Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het koffieservies is af! (Foto's op pag 3)

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Het koffieservies is af! (Foto's op pag 3)
    Posted: 23 Februari 2012 om 13:11

Voor de verjaardag van mijn beste vriendin wil ik het Koffieservies van Christel Krukkert gaan haken. Ze is helemaal gek van serviezen, dus ik weet zeker dat het in de smaak zal vallen.

Het patroon stond in de laatste HobbyHandig... Nu ben ik 2 dagen geleden al begonnen met het overschrijven van het patroon (zo nu en dan een stuk). Mijn ervaring is namelijk dat ik snel iets oversla als het allemaal zo dit op elkaar staat geschreven. Er stond bij dat de koffiepot ongeveer 22 cm hoog... En dan horen er natuurlijk ook nog een suikerpot, melkkan, twee kop en schotel en een bordje met bonbons bij...

Ik zit nu in de ziektewet door bekkenklachten tijdens de zwangerschap, dus nu kan ik het er principe wel bij doen... Maar als ik bedenk hoeveel tijd ik bezig ben met een knuffeltje van Christel... dan zakt de moed me een beetje in de schoenen... En eigenlijk vind ik het zelf ook een heel leuk servies... Ben dus bang dat als ik hem eenmaal af heb ik het niet meer weg wil geven... Vooral na alle tijd die er in gaat zitten...

Gelukkig is ze pas 4 mei jarig, maar ik wil het wel graag af hebben voor de bevalling (over 7,5 wk ben ik uitgerekend)... Maar ik zou ook nog graag allemaal andere dingen haken...

Dan dan zit ik nog in dubio... Ik vind de kleursamenstelling zoals die nu is heel erg leuk, maar mijn vriendin is helemaal gek van het Olily servies. Dus dat lijkt me ook wel heel erg leuk... Mijn man zei dat ik het zo neutraal mogelijk moest houden, dus volgens het patroon. Ik weet het nog niet...

Heeft iemand van jullie dit servies al gehaakt? Is het de moeite en tijd waard? En wat zouden jullie doen: neutraal of in Olily stijl?

Veel liefs van Marieke
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 13:35

komt helemaal goed, als je eenmaal de smaak te pakken heb is het zo af !!!.

Kwa kleur is dat natuurlijk echt persoonlijke smaak, je zal het altijd een neutrale kleur kunnen houden, en misschien in de stijl van je vriendin wat kleine gekleurde gehaakt bloemen op doen, die haal je er ook makkelijk weer af .

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 13:35

ik wist helemaal niet dat christel ook een servies in haar collectie heeft.

maar als je vriendin van olily houd zou ik het denk ik ook in die styl maken.

dan kun je voor jezelf in de toekomst een neutale maken en kom je niet zo snel in de verleiding om hem zelf te houden.

heel veel succes.

het scheelt wel dat dit wat kleinere dingen zijn en je af en toe wat anders tussendoor kunt haken voor de afwisseling

Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 13:45

Gelukkig is alleen de koffiepot zo groot... En ik was idd ook van plan om tussendoor nog wat dingen te doen, want anders zit je steeds met hetzelfde.

Ik zal eens op internet zoeken naar foto's van het Olily servies... En dan kijken of ik daar wat mee kan...

Ik wil dit wel heel graag voor haar doen... We hebben afgesproken dat we elkaar geen cadeaus meer geven, maar ik vind dit zo'n geweldig servies.

Veel liefs van Marieke
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 13:55

als ik op google kijk is het voornamenlijk met witte stippen erop.

dan zal je dus de pot bv in rood kunnen doen en witte  rondjes haken en erop naaien.

en het ene kopje blauw de ander groen ook met stippen.

de knopjes en de oortjes zijn een contra kleur.

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 14:40
Leuk zal ze blij mee zijn en ik zou het ook in haar stijl maken en dan later toch een keer eentje voor jezelf kom je ook niet in de verleiding hem te houden haha

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 14:49
kan alleen maar zeggen geniet van je laatste weken, en haak rustig aan "komt allemaal goed schatje!"
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 14:56

Bedankt allemaal voor die lieve reacties! Inmiddels ben ik lekker enthousiast aan het worden en heb ik het volgende in het hoofd:

Ik ga voor de donkerblauwe theekan (limited edition), de suikerpot en melkkan zoals ze zijn (roze en rood), een lichtblauw en oranje kop en schotel en een fel groen bordje voor een taartje uit Zoetigheid Haken. Dan zitten alle kleuren die er zijn erin verdeeld. Ik houd dan wel de hartjes bovenop de theekan en suikerpot, want dat vind ik wel heel erg schattig. En de stippen naai ik er later op. Ook wil ik proberen om de pootjes en sierandjes in de juiste kleur te doen. Dus het wordt nog even wat dingen uittekenen en zo, maar volgens mij moet het wel lukken...

Ik maak voor haar verjaardag liever een taartje, mits deze in verhouding er een beetje bij past!

Nu nog bijpassende garen zoeken en dan kan ik gaan beginnen. Ik heb er zin in. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen... Tussendoor zal ik ook nog wel eens wat anders gaan haken, want anders kan ik volgens mij geen stippen meer zien...

Veel liefs van Marieke
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 14:59

Oh ja en dit is het originele servies...

Veel liefs van Marieke
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 18:07
gewoon beginnen en dan af en toe wat anders maken je kan het servies ook in delen geven bv met haar verjaardag vast de koffiepot en dan steeds een stukje er bij geven
Anne-Marie
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 19:03
Dit is toch wel geweldig om te krijgen, en ja, ook om te hebben. Ik begrijp het helemaal
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 08:28
hij is wel mooi maar ik vind hem persoonlijk een beetje
kaal

wat kleurtjes mag toch
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 08:52

Kan met jalouzie naar het haakwerk kijken dat jullie maken

Hou me maar bij het breien, en geniet op afstand

 

Marlies

Back to Top
Hendrika68 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Februari 2012
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrika68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2012 om 12:14
Ik ben aan het haken geslagen, echt leuk. Nu zou ik ook zo graag een patroon willen hebben voor een theeservies, wie kan mij er aan helpen?

Hendrika
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2012 om 12:19
hoe gaat het nu met het servies, al een leuk begin?
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2012 om 13:08

Ik ben met de koffiepot bezig... Maar heb het weekend niet zoveel kunnen haken... Druk, druk, druk... En gisteren had ik even geen zin... Ik moet de tuit en het handvat nog haken. Dan de sierandjes nog... en de grootste klus... ong 80 stippen... Maar volgens mij gaat ze het geweldig vinden.

Als ik de koffiepot klaar heb, dan zal ik wel even een foto plaatsen...

Veel liefs van Marieke
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2012 om 13:09

Originally posted by Hendrika68 Hendrika68 wrote:

Ik ben aan het haken geslagen, echt leuk. Nu zou ik ook zo graag een patroon willen hebben voor een theeservies, wie kan mij er aan helpen?

Hendrika

Je moet je e-mailadres niet hier in de berichten neerzetten, want dan kan iedereen het lezen. In je profiel bij MSN Messenger plaatsen, dan kunnen alleen hobbydoosjes het lezen/zien.

Veel liefs van Marieke
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2012 om 13:38
ben benieuwd!! komt vast goed
Back to Top
Hendrika68 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Februari 2012
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrika68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2012 om 15:30
Hallo,

Hele leuke site, ik heb het patroon inmiddels en ga me er 's even op storten.


Veel liefs van Hendrika/Hieke
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2012 om 13:33

Inmiddels heb ik de Koffiepot af en ben ik bezig met het haken van de vele stippen hiervoor. Tussendoor doe ik dan ook maar even wat andere dingetjes, want na zo'n 10 stippen per keer ben je het wel eventjes zat...

Als de koffiepot klaar is zal ik een foto plaatsen!

Veel liefs van Marieke
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns