Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vest met dubbele knoopsluiting 433

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
yvonne maijer View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vest met dubbele knoopsluiting 433
    Posted: 27 Maart 2012 om 22:47

mijn vest is mooi gelukt maar....ik kom niet uit een klein stukje van een tekstop 17cm.(36nd) tot.hoogte 72-st boordst. 2/21 br.en de 94 st. links laten wachten????? wat is wachten. Verder br. en hierbij links elke 2e nld. 8 maal 4 st. laten wachten???
Maar na 5 maal 4st. te hebben laten wachten, nu 2 st. samen averechts samen av. in de groepen van st.av.rechts.
1 nld. vr.over alle st. en de overige 156 st. laten wachten.

wie kan mij helpenVerward
yvonnem
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 09:22
Laten wachten is dat je de steken op een hulpnaald zet en later breit, wanneer dat in het patroon wordt aangegeven. Je hebt er een speciaal soort van veiligheidsspelden voor, van 10 of 15 cm. Maar je zou ze ook op een rondbreinaald of naald zonder knop kunnen zetten, met aan beide kanten stekenstoppers. Dat soort breispullen zijn in de hobbydooswinkel te koop, je kunt ze daar bekijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:03
wat laten wachten inhoud en hoe je dat doet heeft Magtelt uitgelegd .
Wat er verder staat na 5x 4 steken te hebben laten wachten snap ik niet . Kan je iets meer vertellen over het patroon of zeggen waar we het kunnen vinden .?

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 23:36
hallo daar ben ik weer bedankt voor wat er is uitgelegd maar.......ik zal het tikken wat er staat.voorpandbiezen en kraag: Wordt in 2 delen gebreid...Voor het rechtervoorpand 166 st.met nld. nr. 5,5 opzetten en boordst.  2/2 br......Op 17 cm.(36nld.) tot.hoogyte 72 st. boordst. 2/2 br. en de 94 st. links laten wachten. .... Verder br. en hierbij links elke 2e nld. 8 maal 4st. laten wachten... Verder br. en hierbij elke 2e nld. 8 maal 4 st. laten wachten.....Maar na 5 maal 4 st. te heben laten wachten, nu 2 st. samen av. br. in de 10 groepen van st.av.rechts....1 nld.br. over alle st. en de overige 156.st. laten wachten.
Voor het linkerpand in spiegelbeeld br. maar op 2 cm (4 nld) en op 15 cm (32 nld.) tot.hoogte 4 knoopsgaten van 2 st. vormen, het 1e op de 4 st. uit de kant, de andere 3 op 27 st. van elkaar.

Ik kom hier echt niet uit.....of ligt dat aan mij
alvast hartstikke bedankt gr.yvonnne maijer

yvonnem
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 10:43
Ik geloof dat ik het begrijp ,maar het staat er niet bepaald duidelijk .

Ik ga het proberen
Je hebt 166 st op je naald staan die je 2 r 2 av breit . Als je werk 17 cm hoog is (36 nld ) brei je 72 steken en dan laat je 94 steken LINKS wachten ( op een hulpnaald zetten of i.d) ze doen dus niet meer mee. Dan brei je op die 72 steken verder terwijl je links ook nog eens 8x 4 steken laat wachten ( op een veiligheidsspeld zetten o.d) Als dat 5x gedaan hebt ga je RECHTS de av. steken van je 2 r 2 av samenbreien en wel de 1e 10 groepjes ( ik weet niet hoeveel groepen er zijn ) Je breit dus 2 r en dan 2 av samen 2 r enz . LINKS blijf je nog 4 steeds steken laten wachten .

Het staat er niet bij maar ik denk en ik zou zo gauw niet weten hoe het anders moest dat je dus 2 r 1 av moet gaan breien in je heengaande pen over de groepjes waar je geminderd hebt en in je teruggaande pen zoals je steken zich voordoen .Als je in totaal 8x die 4 steken hebt laten staan brei je een pen over ALLE steken dus ook de wachtende . Omdat je 10 steken geminderd hebt zijn dit er 156 en die laat je dan weer staan . Zal later nog wel iets mee moeten
Je tweede deel gaat in spiegelbeeld ,dus wat LINKS is wordt RECHTS .

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is ,anders roep je maar weer .

succes
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 11:09

Hallo Mutti, je bent een kei, ik hoop dat het me lukt en ja, het staat er niet duidelijk!!ik hoop dat ik eruit kom je hoort het van me hartstikke bedankt voor de moeite.

vr. gr. yvonne maijerSmile
yvonnem
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 11:13
graag gedaan en ik hoop dat het goed uitpakt .

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 09:04
Hallo Magtelt, nog bedankt voor je antwoordt het is mij gelukt het is een sjaal met voorkant dat aan het voorkant gemaakt moet worden BEDANKT
gr.yvonne maijer
yvonnem
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 09:10
Goedemorgen Mutti, het is me gelukt het is een sjaal die naar voren loopt naar een bies aan de voorkant mooi geworden en als je het eenmaal weet dan is het makkelijk. Maar die 156 steken laten wachten, die moet ik vast stikken.( De biezen met de stiksteek tot middenachter langsa de voorpanden naaien en de 2 delen middenachter aan elkaar naaien). Dus de steken op het voorpand naaien.
De sjaal is erg mooi geworden.
gr.yvonne maijerLachen
yvonnem
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 09:56
yvonne

Fijn dat het gelukt is en leuk dat je hebt laten weten DAT het gelukt is .
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 14:00
natuurlijk laat ik DAT weten
lieve groetjes
yvonne maijer
yvonnem
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2012 om 13:54
Hai ik heb mijn vest klaar maar het lukt mij niet om de foto te plaatsen
gr.yvonne
yvonnem
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yvonne maijer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2012 om 13:54
Hai, ik heb mijn vest klaar maar het lukt mij niet om de foto te plaatsen
gr.yvonne
yvonnem
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2012 om 15:48
Leuk dat je laat weten dat je vest af is .

Ik kan ook geen foto,s plaatsen op het forum .
Verschillende hobbydoosjes hebben het al uitgelegd op het forum maar mij is het nog niet gelukt.

fijne dag verder  
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2012 om 21:34
ik vind het met TinyPic het makkelijkste en als je dat niet lukt stuur dan de foto naar mijn mailadres dan zet ik hem er wel voor je op
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns