Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie kan mij helpen??

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
spacemupke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 April 2012
Locatie: Steyl
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer spacemupke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie kan mij helpen??
    Posted: 23 April 2012 om 19:50

Wie kan mij helpen?

Ik heb al eens een mutsje en slofje gebreid...Nu is het mutsje klaar maar wilde eens andere slofjes maken....
Ik loop vast omdat ik niet weet hoe het moet...
 
Dit heb ik allemaal al gedaan:
Wordt in ribbelst heen en weer gebreid op de nld, dus brei alle nld recht. Zet 41-45-53 (61-73) st op met nld 2.5 mm en lichtroze. Plaats een markeerdraad in de middelste st. Brei 2 nld heen en weer op de nld. Meerder om de nld (dus iedere nld aan de goede kant) als volgt: meerder 2 keer als volgt: 1 st aan iedere zijkant en 1 st aan iedere kant van de st met de markeerdraad (= 4 st gemeerderd) en meerder 1 keer als volgt: dan 1 st aan iedere kant van de st met de markeerdraad (= 2 st gemeerderd) = 51-55-63 (71-83) st. Ga verder heen en weer over alle st tot het werk ongeveer 3-3.5-4 (4-4.5) cm meet vanaf de opzetnld.
Minder nu 2 st op de nld door 2 st recht samen te breien aan iedere kant van de st met de markeerdraad. Herhaal dit minderen om de nld in totaal 3 keer = 45-49-57 (65-77) st.
Kant in de volgende nld aan de goede kant de middelste 23-25-29 (33-39) st af = 11-12-14 (16-19) st over aan iedere kant.

Dit heb ik allemaal al gedaan, maar nu komt dit:
Brei iedere kant apart verder. hoe doe ik dit? Ik ben maar een beginner......Hoe kan ik dat apart van elkaar breien??

En dan komt de volgende moeilijkheid  Zet 10-11-12 (13-14) nieuwe st op aan de zijkant boven de afgekante st = 21-23-26 (29-33) st (= bandje). dus gewoon nieuwe lusjes opzetten denk ik dan, toch??

Brei 4 nld heen en weer op de nld en kant dan alle st af. Brei de andere kant op dezelfde manier.
Dit is me dan wel duidelijk....

Iemand die me kan helpen in Jip en Janneke taal???
Back to Top
spacemupke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 April 2012
Locatie: Steyl
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer spacemupke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 20:13
niemand??
Back to Top
Babbel.truitjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Babbel.truitjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 20:22
door dat je de midelsten heb afgekant hou je aan beide kanten steken over.
met deze steken brei je apart verder,
beide de laatste vraag als je de beide zijkanten hebt gedaan zie je vanzelf waar er bandjes moeten komen en daar nem je de betreffende steken weer op.
babbel
Back to Top
spacemupke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 April 2012
Locatie: Steyl
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer spacemupke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 20:26
Maar apart als in: eerst de ene kant afbreien en dan de andere kant? Want dat snap ik dus niet...Wat doe ik dan met het garen?? Dan blijft er toch een stuk garen tussen hangen?? Sorry ben echt een beginneling dus zal wel heeeel dom overkomen hier...Dank je wel voor je reactie!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 20:43
apart houdt in dat je de helft van die steken op een zgn hulp naald zet en die op dat moment niet mee breit.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 20:49
spacemupke doe is effe niet zo ongeduldig zeg, lees eerst eens het topic welkom bij voorstellen en verwacht nou is effe niet dat we 24/7 klaar staan voor iedereen, we hebben allemaal wel es wat anders te doen. jij wilt binnen een kwartier antwoord hebben, dit is gewoon belachelijk.
lydia wijsbroek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 20:51
je hebt (grootste maat ) 77 st op je naald staan . Vervolgens brei je 19 steken(deze kun je daarna op een hulpdraad zetten ) en vervolgens kant je er 39 af .Je houdt dan weer 19 steken over . Hiermee brei je volgens patroon verder .
Ik neem aan dat je dan af moet kanten . Je hebt dan nog die 19 steken over op je hulpdraad die zet je weer op je pen  . Met een nieuwe draad brei je die op de zelfde wijze als die andere 19 steken .
Ik denk dat je voor het bandje lusjes op moet nemen maar dat kan ik uit je beschrijving niet opmaken
Back to Top
spacemupke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 April 2012
Locatie: Steyl
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer spacemupke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 20:57
Lydia bedankt voor je advies! Nu gaat het zeker lukken!
 
Mutti en Prideke, thanx, ga meteen verder! Dat met die hulpnaald moest ik idd weten..Begreep niet hoe ik dat moest doen! Super dames!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns