Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vandaag naar de kno

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vandaag naar de kno
    Posted: 21 Februari 2012 om 07:53

Vandaag met de jongste naar de kno,  arts.

Hij is al een half jaar lang  verkouden, en zijn oren zitten dicht. hij is ook steeds neusverkouden. En heeft minimaal 1x in de maand een paar dagen koorts.Ook merkt de juf op school dat hij harder praat als  andere kindjes, en zijn spraak gaat niet echt vooruit.

We zijn vorig jaar al bij de huisarts geweest, en hij is nu al 1,5 maand aan de medicijnen maar het werkt niet.

Hij is dit gehele weekend ook weer ziek geweest.

Vind het toch wel spanend naar de kno, niet voor het bezoek zelf. Maar meer het oordeel ben bang dat het buisjes worden en neusamandelen knippen.

Hij is al twee keer geopeerd geweest aan zijn geslachtsdeel.

Mijn oudste heeft ook buisje maar die vorig jaar januarie erg ziek geweest en heeft toen ook 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.

 

Ik weet dat de ingreep niet veel voorstelt en dat alles binnen 10 min gedaan is, maar o o o het idee dat ik hem weer naar de ok moet brengen narcose enz. enz.Bah dat is niet goed voor een moederhart.

 

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 08:21
Ach gosssss................ik vind dit echt erg....
Heel veel sterkte.......ik denk aan jullie hoor......
Laat je snel weten hoe het afloopt........

Ik haak nooit af!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 08:40

al steld de ingreep niks voor voor een ouder en voor het kind is het toch heel spannend en eng.

maar het is wel goed dat er straks misschien wat aan gedaan wordt zodat hij niet zo vaak meer ziek is want anders zou hij veel te veel achter komen op school.

heel veel succes vandaag en laat even weten wat de artsen gezegt hebben.

 

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 09:01

Dat is ook de reden waarom we deze stap naar de kno genomen hebben in overleg met de huisarts.

het is voor zijn eigen best wil, maar stiekum hoop ik eerst nog op andere medicatie ofzo.

Maar ik weet ook hoeveel verschil er kan zijn na een ingreep, mijn oudste is echt verandert na zijn ziek zijn periode, in positieve zin.

 

Ik laat zeker wat weten vanmiddag.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 09:51

O meid, ik weet uit eigen ervaring hoe erg het is als ze je kind meenemen naar de ok!

Vorig jaar mei zijn mijn jongste zijn amandelen geknipt en daar is hij bijzonder van opgeknapt. Voor die tijd altijd ziek, verkouden en onderweg.

Ik was heel bij dat mijn man ook mee ging en hij papa koos om mee te lopen naar de ok!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 10:27

Ik vind het moment zo erg dat ze in slaap vallen schokkend huilend en wel, en dat je dan weg moet. je kind daar achter laten in de hand van een vreemde?

wetende dat ze in je kind gaan snijden enzo .

 

ben bij mijn oudste mee geweest en ook 2x bij de jongste.

De laatste keer wou hij alleenniet echt wakker worden pfff hebben daar echt een uur in de uitslaapgezeten vreselijk wat een stres.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 10:38
Als je kind wat heeft, ga je als moeder diep hoor.
Je bent zo machteloos, ook al hou je jezelf voor dat het het beste is. Sterkte hoor.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 10:49
ik heb het drie keer mee gemaakt (amandelen knippen), alle drie reageerde ze anders en mijn zoon is 9 keer geweest voor buisjes. en na de laatste keer zei hij (9 jaar) en dit was echt de laatste keer. Gelukkig was dit ook zo. Maar alle drie enorm opgeknapt
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 11:07
Dat doet een moederhart altijd pijn als een van de kinderen ziek is ,veel sterkte en een goede uitslag .Mijn zoon hebben ze ook buisjes en zijn amandelen geknipt en is er heel goed uit gekomen
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 13:27

Nou ja helaas word het toch een rondje ok, neus was meteen heel erg duidenlijk momenteel kan je het pus gewoon zien zitten volgens de arts.

oren zijn niet onstoken , maar zien er ook niet goed uit en erg droog vies oorsmeer, vocht erachter en luchtbelletjes.

omdat mijn oudste mastoïditis heeft gehad na het steeds ziek zijn , nemen we geen risico en krijgt hij ook daarvoor buisje.

Morgen moeten we naar het ziekenhuis voor gesprek en opname afspraak maken.


 

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 13:38

jeetje zeg. dat was vast toch wel even schrikken als je dan toch hoort dat hij geopereerd moet worden.

maar het hoef niet altijd met huilen te gaan hoor.

ik heb mijn zoon ook 2x naar de ok gebracht.

de eerste keer werd hij helemaal gek van de vieze lucht en raakte helemaal in paniek. en ik als moeder dus ook. maar oktober vorig jaar moest hij voor een liesbreuk en toen mocht hij kiezen voor een kapje of een prikje. hij kon niet kiezen en ze hebben hem toen wel "toverzalf" op zijn hand gesmeerd maar eenmaal in de inslaapkamer wilde hij een kapje en hij is heel rustig in slaap gevallen omdat hij goed werd geholpen door de anestesist. daar scheelt ook enorm aan of het makkelijk gaat of niet.

maar als ik jou verhaal zo lees dan zou ik mij niet bedenken maar gelijk voor buisjes gaan en niet het risico lopen dat hij hetzelfde kanoplopen wat je andere zoon ook heeft gehad en dan misschien wel met verkeerde afloop.

heel veel sterkte met dit te verwerken en alvast voor als hij aan de beurt is.

 

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 13:54

dank je wel.

Hij gaat onder narcose met een prikje. Hij heeft namenlijk breath holding syndrome zoals ze het mecische zeggen, als hij huilt houd hij zijn adem in.Loopt blauw aan tot dat je denkt hij valt flauw en dan ademt hij weer door.

Momenteel doet hij dat nog bij angstige dingen en pijn.Zijn eerste operatie met 1,5 ging met kapje en was niet fraai , mijn man en ik moesten hem met 2 andere in de hougreep nemen en het heeft 15 min geduurt blauw aangelopen en al, omdat het gas dan niet genoeg naar binnengaat.

Vorig jaar hebben we gekozen voor een prikje met toverzalf , dat ging echt heel erg goed.toen was hij net 4.

 

Nou ja we vermannen ons zelf maar weer, en kom maar op met die buisjes, en en haal die neusamnadelen maar weg.

Zie meer  op tegen de neusamandelen dat lijkt me niet echt fijn.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 14:41

Chantal,

Bij mijn jongste (8 jaar) zijn vorig jaar juni de neusamandel (het is er maar 1) weggehaald. Het is minder erg dan de keelamandelen.

Bij ons in het ziekenhuis is er een voorlichtingsmiddag voor de buisjes en de amandelen knippen. Daar ben ik met mijn zoon heen gegaan en dat heeft heel veel stress bij hem weggenomen.

Hij mocht ook zijn knuffel meenemen de ok in en dat was voor hem een grote geruststelling. Teigetje kreeg ook een ok mutsje op

 

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 14:46

whahah dacht dat het er ook 2 waren

knuffel mocht vorige keer inderdaad ook mee, en de voorlichting doen ze bij ons op de kamer komt helemaal iemand bij je met een koffertje en foto's. Maar dat weet hij wel.

Hij zei net al even een slaap prikje en dan krijg ik een cadeautje whahaha. leker ding hij is echt heel sterkt voor zich zelf.

Vorige keer dat hij wakker werd was het eerste wat zei, ik moet nu plassen want dan mag ik naar huis.

dat klopt inderdaad ook, kind ging meteen plassen ondanks zijn wond op zijn geslachtdeel. hij is sterker dan mama whahhaha.

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 14:58

Heel veel sterkte allemaal en hou ons op de hoogte.Misschien vind je zoontje het leuk om veel kaarten te krijgen,geef mij dan even je adres door in een pm. Dan kunnen andere hobbydoosjes het van mij krijgen en hoeven we jou daar niet mee lastig te vallen. Post is altijd leuk toch,

groetjes Frea.

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 16:23
Nou zeg, heel wat voor zo'n kind.
Het zal best allemaal goed komen.
Veel sterkte voor moeder en kind en een goed herstel, wat vaak heel snel gaat.

Nog een waargebeurd verhaal :
Onze jongste dochter moest (zo'n 25 jaar geleden al) ook aan de amandelen worden geholpen. Toendertijd was bij ons ook al zo'n voorlichtingsmiddag voor moeder en kind.
De week daarop zou het gebeuren op maandag.
Ik was het weekend al niet lekker, buikpijn en misselijkheid, een soort griepje of nerveus?
's Maandags zelf dochtertje naar ziekenhuis gebracht en het zweet brak me steeds uit en maar zo'n misselijk gevoel. Tijdens het wachten toen ze met haar bezig waren moest ik al een keer overgeven. Ik schaamde me zo maar kon het immers ook niet helpen.
Toen dochtertje op de kamer werd gereden mocht ik bij haar zitten en met een nat washandje het gezichtje vochtig maken en proberen een ijslollie te laten opmaken.
Ik zat maar misselijk te zijn en te zweten.
Een zuster had het in de gaten. Ze reed bed met dochter naar een kleiner kamertje en daar stond nog een leeg bed bij, ze wilde dat ik daar zelf op ging liggen
Dan voel je je even ongemakkelijk!
Om het verhaal kort te houden, na een tijdje kwam ze kijken hoe het er voor stond en lag ik zelf te slapen    op dat bed zonder nog op m'n dochertje te letten.
Ze had er begrip voor want ik bleek ook koorts te hebben door een griepaanval. Met dochter ging het gelukkig steeds beter.
Dit was mijn avontuur tijdens het amandelgebeuren van jongste dochter.
Dus toch geen zenuwen van moeder, ik had het immers met onze oudste ook al eens meegemaakt.
Maar ik voelde me ellendig, letterlijk en figuurlijk!
Groetjes, Tineke01
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 16:59
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Heel veel sterkte allemaal en hou ons op de hoogte.Misschien vind je zoontje het leuk om veel kaarten te krijgen,geef mij dan even je adres door in een pm. Dan kunnen andere hobbydoosjes het van mij krijgen en hoeven we jou daar niet mee lastig te vallen. Post is altijd leuk toch,

groetjes Frea.

 

ah wat lief, zal het wel ff pb als ik de datum weet

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 17:03

Is goed hoor,ik zie het vanzelf wel dan.

groetjes Frea.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 17:04

tineke wat erg het zal je maar gebeuren.

 

Ach jullie verhalen doen me goed, dacht al dat ik een overbezorgde muts was, whaahha. maar zo te lezen is het een moeder ding, ach het idee alleen maar weer aan dat wachten op de gang pffff.

moet zeggen dat ik daar bij mijn oudste flink heb zitten huilen, het was bij hem toen onverwacht en spoed , het overvalt je dan zo erg ! dat toen hij in de ok was alles eruit kwam.

En nog komt daarvan alles nu weer naar boven , net moest mijn oudste huilen mama ik ben zo bang voor mijn broertje zijn operatie.

Kan je nagaan wat dat even goed dan doet met een kind. 

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 om 17:43

Nee Chantal, je bent geen overbezorgde muts!
Dat zijn alle moeders.

En mijn man roept altijd: O die navelstreng, die navelstreng.............
Die gaat nooit weg, ook niet als ze groter worden

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns