Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

garens en wol

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: garens en wol
    Posted: 12 Maart 2012 om 19:20
Hallo Allemaal,

Ik ben nog maar net begonnen met haken en ik vroeg me af hoe kies je nou de juiste garen of wol voor wat je wilt haken. Vaak staat de kleur er wel bij maar je hebt zo veel merken. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil er tussen is en jullie favorieten?

xxx Jentel
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2012 om 19:31
Bij mij ligt het er aan wat ik ga maken. Is het een kledingstuk, dan wil ik graag de aangegeven kwaliteit of iets vergelijkbaars gebruiken. Voor beestjes, of andere kleine dingen maak ik meestal restanten op.
Bij het zaakje waar ik graag wol/garen koop, word ik altijd goed geadviseerd
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2012 om 23:12
Voor amigurumi's pak ik katoen voor haaknaald 2.5 of acryl van de zeeman of wibra. Voor mezelf ben ik un een vest aan het maken wat acryl met katoen is, net even iets andere kwaliteit. Ligt ook aan je eigen portemonnee wat je uit wil geven.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2012 om 20:25
ik vind catania katoen erg prettig werken bij het haken van kleine knuffels /amigurumi
verder ligt het eran wat ik wil maken en wat er gebruikt wordt volgens het patroon
ik ben met twee dekens bezig Die mogen best iets dikker zijn dus voor de één Phildar aviso een combi van katoen en acryl haaknld 5
en de tweede deken maak ik van drops cotton light ook een combi katoen en acryl
ik kijk ook vaak naar de kleuren
als je eenmaal kiest voor een merk wat je prettig vind kun je van restjes natuurlijk ook weer wat maken
heb je veel verschillende merken en diktes wordt dat lastiger
en dan is er natuurlijk de prijs
ieders portemonnee ia anders gevuldEmbarrassed

succes ermee
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2012 om 20:52
Voor kleine knuffels gebruik ik katoen (catania of katia) en voor grotere projecten zeeman of wibra garen.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2012 om 21:06
ik gebruik acryl van de zeeman voor mijn creaties.
groetjes Karina
Back to Top
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2012 om 17:04
Dank jullie wel voor de reacties! ben weer wat wijzer geworden als beginner :P
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 09:33
Ik gebruik alles door elkaar eigenlijk, net waar ik genoeg van heb liggen en wat ik nodig heb. Voor ami's meestal katoen, maar omdat ik dat niet zo fijn vind haken, maak ik ze tegenwoordig vaak van een een combi garen, dus katoen en acryl. Net iets dikker, dus dikkere haaknaald. Vind ik prettiger haken.

Mijn deken heb ik gehaakt met Saskia van de Wibra.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 20:25
Ik gebruik voor de meeste knuffels het Soft garen van Zeeman of katoen. Maar ook Royaal en Saskia gebruik ik graag
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns