|
Reageer ![]() |
Autheur | |
ziggysnowy ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 01 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 343 |
![]() Posted: 30 November 2007 om 10:04 |
Wie heeft er ervaring met het dubbelbreien.
Ik vond http://www.pieknits.com/pattern6.html op het internet. Het lijkt me erg leuk voor in het poppenhuis, maar ik heb deze techniek nog nooit gedaan. Is het verstandig om de sok meteen te beginnen of eerst iets makkelijkers te zoeken. groetjes, Ziggy |
|
![]() |
|
breioma ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
![]() |
http://www.knittinghelp.com/videos/advanced-techniques Heb het zelf nog nooit gedaan,maar hier is een filmpje met de uit leg. |
|
![]() |
|
ziggysnowy ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 01 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 343 |
![]() |
Dank je wel.
Ik ga het eens bekijken. ziggy |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Dubbelbreien is ERG leuk, maar wel een techniek op zich ; ik zou beginnen met ene pannelap ofzo. Ik moet er nog steeds mee aan de slag om het op mijn website te zetten; is er nog helemaal niet van gekomen en zal de eerste weken ook nog niet gaan lukken. Maar als de googeld op "dubbelbreien' vindt je een hoop handige links, ook naar Nederlandstalige sites.
Zelf heb ik het van dit filmpje geleerd, maar ik brei wel gewoon 'hollands' dus met de draden over de rechter wijsvinger. Gaat net zo goed, hoor. Hooguit iets minder snel. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Wolhalla heeft ook een minnisokje tussen de kadootjes staan. Deze is gewoon enkel gebreid en als je de kleinste maat neemt met nldn 1,75 max 2 valt ie ook best wel klein uit. Ik weet natuurlijk niet wat jou bedoeling is. Als je nog nooit een sok gebreid hebt zou ik zeker niet met eentje in dubbelbreien beginnen. |
|
![]() |
|
![]() |
Dank je Line. Ik wil graag een minisokje breien. en ja sokken heb ik nog nooit gebreid. Het sokje van het patroon zag er zo lief uit.
Ik zal even kijken bij walhalla. en dan gewoon met rood en wit breien. Bedankt, Ziggy |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Een heel klein sokje is moeilijker dan een wat grotere sok. Veel meer gepriegel. Maar als je toch een heel klein sokje wil breien zou ik niet zo een dubbel gebreid sokje maken. Maar gewoon enkel.
|
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() |
Ik zie de lol van dubbel breien niet zo zitten , zou liever rond breien en dubbel klappen. filmpje is leuk en leerzaam je hebt het zo door zie ik. |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Nou, dubbelbreien is in ieder geval vreselijk LEUK> En natuurlijk ene uitstekende techniek voor dingen die aan twee kanten zichtbaar zijn en een ingebreide afbeelding hebben; dat wordt veel mooier dan twee losse lappen op elkaar naaien.
Voor sjaals en pannenlappen is het bijvoorbeeld heel geschikt. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() |
pannenlappen gebreid vind ik niet fijn maar een sjaal lijkt me herlijk dubbel
![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Ik ben gek op die site en ik zal ook nog altijd eens die lap met het hart maken, ben er nog neit aan toegekomen. Ik heb ooit per ongeluk eens dubbel gebreid. Steken opzetten en om en om een steek wel en niet breien. Kreeg een mooie dubbele sjaal Het is eigenlijk op 2 pennen breien wat je normaal met 4 doet. |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb mijn sokje af. Niet dubbel gebreid. Ik zet het even bij de creaties.
Ziggy |
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Zo'n klein sokje kun je wel breien op 2 houten prikkers, even met heel fijn schuurpapier schuren zodat ze goed glad zijn, ik had er nog een scoubidoutouwtje aangedaan en zo had Barbie een rondbreinaald
![]() |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |