Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

de merel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: de merel
    Posted: 01 Maart 2012 om 10:23
horen fluiten, vanochtend om 5uur....het voorjaar is in aantocht, floot hij/zij...wat een heerlijk geluid, vooral als het griep4us weer in je lijf hangt, grrrrrrrrrrrrr..maar verder is alles goed ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 10:42
Voor mij is dat ook altijd een bijzonder signaal, maar ik heb nog geen merel gehoord. Andere jaren was soms half februari al de tijd om te fluiten. Maar het zijn toch alleen de mannetjes die dat speciale riedeltje laten horen?

Beterschap en vlieg de merels maar na in hun voorjaarspret.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 10:53
Beterschap hoor en we genieten al van het "voor"voorjaar
Groetjes van Jolly

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 11:20
Veel beterschap en geniet van het lente gevoel
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 12:06
Beterschap!
Ik geniet ook van de merel die inderdaad al om 5 uur klaarwakker is. Heerlijk dat het voorjaar in de lucht zit!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 12:40

Weer wat geleerd Kamilla..ff gegoogled en jawel:

Mannetjes

Bij zangvogels zingen bijna alleen maar de mannetjes. Er zijn maar een paar soorten zangvogels waarvan ook het vrouwtje zingt, zoals de roodborst. Zowel het mannetje als vrouwtje roodborst hebben een eigen territorium in de winter dat ze met hun zang verdedigen.
In het voorjaar proberen mannetjes met hun zang een vrouwtje te veroveren of hun broedgebied af te bakenen. Voor het mannetje is het belangrijk om mooier te zingen dan de buurman. Zo vergroot hij de kans op een vrouwtje. Ook geeft de zang zijn conditie weer en kan hij een rivaal met zijn zang verdrijven uit zijn broedgebied.

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 12:57

hier wordt ale een aantal dagen 's morgens vroeg veel gefloten

heerlijk vind ik dat

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 16:17
Temidden van het luid-tsjilpende mussenkoor heb ik vanmiddag mijn pruimenboom gesnoeid en een begin gemaakt aan de appelboom. Het is echt voorjaar geworden!  
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 20:18
Beterschap Marleneke. Geniet maar van de fluitende vogeltjes, knap je vast van op
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 21:18
Marlene......heel veel beterschap hoor!!!!! Hoop dat je snel beter bent.
En ik hoor 's morgens de mereltjes hier ook al hoor.....en de musjes en alle andere vogeltjes ook
Ik vind het zo leuk en gezellig.
Hahahaha in de hele grote Laurier wonen ook mussen.......nou ik denk wel honderd ofzo.
's Morgens zitten ze te kwetteren van jewelste, dan bespreken ze samen wie en wat moet doen die dag. 's Avonds als ze weer terug zitten in de Laurier, is het weer eerst een tijd een heel gekwetter, omdat ze dan weer de bespreken hoe het gegaan is die dag
Zo leuk!
Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.312 seconden.
Lang Yarns