Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

steunzolen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: steunzolen
    Posted: 19 April 2012 om 15:45
hallo allemaal,

ik heb vandaag mijn steunzolen opgehaald dus zal wel zere voetjes krijgen.
nu zijn er vast wel meer dames op het forum die steunzolen hebben heeft er iemand misschien een goede tip waar ik betaalbare schoenen die geschikt zijn voor inlegzolen het liefst sandalen of slippers kan kopen.

groetjes belinda
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2012 om 15:51
Niet alleen zere voetjes maar ook spierpijn in je kuiten .
 
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2012 om 15:54
Van Haaren heeft geloof ik een afdeling" medicus" of zo iets schoenen .
Misschien kan je daar wat mee .
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2012 om 21:53
bedankt voor de reactie.
daar zou ik eens kunnen kijken.
heb tot nu toe weinig last alleen een klein beetje spierpijn in de benen.

groetjes belinda
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2012 om 23:18
ik kan niet meer zonder lopen en is inderdaad in de zomer niet makkelijk, ik kan geen open schoenen kopen en andere schoenen heb ik ook erg veel problemen, mijne zijn redelijk dik zodat als de hiel te laag is mijn schoenen niet blijven zitten, het enige waar ik toch in de zomer kan op lopen gedurende een uurtje zijn de echte fitflops dat is mijn enige oplossing, hopelijk heb je hier iets aan


Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 09:07
ik heb twee dvd van een dame uit bloemendaal ,Midda Schutte ze geeft oefeningen om je houding te verbeteren ze is wars  van steunzolen
dus een hele andere kijk op voetproblemen
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 09:25
Ik heb steunzolen!

en elastische kousen

Ik koop voor de zomer schoenen van Piedi Nudi. Best prijzig, maar ik kan geen andere schoenen aan. Ik pas nergens in door de combi steunzool en elastische kous. Dit jaar vind ik de collectie niet zo leuk, maar gelukkig heb ik vorig jaar in de uitverkoop nog een paar kunnen kopen. Kom deze zomer dus wel door...

En als het heel erg warm is, loop ik op birkenstocks. Die heeft de podotherapeut aangepast aan mijn voeten. Zitten extra stukjes kurk in gemaakt. Is niet ideaal (want kousen kunnen niet aan, daar zitten tenen aan), maar soms is het echt niet te doen om die aan te hebben.
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 10:15
ik heb hetzelfde probleem!
steunzolen en elastische kousen echt niet te doen zomers maar ja het moet he'
ik hoop dat ik toch een paar sandalen of zo kan vinden want die kousen maken het allemaal extra warm en als je dan ook nog dichte schoenen aan moet dan baal je helemaal als het warm is,want een leuke korte broek of rokje of zo zit er ook niet in met die (modieuze) steunkousen aan.
groetjes belinda
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 10:48
Klopt.

Ik heb in de zomer ook altijd een lange broek aan als ik in het openbaar verschijn. Thuis, in de achtertuin, heb ik dan wel eens een rokje ofzo aan, maar dan alleen als niemand het kan zien... Ik heb ook wel eens dagen dat ik de kousen niet aan doe. Dan wordt het gewoon te warm.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat er niets anders op zit dan dure schoenen te kopen. De kwaliteit daarvan is vaak wel erg goed, dus je kunt er wel langer mee doen... Winterlaarzen is zoveel makkelijker trouwens... Dan heeft iedereen sokken aan (en ik niet ;))
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 14:57
ik heb ook altijd problemen om schoenen te krijgen. in de eerste plaats de prijs. beneden de € 100 kan ik vaak niets krijgen. ik heb ook nog maatje 36. dus heel vaak keus uit 1 paar. nu ben ik aan het uitzoeken hoeveel meer er nog onder mijn hak moet omdat ik last van mijn heup heb en dat waarschijnlijk komt omdat het ene been langer (of korter) is dan de andere. ik ben al aan 1  cm meer. schoenen zoeken wordt dus nog moeilijker. 
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 15:04
Hoi Beppemarthe,
 
ik weet niet waar je woont maar in A'dam vlak bij het Vondelpark zit een winkel die hele kleine en hele grote damesschoenen verkoopt....
 
Misschien kunnen zij je verder helpen??
 
 
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 15:16
Ik heb ook steunzolen maar ik doe ze in elke schoen. Een half maatje groter of 1 maat groter en ze passen er ook in. Voor het werk heb ik ecco schoenen, daar kan eventueel de bestaande binnen zool eruit. Zelfs in een pump passen ze in, dus ook zomers is dat wel fijn. Loop ook dan nog wel eens zonder zooltje als ik een leuke slipper zie.  Het ligt er natuurlijk wel aan hoe dik je steunzool is, die van mij vallen wel mee.
 
Groetjes Margaret
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 15:24
In Haarlem in zit v.d.Linden ,maar die is beslist niet goedkoop
wel staat de koffie er klaar www.vanderlindenschoenen.nl
 
Het is een familie bedrijf en ze zitten er al sinds 1919
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 16:05
Klopt, Stravers is ook niet goedkoop..... aan de andere kant, kwaliteit betaalt zichzelf wel terug. Zeker ook met steunzolen is het belangrijk een goede schoen te hebben....
En..... als je kleine voeten hebt is het ook fijn om vrouwlijke schoenen te hebben ipv (bijna) kinderschoenen.
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2012 om 21:17
Ze zijn niet goedkoop, maar wel heel goed en ook best leuke modellen, de sandalen van het merk Durea.
De binnenzool kan er uit en daar passen dan de steunzolen in. Trouwens niet alleen sandalen van dat merk, ook gesloten schoenen met platte hak en zelfs pumps.
 
groetjes
Keetje
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2012 om 22:13
Ik heb al jaren steunzolen en begin bij een schoen altijd te voelen ofdat de binnenzool eruit kan.
Kan dit niet, dan zoek ik een ander paar, want dan passen mijn zolen niet.
Nu heb ik het geluk dat ik ook zonder kan lopen, dus laarzen en slippers kan ik ook zo aan, als ik dat wil.
 
Ik koop mijn schoenen bijna altijd in de uitverkoop bij een goede schoenenzaak, waar ook de steunzolen gemaakt worden. goede schoenen die jaren meegaan, voor een klein prijsje.
 
Als je goede schoene koopt, kun je een stukje voorop je steunzolen laten plakken zodat het in je sandalen niet opvalt dat je steunzolen hebt.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Ingemo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ingemo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2012 om 22:19
wat leuk om dit allemaal te lezen, ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, erg herkenbaar dus
LOL
Groetjes,
Inge

http://pinterest.com/ingemo/
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2012 om 22:36
ja Durea is ook een goed merk.
ik heb vorige week een paar Hush puppies gekocht. daar kon de binnenzool ook uit. en er zit een bandje over de voet. dat scheelt ook al heel wat. ze zijn rood en best heel vlot. maar ik had weer keus uit 1 paar.
ik woon in Friesland dus Noord Holland wordt wel erg ver.
Maar ik ga ook wel eens te laat heen hoor. Dan zijn de meeste schoenen al weer uitverkocht. Vooral in maatje 36 dan. Maar ja sosms komt het met de centen even niet uit. Maar ik heb ook nog een paar Think schoenen van vorig jaar. die kunnen nog wel en jaartje mee.
Als ik nu ook nog weet hoeveel hoger mijn ene hak moet komen dan kan ik onder alle schoenen de hak wat hoger laten maken en past in elk geval de steunzool in mijn "oude" schoenen. anders wordt dat een probleem.
leuk al die verhalen en ervaringen van andere steunzolers. ik ben blij (nou ja..) dat er meer mensen met zulke problemen zijn
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2012 om 11:05
Het is helemaal geen probleem meer als je niet gemakkelijk naar een goede schoenwinkel kunt gaan. Er zijn heel goede mogelijkheden om via internet te kijken en te kopen en bij niet goed- te retourneren.
 
Hierbij een voorbeeld van wat er zo al op het gebied van uitneembare zolen wordt geboden:
 
groet
Keetje
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
Nienke L View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 23 April 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nienke L Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 09:47
Ja Durea heb ik ook, maar ook wel Ara, Gabor, Foortnotes en Thinks natuurlijk allemaal wel met los en uitneembaar voetbed want ik heb ook steunzolen.
Jullie allen al lang steunzolen? Heb zelf al steunzolen vanaf mijn kindertijd, dus reken maar uit nu al bijna 40 jaar. Heb ze voor knik-platvoeten en liep daarvoor altijd bij de orthopeed in het ziekenhuis.
 
Wat voor steunzolen hebben jullie allemaal. Vroeger heel lang die metalen/stalen gehad met z'n knikleertje welke met een klinknageltje vastzaken aan de steunzool. Deze werden altijd op- en aangemeten bij de orthopeed door de orthopedisch-instrumentenmaker door gipsafdrukken te maken van de voeten. Tegenwoordig gaat het aanmeten vaak door het maken van afdrukken in en schuimbakje/-doosje met oase waar je dan in moet gaan staan en vervolgens in wegzakt. De steunzolen zijn tegenwoordig ook niet veel meer van metaal/staal maar van kurk, plastic of leer.
 
Wat zijn jullie ervaringen met steunzolen, helpen ze/hebben ze geholpen en wat voor
soort materialen hebben jullie gehad en hoe werden ze bij jullie aangemeten?
 
Groetjes,
Nienke.
 
 
Er direct maar goed van leven, het leven is al kort genoeg.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.078 seconden.
Lang Yarns