Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraagje Pinguin sleutelhanger

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
--E-- View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer --E-- Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagje Pinguin sleutelhanger
    Posted: 17 Januari 2012 om 10:11

Ik heb een vraagje over de Pinguin sleutelhanger die o.a. "Veerletje" heeft gemaakt, zie topic: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=14715&KW=p inguin

In toer 6 moet je van kleur wisselen (3V), dan weer terug naar hoofdkleur (4V) en dit nogmaals herhalen. In toer 7 en verder moet dat weer gebeuren.

Hoe wisselen jullie van kleur? En wat doe je met de andere kleur, kun je die op de een of andere manier meehaken ofzo? Of moet je die steeds afknippen?

Dit is pas m'n tweede projectje, dus ben nog niet zo ervaren 8( Maar ben wel een pietje precies... Gisteravond ben ik 6x opnieuw begonnen, maar krijg het niet mooi voor mekaar! HELP!

Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 10:15
Ik heb hem ook gemaakt en was mn 1e project na -ik denk- 25 jaar dus ik heb zitten zweten 
Je kunt ze afknippen en een knoopje in het draad leggen,dicht tegen het werkje aan zodat ze er niet door kunnen glippen (=veel werk) je kunt ze ook laten zitten en zorgen dat ze niet te strak komen staan,ze lopen dan wel kriskras door het koppie maar als het gevuld is dan zie je dat niet meer.

Succes! En graag een foto als je hem klaar hebt
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 12:33

ikhaak ze altijd mee.

niet bij elke steek hoor maar om de 2 of 3.

gewoon zorgen dat je het draad niet te strak trek.

en net wat wilma zegt, als hij opgevult is dan zie je het niet meer terug.

Ik vind bij zoiets van kleur wisselen het mooist als je de laatste steek maakt van kleur 1, je de steek niet helemaal af moet maken maar de 2 lussen op de naald moet laten staan en dan de andere kleur omslaan en de steek afmaken. zo is het lusje al van de nieuwe kleur en valt het minder op als je het anders zou doen.

en bij de vlg kleurwisseling doe je weer precies hetzelfde.

Back to Top
--E-- View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer --E-- Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 13:13

Bedankt voor de tips! Zeker voor die tip van het kleurwisselen, die ga ik vanavond ook eens testen!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 16:27

Ik heb deze 2 keer gemaakt en beide keren had ik er moeite mee. Ik doe wat Wilma ook schrijft, en dan lopen inderdaad de draden kriskras door het hoofdje. De 1e keer zo erg dat ik hem niet eens gevuld kreeg! Het is een erg leuk vogeltje maar ik vind het een kriem om hem te maken. Veel succes!

Back to Top
haakfreak View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakfreak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2012 om 17:57
ik kom met minderen niet uit..heb het patroon van Charaminl...Bij toer 9 bvb: MIN;3V;MIN;verander naar kleur 1 en haak 3V: MIN;6V;MIN;3V;verander naar HOOFDKLEUR en haak MIN;3V;MIN..sorry maar hoe lees ik dit???Please help!!????
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2012 om 20:23
dus toer 9 : kleur 1 ( wit) minderen, 3 vasten, minderen
                 nieuwe kleur  ( rood ) 3 vasten, minderen, 6 vasten, minderen, 3 vasten
                 terug 1ste kleur ( wit) : minderen, 3 vasten, minderen

Back to Top
haakfreak View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakfreak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2012 om 22:00
hoi, ja zo ver was ik ook maar minderen 3 vasten : 1 vaste haken en 2 tezamen?? OF 1 en 2 tezamen, 3 vasten, 6 en 7 tezamen enz.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2012 om 22:44
Bij toer 9 bvb: MIN;3V;MIN;verander naar kleur 1 en haak 3V: MIN;6V;MIN;3V;verander naar HOOFDKLEUR en haak MIN;3V;MIN

2 steken minderen
3 vaste
2 steken minderen
verander van kleur

3 vaste
2 steken minderen
6 vaste
2 steken minderen....

Volgens mij kan ik het niet duidelijker maken Smile
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2012 om 22:44
minderen = 1ste en de 2de vaste samen haken die je tegenkomt
hierboven inderdaad 1 en 2 samenhaken 3,4,5 vasten en 6 en 7 samenhaken

Back to Top
haakfreak View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakfreak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2012 om 22:03
ooo dames ik snap het, ben een gevorderde beginner...2 maanden geleden haakte ik nog niks nu heb ik bijna alle gelukspoppetjes al gehaakt...echt erg verslavend, daar staat het mooi in uitgelegd en kwam nu dit tegen..bedankt voor de steun...top!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2012 om 22:20
laat je je werkjes zien als ze klaar zijn, ben heel benieuwd Big smile Dit poppetje heb ik zelf aan de kant gegooid door dat gegoochel met kleurtjes LOL
Back to Top
haakfreak View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakfreak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2012 om 19:37
hihi ja wil graag foto's plaatsen maar krijg het niet voorelkaar...doe iets fout, nu nog ontdekken wat...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns