Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag om hulp!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
leonoor View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leonoor Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag om hulp!
    Posted: 19 Februari 2012 om 11:22

Onlangs heb ik bedacht dat ik ga leren haken en heb daarvoor een leuk boekje van Christel Krukkert gekocht: Kleine knuffels haken. Nu dacht ik Gijs de Ijsbeer te maken en het lijfje is goed gelukt, maar ik kom in de problemen bij de kop.

Er staat: Toer 4: 3v, 6x (2v in de volgende v),9v (=24v). (toer 3 = 18v)

Wat wordt er bedoeld met: 6x(2v in de volgende v)?

Ik heb het volgende gedaan: 3v, dan 6 keer gemeerderd met 2v in elke v en als laatste 9v. Dan kom ik uit op totaal 24v.

Toer 5 wordt nog ingewikkelder, daar staat: 3v, 6x(1v, 2v in de volgende v), 9v (=30v)  Hier heb ik gedaan: 3v, en dan 6keer achter elkaar: 1v, gemeerderd met 2v in v, en weer geindigd met 9v. 

en Toer 6: 6v, 6x(1v, 2v in de volgendev),12v (=36v)

Alleen, het wordt een heel raar ongelijk frummeltje. Hoort dit zo, of doe ik het echt fout?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 11:33
Volgens mij doe je het goed, zo zou ik het ook gedaan hebben. Maar ik ken Gijs niet, dus of het een ongelijk frummeltje  hoort te worden weet ik niet. Ik denk dat het wel klopt met de vorm van de kop, dan wordt er vaak op verschillende plaatsen gemeerderd en geminderd om de juiste vorm te krijgen. En dat lijkt soms eerst heel raar. Tot je de rest af hebt.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 11:47

Je hebt het volgens het patroon goed gedaan. Je bent bij de neus begonnen. Ik denk dat het goed komt, als je gewoon verder gaat zul je het wel beter zien.

Succes, Lida

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 15:16
Ik heb hem ook al eens gemaakt. De foto is helaas niet meer op te roepen op het forum en ik heb hem al weggegeven, dus ik kan ook geen detailfoto meer plaatsen, maar dit vormt inderdaad de neus en lijkt het alsof het frummelt, maar later komt dat vanzelf allemaal goed. Je bent in ieder geval helemaal goed bezig

Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
leonoor View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leonoor Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 16:17

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik heb de oortjes inmiddels af en ga nu weer verder met de kop. Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!

Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 16:23
Wat je beschrijft klopt hoor. Het hoofdje wordt wat platter aan de onderkant
en ronder aan de bovenkant. Ik heb hem zelf ook een keer gemaakt. Ik zou
graag een foto voor je plaatsen, maar dat krijg ik helaas niet voor elkaar...

Groet,
Simone
Back to Top
Zomerbloem View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Zomerbloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 13:31

hallo,ik ben 64jaar, heb nog nooit gepunnikt,

geen idee hoe dat moet

nu heb ik zo'n mooi molentje

daarmee zou je heel snel,

iets moois kunnen makenniet lachen

weet niet eens

hoe ik moet beginnen.

Wie kan mij dat zo uitleggen,

dat het voor mij simpel is,

alvast van harte bedankt,

groet van Zomerbloem.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 14:07
Misschien is het handig dat je dit in een nieuw topic vraagt. Dit topic gaat over het haken van Gijs de ijsbeer van Christel Krukkert en zo leest niemand jouw vraag
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns