginnen . Na alle 8 steken aan weerskanten klopt het weer succes |
|
![]() |
|
Dank je Mutti!
Ik begreep het niet helemaal maar volgens mij ben ik er na wat knutselen uit, Hij klopt helemaal. |
|
![]() |
|
sorry als je met 1 av eindigt moet je natuurlijk met 1 recht beginnen |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |