Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraagje over knoopsgaten maken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje over knoopsgaten maken
    Posted: 22 Maart 2012 om 21:45
Beste hobbydames,

Ik ben een poppenvestje aan het breien.Maar ik weet niet precies wat ik nu moet doen.Er staat tijdens de 3e en 7e naald voor de knoopsgaten 3 st.breien,2 st.zonder breien overhalen,de laatste st.op de linkernaald terugzetten en meteen weer 2 st.erbij opzetten. Wat is  nu precies de bedoeling van 2 st.zonder breien overhalen? Het zal wel makkelijk zijn  maar momenteel weet ik het even niet. groetjes Frea.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2012 om 08:52

Frea ,

Vooropgesteld dat ik het een vreemde manier vind maar wie ben ik, denk ik dat ze het volgende bedoelen

je breit 3 steken je draad zit rechts . je haalt 2 steken af en maakt een overhaling je haalt nog een steek af en maakt een overhaling .Je zet vervolgens die steek terug op je linker pen . Je kunt nu met je draad 2 steken bijmaken die je in je teruggaande pen weer meebreit .

Probeer maar eens of dit lukt . Iets anders kan ik er niet van maken . Waarschijnlijk doen ze dit omdat het een klein vestje is

succes
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2012 om 08:56
Hoi is dit een tip:

2 steken afkanten ( een steek over de andere) en op de volgende naald waar je afgekant hebt  weer 2 steken bijzetten.....

Zo heb ik het vroeger geleerd....

Marlies
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2012 om 13:39
De methode van Frea heb ik laatst op een filmpje gezien. Men beweerde dat het knoopsgat op die manier mooier werd. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Gebruik ook altijd de manier van Marlies. Groetjes, Lida
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2012 om 15:28
Frea als je op google breitip 16 intikt krijg je het uitgelegd
kwam het toevallig tegen toen ik een vertikaal knoopsgat zocht
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2012 om 15:43
Mutti,ik ga even kijken op google. Ik wilde een fotootje plaatsen van het vestje,maar dat lukt mij niet meer met het nieuwe forum.Cry Mijn handtekening ook niet meer. Ik kan je het vestje misschien wel per email sturen als je het wil zien. groetjes Frea.

15.47 LOL ik heb het gezien. ga het op deze manier proberen. dank je.Wink
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns