Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rare vraag misschien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Rare vraag misschien
    Posted: 09 Mei 2012 om 13:57
Ik zie aldoor luiertaarten voorbijkomen, de ene nog mooier en kunstiger dan de andere.

Nu is mijn vraag of het de bedoeling is dat die zo blijven staan op de babykamer of dat de jonge ouders hem op een moment onttakelen en alle onderdelen gaan gebruiken????
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 14:11
Ik denk dat die jonge ouders die wel zullen gebruien he
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 14:13
Het is de bedoeling dat de jonge ouders die na een tijdje onttakelen en de onderdelen gaan gebruiken.
Het is wel een hele leuke manier om al die mooie handwerkjes voor de baby in te pakken en te presenteren.
(een beetje zoals die ballonnen waar men geld in steekt, leuke manier om te presenteren maar men prikt naderhand ook de ballon kapot om 't geld eruit te halen.)
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 14:38
Ja Magtelt, wij zijn van de oude stempel. Wij hadden katoenen luiers en gaven gebreide sokjes cadeau
Ik vind hem wel erg leuk en ga hem zeker maken als mijn kinderen ooit een kinderen krijgen
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 14:46
Het is de bedoeling dat de ouders de luiers gaan gebruiken. Zelf pak ik nooit de kleinste maat luier, maar wat groter, dan kan de taart langer blijven staan Wink
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 15:30
Inderdaad niet het kleinste maatje luier gebruiken. Want dan moeten ze hem heel snel uit elkaar halen, wat toch wel zonde is. Als je maat 2 of 3 neemt dan kan hij langer blijven staan.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 15:52
jep! En daarbij komt het steeds vaker voor dat grote baby's geboren worden. Zonde als uiteindelijk de taart weggegooid wordt omdat de baby nooit maatje 1 heeft gedragen.
Maar ja, het is inderdaad de bedoeling om een luiertaart te gebruiken. Zelf heb ik er geen gekregen, kende het ook niet, maar een vriendin (zoontje is precies 7 dagen ouder) heeft er wel 1 gehad en gebruikt.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Daymoon View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daymoon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 16:15
Ikzelf heb hem ook 3 keer gekregen en een aantal keren gemaakt, erg leuk! Maat 3 en 4 hebben wij er meestal inzitten. Kan hij inderdaad langer staan en zit je altijd goed met de maat zoals hier al eerder gezegd.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 17:40
Ik maak ze meestal van maat 3 en zeg dat er ook bij als ik ze geef.
Zo kunnen ze nog een tijdje blijven staan, maar de luiers zelf zijn ook een cadeau dus gebruiken adviseer ik altijd.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 19:28
Ik kende het ook niet, oud bouwjaar he....
Het is wel heel leuk. Zeker als je er wat eigengemaakts (raar woord zo) aan toevoegt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 20:15
Bedankt voor julie antwoorden. Ik was gewoon erg nieuwsgierig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 21:22
Zoals hierboven al gemeld, is de luiertaart eerst om te bewonderen en later om te gebruiken.

Ik gebruik altijd luiers maat 2.
Nu staan er ook 2 pakken te wachten om in elkaar te zetten tot taart. Met een geborduurd slabbetje en misschien nog een gebreide knuffel en wat gekochte spulletjes.

Ik heb er nu 4 gemaakt, elke keer een ander thema. 
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 11:38
Ik heb er ook twee keer één gekregen, ik vond het wel jammer om de taart te onttakelen, de eerste keer moest dat vrij snel, omdat dochter bijna 10 pond was bij de geboorte had ik al snel maat 3. Maar bj de jongste kon hij wel een paar maanden blijven staan, omdat zij veel lichter was. Als de taart in maat 2 was gemaakt, had ik hem bij mijn oudste dochter gelijk moeten openmaken.
Groet,

Yobsje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.439 seconden.
Lang Yarns