Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

parkiet aan komen vliegen

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: parkiet aan komen vliegen
    Posted: 28 Maart 2012 om 17:25
we zaten vanmiddag lekker buiten thee te drinken in het zonnetje in de boomgaard, tot m'n man zegt he, daar zit een parkietje. we hebben een kooi neergezet en een dienblaadje met wat vogelvoer op de tafel en ja hoor hij/zij ging lekker zitten eten, daarna het blad in de kooi gezet met het deurtje open, hij/zij ging erin en hups het deurtje dicht. Heb het gemeld bij Amivedi en nu maar afwachten of er een reactie komt. staat ook op buurtberichten.
lydia wijsbroek
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 17:38
Wat een mak beestje.Die zal best wel gezocht worden. groetjes Frea
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 18:01
Wat goed dat hij of zij veilig zit nu.
Aan de neus dop kan je dat vaak zien.
Hopenlijk komt het baasje boven water.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 19:10
het is een manneke, wel klein hoor, ben grote ara's gewend, heb je 2 handen nodig, deze past in 1 hand.
lydia wijsbroek
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 19:12
Ach zo lief. Ik heb zelf twee grasparkietjes .
Hopenlijk word dit ventje gezocht.
Wat voor kleurslag is het?
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 19:57
Wat leuk en wat goed van jullie om het beestje meteen te gaan lokken.
Hopelijk kom íe weer bij het baasje terug, zijn ze beiden weer blij.

Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 19:59
Het kan die van mij niet zijn. Die is net 2 weken geleden overleden Cry
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 20:16
hij is blauw met een beetje wit, we moesten hem wel binnen lokken, er zit bij ons een grote buizerd en een sperwer, die zo de musjes van de voerplaats oppikt.
lydia wijsbroek
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 20:57
Lydia: wow, die parkiet dacht gezellig bij Lydia en de ara's LOL
Hopen dat het baasje snel gevonden wordt.

Leonie: O wat sneu, je kan er zoveel gezelligheid aan hebben aan een vogel Disapprove
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 21:15
Ik weet het Jessica. Zolang als we getrouwd zijn, hebben we een parkiet in huis gehad. Deeerste heb ik gekregen toen ik net op mezelf woonde, deze was handtam en kon een paar woordjes zeggen. De parkieten daarna konden dat geen van allen.
Of er nu nog een nieuwe komt, weten we nog niet. Ik wil eigenlijk ook wel heel graag een hondje
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 12:11
Hopelijk vind je zijn baasje terug
Back to Top
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 12:20
Oh wat fijn dat het parkietje nu veilig zit.
Hopen dat het vogeltje weer bij zijn baasje terug komt.
Moet er niet aan denken dat 1 van mijn valkparkietjes of mijn papegaai wegvliegt.
Back to Top
Willemien View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 22:13
Ik zag vanmiddag toevallig een aantal aanplak biljetten met de noodkreet
of iemand een ontsnapte parkiet gevonden had,erg tam en luisterd naar de naam kippetje Approve

ik woon in de bollenstreek...Lisse/ hillegom ...of is dat erg ver van jou woonplaats af ....
Groet Willemien
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 22:25
ja een beetje ver, woon in drenthe, hij is redelijk gewend in z'n nieuwe kooi, voor hem een reuze kooi, is normaal voor de ara's als er niemand voor komt, ben ik genoodzaakt een maatje voor hem aan te schaffen, tis een groepsvogel alleen is maar niks

heb het internet al afgespeurd, dierenartsen gebeld, amivedi gewaarschuwd en op buurtberichten, ook op marktplaats gezocht, maar nog niets gevonden.
lydia wijsbroek
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 12:57
Lydia,is er nog niemand geweest voor het parkietje?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 13:07
nee, helaas niet
lydia wijsbroek
Back to Top
Kaki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 13:28
Wat goed dat je dit parkietje hebt opgevangen! Ik heb zelf ook twee lieve parkietjes.
Heb je al op speciale vogel en parkieten forums gekeken. Ik zag dit berichtje van een weggevlogen parkietje. http://forum.parkietenweb.nl/index.php/board,5.0.html

En deze:
Groetjes Claudia
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 14:23
heb het parkietje nu bij een rosekaketoetje gezet, zit hij tenminste niet alleen. ze zitten samen in een kooi van 2,00 bij 2,00 m en 2 m hoog,
hij kan daar heerlijk vliegen ruimte zat.
lydia wijsbroek
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 19:39
Er zijn ook mensen die gewoon hun vogel loslaten hoor....zelfde type dat zijn hond aan de boom bindt als ie op vakantie gaat.

Maar goed ik hoop dat er iemand voor komt. Zo zijn wij ooit eens aan een kanarie gekomen. Die vloog ook zo bij ons naar binnen en landde op de kooi van onze grijze-roodstaart. Die zat even heel dom te kijken. Die kanarie hebben we heel lang gehad nog.
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2012 om 18:26
hoe gaat het met de opvang parkiet heeft zijn baasje zich al gemeld? heb zelf net 2 opvangparkieten bij mijn wat oudere dames gezet waren afgestaan door kinderen zo jammer dat mensen zo makkelijk omgaan met dieren en ze aan hun lot over laten
Anne-Marie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns