Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breipatroon-lees-probleem

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
vivljunga View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivljunga Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breipatroon-lees-probleem
    Posted: 29 Februari 2012 om 13:53
Ik wil breien voor mijn kleindochter, de cardigan nr 24 uit Phildarbreiboek 54,
breien kan ik,ben behoorlijk ervaren, maar loop nu vast want wat wordt er bedoeld met het stukje over de fantasiesteek...?
ik heb al van alles geprobeerd maar kom niet verder dan naald 1.(en het zijn er 12!)
Hopelijk heeft iemand met meer kennis, dit breiboek thuis en kan me op weg helpen... (patroonnummer is 054-T11-019
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 14:32

Ik heb het breiboek niet in huis .

Als je de moeite wilt nemen iets meer uit te tikken wil ik wel proberen je te helpen .

Zo kan ik er helaas niets mee .

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 14:57
Ik zou naar de winkel gaan waar je het boek cq garen hebt gekocht. Wat Mutti zegt, met deze info kunnen we je niet helpen.
Back to Top
engel View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 15:06
Misschien kun je het stukje scannen! dan kunnen we je misschien helpen.
lieve groet Constance
Back to Top
vivljunga View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivljunga Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 16:17
naar de winkel gaan waar ik het boek heb gekocht... bij Hobbydoos!
waar ik het garen heb gekocht.... in Nederland en ik zit nu in Zweden.
Ik kan de kopie(foto) per mail versturen?
Maar hoe moet dat? Welk adres?
Overigens super dat er nu al is gereageerd door een paar mensen, had ik niet gedacht! Bedankt.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 16:21
het meest simpele is een stukje overtikken en dan komen de hulptroepen in het geweer.
er staat ook vaak een legenda met steken
lydia wijsbroek
Back to Top
vivljunga View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivljunga Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 16:42
oké, klein stukje dan...
1e naald: 1 kantsteek, *1 rechte steek, brei 3 steken in de volgende steek, brei hem 1 maal rechts terwijl u de draad 3 maal rond de naald wikkelt, 1 maal averechts terwijl u de draad 3 maal rond de naald wikkelt, en nog 1 maal rechts waarbij u de draad 3 maal rond de naald wikkelt*, herhaal van *tot*, 1 kantsteek.
2e naald: 1 kantsteek, *3 afgehaalde steken (laat de draad hierbij vrij) 1 averechte steek*, herhaal van *tot* eindig met 1 kantsteek.
3e naald: 1 kantsteek, *1 rechte steek, 3 afgehaalde steken*, herhaal enz.
4e naald: 1 kantsteek, *3 afgehaalde steken, 1 averechte steek*, herh....enz.
5e naald: 1 kantsteek, *brei 3 steken in de volgende steek, brei hem 1 maal rechts terwijl u de draad 3 maal rond de naald wikkelt,1 maal averechts met de draad 3 maal rond de naald en nog 1 maal rechts met de draad 3 maal rond de naald, 1 dubbele overhaling met de omslagen van de vorige naalden (1 omslag afhalen, de volgende 2 omslagen recht samenbreien en de afgehaalde omslag over de verkregen steek heenhalen)* , herhaal...enz.
6e naald: 1 kantsteek,*1 averechtse steek, 3 afgehaalde steken(laat de draad hierbij vrij)* herhaal ...enz

zo gaat het nog 6 naalden door en onderaan staat: herhaal steeds van de 5e tot de 12e naald.

ik denk dat als je de eerste 3 naalden begrijpt, de rest zal volgen!?
maar het lukt me niet, ben al diverse keren bezig geweest met een proeflapje,
ik ben heel wat gewend, heb allerlei moeilijke patronen gebreid, heb natuurlijk ook wel naar de legenda gekeken! dit lijkt me echt heel moeilijk??????

Jullie zijn allemaal schatten dat je me wilt helpen....
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 16:46

Is het een grijs vestje met korte mouwen en 2 knopen aan de bovenkant??

Ik heb het boek niet maar je kan bij de hobbydoos wel een plaatje vinden uit het Phildar babyboek nr.54 Misschien is dit om een beeld te krijgen wat duidelijker.

Ik brei nog niet zo lang,dus kan je jammer genoeg niet helpen. Als dit het vestje is vind ik het wel een schatje.

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 16:55

Frea

Je bent geweldig .  

Als het dat vestje is heb ik er nu een idee van

Ik pak er een bolletje bij en ga het uitproberen .

Volgens mij moet je allemaal lussen op je pen krijgen door die omslagen .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 17:00

Als het dat grijze vestje is, denk ik dat je de draad die je 3 keer om de naald het gewikkeld moet laten "vallen". Je hebt dat 3 keer gedaan. Dat zouden dan de 3 steken zijn die je moet afhalen. Deze vormen dan later de nop die ik meen te herkennen. In de 5e naald neem je die steken dan samen en tegelijkertijd begin je aan de volgende nop.

Ik denk dat het zo moet, misschien is het toch anders. Succes, Lida

Back to Top
vivljunga View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivljunga Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 17:02
wat super, idd dát vestje is het, en ook idd ... je krijgt lussen, alleen bij mij gaat er iets helemaal fout, elke keer weer...
wil je de rest van het patroon-fantasiesteek ook hebben?
typ ik het gewoon over... is het me echt 3-dubbel-overgehaald waard!!!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 17:17

Probeer het eerst nog eens of het lukt voor je het helemaal gaat overtypen.

Heb je eraan gedacht dat tussen het lussengebeuren steeds een steek recht/averecht  komt? Aan het einde is die niet. Die steek wordt later de basis voor de nieuwe nop. Succes, Lida

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 18:04

om te beginnen krijg je er zere vingers van ,maar het lukt wel .

omdat je 3 x om je naald slaat krijg je hele lange lussen die bestrijken dan toer 2 / 3/ 4 . omdat je ze laat vallen in toer 2 en je blijft die steken afhalen

In toer 5 ga je verspringen en ga je die drie lange lussen d.m.v een dubbele overhaling samen breien

Back to Top
vivljunga View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivljunga Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 16:40
Lieve dames, allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie hulp, idd Mutti, je krijgt er zere vingers van, niet echt geschikt voor mijn artrose-vingers, maar ik weet nu tenminste hoe het moet.
Super, wat een inzet hebben jullie getoond. Mutti,
Simone,Constance, Lydia, Frea en Lida, nogmaals bedankt.
groetjes van Agnes.(ik brei/zit momenteel in Vivljunga-Zweden).

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 17:22

Agnes, fijn dat wij(hobbydoosjes) je hebben kunnen helpen. Als het mogelijk is willen we graag een foto zien als het vestje klaar is.

Veel plezier in Zweden.Is een heel mooi land.

groetjes Frea.

Back to Top
engel View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 17:43
Nou geniet maar lekker!
lieve groet Constance
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns