rand granny stripe deken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
KaVL ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 267 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 April 2012 om 08:45 |
dames, ik wil graag jullie tips en advies
![]() m'n granny stripe deken is in een laatste fase, nu moet ik over de rand nadenken.
ik wil graag een 'stoere' rand, die het geheel mooi aflijnd, dus liever geen boogjes en frulletjes.
hebben jullie tips over hoe ik dit kan doen?
![]() (de kleuren van m'n deken zijn in volgorde: ...lichtblauw-ecru-beige-bruin-beige-ecru-lichtblauw-groen-donkerblauw-groen-lichtblauw-ecru-..., de rand wil ik maken met lichtblauw en groen)
alvast bedankt
![]() |
|
*Groetjes*
° Karen ° |
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
stoere boogjes dan???
![]() Heb je al gekeken op Google....edges crochet blanket ?? is dit wat??
|
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
En als je de rand met vasten afmaakt?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
KaVL ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 267 |
hihi Marlies, bestaat dat dan, stoere boogjes?
![]() bedankt voor de google zoekterm in ieder geval,
ik probeer steeds maar wat, maar kom niet altijd uit bij wat ik denk
![]() Zazia, vasten zijn een optie, maar misschien zijn die eerder saai dan stoer?
|
|
*Groetjes*
° Karen ° |
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
hihi Marlies, bestaat dat dan, stoere boogjes?
![]() ![]() |
|
![]() |
|
een reverse single crochet lijkt me wel wat,
die vond ik met jouw zoekterm, en kan denk ik wel omschreven worden als 'stoer boogje'
zo heb ik jullie beide tips gecombineerd :)
|
|
*Groetjes*
° Karen ° |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik werk omslagdoeken vaak af met eerst een rand vasten en dan koordjes van lossen en dan terug met halve vasten. Je kunt ze zo lang maken als je wilt en ertussen net zoveel vasten maken als je wilt. Probeer maar met een proeflapje. Bijvoorbeeld *4 lossen, 3 halve vasten terug, 4 vasten* enz. Je ziet vanzelf of je meer of minder steken aan de "franje" wilt maken of ertussenin.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |