Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breimachine

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breimachine
    Posted: 22 Februari 2012 om 19:54
Wie heeft er een breimachine?
Gebruik je hem veel?
Is het moeilijk?
Wil alles erover weten .
Heb er over een paar dagen ook eentje, dus zodoende deze vragen
Ik haak nooit af!

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 20:22
ik heb geen en wil ook geen

ik doe het liever manueel het breien

heb eens mogen proberen van een vroegere vriendin

nee voor mij geen machien geef mij maar de pennen
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 21:50
Heb er wel een, staat op zolder achter een gordijn te wachten tot ik
hem weer tevoorschijn haal, heb geen idee welk merk het is, jaren
geleden op de rommelmarkt gekocht voor 25 gulden. Het is een
machine waarbij je zelf de slede moet " trekken" je krijgt er pijnlijke
schouders van.Vroeger heb ik er veel truien voor mijn dochter op
gebreid, ik deed maar wat en dat lukte ook nog, tegenwoordig brei ik
liever op rondbreinaalden.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2012 om 08:45
Heb een mailtje gekregen, van de mevr. waar ik de breimachine van heb gekocht, dat ik hem maandag of dinsdag binnen krijg! Joepieeeeeeeeeeeee......tralalalalala.....ben zo blij 
Ik haak nooit af!

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2012 om 08:52
ik heb er ook een gehad, in het verre verleden en mijn moeder heeft er een versleten om voor 7 kinderen truien te breien. Ik vind het heel zwaar en je kan niet gezellig bij de tv zitten breien. echt een karweitje voor overdag. Maar ik wens je er heel veel plezier mee.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2012 om 15:14

Hey Marileen, ik,heb ook een breimachine, sind 1985 reeds een Brother, en heb héél veel gebreid, nu heb ik er een moter bij laten plaatsen om mijn schouders te sparen,

welke machiene heb jij?

als je iets nodig hebt van uitleg , breng ik het mee naar de  hobbydoosdag

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2012 om 16:46
Het is een Passap Combi.
Is dat een goeie?
Oh ik wist niet dat je er een motor op kon laten bouwen.
Dat is misschien ook wel iets voor mij, omdat ik niet veel (soms helemaal niet) kracht meer heb.
Ik heb nog nooit met een breimachine gebreid, maar het lijkt me zo leuk
Ik haak nooit af!

Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 851
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2012 om 16:59

Hoi, ik heb er ook een gehad: een brother.

Maar het breien met de hand vond ik toch leuker.

De truien waren zo snel klaar en dan weet je ook niet meer wat je er mee moet doen.

Heb hem toen weg gegeven aan een breiclubje.

Die waren er wel blij mee.

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2012 om 18:06
Ooooohh, maar dat vind ik juist leuk dat truien, vesten sjaals e.d. snel klaar zijn, want des te meer knuffels en accessoires kan ik maken 
Heb je het gauw onder de knie, het breien met een breimachine?
Ik haak nooit af!

Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 851
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2012 om 23:21

Nou, ik heb wel een paar avonden geoefend.

En vooral het opzetten van de steken vond ik een klus, maar daarna ga je als een speer.

Ik had ook "patroonkaarten"erbij waarmee je ajour kon breien, dat gaf ook een bijzonder effect. In ieder geval wens ik je er veel plzier mee. En laat je een keer iets zien?

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 06:23

klinkt eigenlijk wel geweldig, aangezien ik niet kan breien.

Wil dat toch ook echt gaan leren, maar neem er geen tijd voor . door al het andere.

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 07:37

Je hebt het snel onder de knie, als je een beetje handig bent, aangezien wij dat "niet" zijn moet het geen probleem voor ons zijn En je weet You tube is echt heel geduldig

ik ga het zien, na 12 nachtjes slapen

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 07:49
Jaaaaaaaaaa.....nog 12 machtjes Simone! 

Ik ben zo benieuwd naar de breimachine. Vandaag of anders morgen komt ie binnen
Ik haak nooit af!

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 09:44

Marileen,

ja, breien met de machine gaat vlug, maar er zijn wel meer voorbereidingen, zoals de proeflap, die moet echt een tijdje liggen ( of wassen en laten drogen)want door de gewichten is ie uitgerekt, en dan zou je trui of vest wel héél klein uitvallen,

ik heb ook al truitjes voor Kika gebreid, ik heb voor 4 jaar 3 beren gekocht om als model te dienen

ik heb geen passap, ik zal kijken of ik daar patronen voor kan vinden

 

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 14:02
Oh verschilt dat ook nog per merk?
En is het zo dat je wol op van die klossen moet gebruiken? Of kan het ook gewoon met een bol wol?

Ik haak nooit af!

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 14:20
het kan ook gewoon met een bol wol, zelf gebruikte ik de Yasmina of anders dat perle garen.
lydia wijsbroek
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 14:32
mijn moeder deed het met alle wol die ze voor handen had, met 7 kinderen ben je niet kieskeurig.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 15:47
Ooooohhh....dat snap ik  Wel heel knap dat ze alles zelf maakte 
Ben wel blij dat ik dus alle wol kan gebruiken ......maaruhhhhh.......uhmmmm.....ik weet eigenlijk niet of ik nog wol heb?hahahahahah

(Ja hoor.....GENOEG!!!!)
Ik haak nooit af!

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 20:56
Heb net op track-trace gekeken en morgenochtend word m'n breimachine bezorgd  tralalalala.....ben zo blij

Ik haak nooit af!

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2012 om 22:44

Halo Marileen

hier staan 2 patroontjes, die kun je al eens lezen, ook kun je hier de handleiding vinden

http://knittsings.com/category/machine-knitting/free-pattern s/

http://knittsings.com/knitting-machine-manuals/

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns