Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokken
    Posted: 10 April 2012 om 09:52
Ik ben niet zo'n beste breister maar al met al gaat het wel een beetje. Ik ben al heel lang bezig om te leren om sokken te breien.  Het lukt mij maar steeds niet. Ik begrijp de uitleg van de manier hoe ik de sokken moet breien niet. Kan iemand mij een link of hint geven hoe ik aan een makkelijke begrijpbare uitleg kan komen.  Ik ga voor 5 weken naar Spanje op vakantie. Normaal  neem ik een paar dingen mee om de breien maar ik wil deze vakantie alleen besteden aan het leren sokken breien, en zonnebaden natuurlijk.

Groetjes Dora 
x_3bc1bd1f
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 09:54
Ik ben niet zo'n beste breister maar al met al gaat het wel een beetje. Ik ben al heel lang bezig om te leren sokken te breien.  Het lukt mij maar steeds niet. Ik begrijp de uitleg van de manier hoe ik de sokken moet breien niet. Kan iemand mij een link of hint geven hoe ik aan een makkelijke begrijpbare uitleg kan komen.  Ik ga voor 5 weken naar Spanje op vakantie. Normaal  neem ik een paar dingen mee om de breien maar ik wil deze vakantie alleen besteden aan het leren sokken breien, en zonnebaden natuurlijk.

Groetjes Dora 
x_3bc1bd1f
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 09:56
Originally posted by Barones Barones wrote:

Ik ben niet zo'n beste breister maar al met al gaat het wel een beetje. Ik ben al heel lang bezig om te leren sokken te breien.  Het lukt mij maar steeds niet. Ik begrijp de uitleg van de manier hoe ik de sokken moet breien niet. Kan iemand mij een link of hint geven hoe ik aan een makkelijke begrijpbare uitleg kan komen.  Ik ga voor 5 weken naar Spanje op vakantie. Normaal  neem ik een paar dingen mee om de breien maar ik wil deze vakantie alleen besteden aan het leren sokken breien, en zonnebaden natuurlijk.

Groetjes Dora 
x_3bc1bd1f
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 11:13
als je bij you tube intikt kleine hiel en grote hiel dan is het makkelijke uit te leggen. en je kan het dan steeds weer herhalen. Want ik denk dat daar het probleem zit.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 13:15
Heb bij creaties juist vanmorgen een Mini-sokje (als sleutelhanger) geplaatst. Heb daarbij de link gegeven van het patroontje.

http://www.walhalla.nl/page:137_sleutelhanger_minisokje

Als je het goed doorleest, moet het lukken.
Ik kon ook geen sokkenbreien, ben daarom begonnen met een miniatuurtje om te oefenen! Hi,hi....
Let wel even op als je de link kopieert en plakt:
het moet zijn www.wol..... i.p.v. www.wal....
Dus even de "a", veranderen in een "o". Anders pikt hij hem niet!
Ik krijg het niet voor elkaar om hier het woord walhalla te plaatsen.
Hij plaatst elke keer WALHALLA.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 13:16
Grrr, hij schrijft wéér: WALHALLA i.p.v. WOL.....
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 13:37
Klopt heb ik bij W.lhalla ook gehad. Hij pikt de O niet, veranderd het meteen in een A.
Vanmorgen ook niet opgelet bij de link. Nu is het wel gelukt, dank je. Wil nl ook eens een sok gaan breien.
Wel een keer gedaan, maar ik weet het niet meer. Groetjes, Lida
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 15:04
als je op walhalla kijkt (bij mij doet de o het wel ) heb je een onderdeel dat heet 'basissok' gewoon doen wat er staat en je krijgt een sok, prima uitlegWink
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 15:46
Ik heb ooit het boekje "Originele sokken zelf breien" aangeschaft.
Toen lukte me de boemerang-hiel of jojohiel vanuit het boekje ook niet goed, ik begreep het gewoon niet.
Heb het op dit forum geplaatst en kreeg meteen al antwoord van een paar H.D.-jes, ik meen dat ene "Breivrouwtje" toen de beste uitleg gaf.
Maar gaat het bij jou over deze hak of de gewone hollandse grote en kleine hiel waarover bij Wol..... wordt gesproken?
Daar is nl.verschil in met breien.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2012 om 15:57
Even zitten zoeken en ik heb het gevonden.
Je zoekt bij deze rubriek (Vragen) naar pagina 67.
Daar staat de hele beschrijving die ik toendertijd kreeg van bovengenoemde Breivrouwtje.
Uiteindelijk lukte het me toen wel.
Dus ik wens jou ook veel succes ermee hoor!
Tineke01
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 10:07
Sokken breien is leuk om te doen, maar als beginner moet je goed lezen en op youtube heb je goeie uitleg, het makkelijkste vind ik de hollandse hiel. Het boekje Sokken brei je zo, van Jo an Luijken en Marlies Hoogland is een aanrader. Veel succes
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 10:28
Originally posted by breijoke breijoke wrote:

Sokken breien is leuk om te doen, maar als beginner moet je goed lezen en op youtube heb je goeie uitleg, het makkelijkste vind ik de hollandse hiel. Het boekje Sokken brei je zo, van Jo an Luijken en Marlies Hoogland is een aanrader. Veel succes

Dat is wel waar maar om te beginnen kan je net zo goed hun PDF 'basissok' downloaden.
Van daaruit kan je verder aan de slag.

Eerlijk gezegd viel het boekje mij tegen, heb het ook aangeschaft. Er staan meer patroontje in, die kan je ook op internet vinden, evenals de uitleg van verschillende hielen...
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 10:56
Hallo Marlies

Ik heb wel wat aan het boekje gehad maar je hebt gelijk op internet is veel te vinden, maar een boekje achter de hand vind ik toch ook wel makkelijk.

groetjes Joke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 15:22
Had Zeeman ook niet een sokkenboekje voor 99 eurocent?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 18:19
Volgens mij heet dat: Lievelingssokken, maar of hij ook € 0,99 kost durf ik zo niet te zeggen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 19:08
bij ons lag er laatst alleen een boekje met truien.....wel 99 eurocent
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 19:21
Als iemand het boekje wil hebben ik gebruik het niet, het boekje spiraalsokken was 0.99 en lievelingssokken is 1,79.

Joke
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 19:45
http://www.nadelspiel.com/stricken/videos-stricken/
Barones op bovenstaande link vindt je  in het duits voorbeelden hoe sokken te breien.....
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2012 om 19:54
Originally posted by breijoke breijoke wrote:

Als iemand het boekje wil hebben ik gebruik het niet, het boekje spiraalsokken was 0.99 en lievelingssokken is 1,79.

Joke

Joke, Als je het boekje met spiraalsokken kan kopiëren/scannen hou ik me aanbevolen.....
Kan het altijd weer doorgestuurd worden.
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2012 om 09:43
Ik heb het sokken breien geleerd uit 'het grote bruna brei- en haakboek' uit 1979... de uitleg is vrij beknopt uitgewerkt, en dat werkte voor mij heel goed. Ik zal straks even kijken of ik duidelijke foto's ervan kan maken, geen scanner hier...
Blessed to be a blessing
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns