|
Reageer ![]() |
Autheur | |
marjolein24 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 15 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 642 |
![]() Posted: 07 December 2007 om 16:14 |
Okee, ik heb rondbreinaalden in huis en lekker bollen wol om de drops-tas van de adventskalender te gaan breien (jawel, breien.....) Maar nu..... Heeft er iemand een goed uitleg (met foto's / video etc) HOE ik moet rondbreien, want dat heb ik nog nooit gedaan......... Ik heb even op internet gekeken, maar kwam niet echt iets duidelijks tegen. Weet de engelse term ook niet (roundstitch???) Help me aub, dan heb ik iets om me met de kerstdagen mee bezig te houden! |
|
Marjolein
|
|
![]() |
|
moeder van ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 12 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 340 |
![]() |
Rond breien gaat hetzelfde als op 2 pennen breien. Alleen het opzetten zou ik wel op 2 pennen doen en dan de eerste naald gaan breien met de rondbreinaald. De steken blijven op de rondbreinaald staan en je breid en breid en breid tot je op goede lengte/ hoogte bent. Je breidt ook alleen maar recht (of averecht) want je keerd je werk niet om zoals bij 2 pennen. succes, als je eenmaal je werk goed vast hebt gaat het vast super.
|
|
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby ~~~~~~~~~~~~~~ |
|
![]() |
|
tdv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
hallo marjolein je hebt email van mij.
groetjes |
|
groetjes tine
|
|
![]() |
|
marjolein24 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 15 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 642 |
![]() |
Ik heb je mail ontvangen, kan hem hier (op mijn werk ssst Bedankt in ieder geval ! |
|
Marjolein
|
|
![]() |
|
huppel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
![]() |
Met rondbreinaalden kun je het beste de Duitse breimethode toepassen, dat gaat beter als de Nederlandse methode, omdat je geen naald onder je arm hebt. |
|
![]() |
|
rita_1709 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
![]() |
hoi marjolein, op www.cj-web.nl vind je een handleiding van de duitse breimethode... misschien ben je daar wel iets mee ??? Groetjes, Rita. |
|
![]() |
|
hanny bennes ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 26 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 232 |
![]() |
hoi, je kunt ook altijd nog kijken op de site van jessica tromp.
|
|
![]() we sit good in our skin..... creaida ![]() |
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Kijk Marjolein, hier vind je heel veel leuke en handige filmpjes ook over rondbreien op een rondbreinaald. Leuk hè die tas, ik vind hem ook zo mooi. Had em afgelopen zomer al opgeslagen maar ben er nog niet aan toe gekomen om te maken. Succes meis! |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Dank jullie voor jullie reacties, inderdaad het filmpje is heel handig met de tekeningen van de 'duitse methode' (vooral om averrecht te breien) gana me zeker helpen..... misschien begin ik er dit weekend al aan (is hij af voorKerst!?) Thanx |
|
Marjolein
|
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Tuurlijk is hij af voor kerst |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
Ratlover ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 27 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 805 |
![]() |
Ik brei op de rondbreinaald ook gewoon met de draad in mijn rechter hand. Als je de rechter naald ondersteun met je linkerhand wanneer je de draad omslaat gaat dat prima.
|
|
![]() |
|
![]() |
ben al best wel een endje opgeschoten, 8 naalden in ribbelsteek .... maar hoe kun je (duitse methode......) averechts vermeerderen?????
|
|
Marjolein
|
|
![]() |
|
![]() |
duidelijke beschrijving en foto's ! je hebt me (ook) goed geholpen! |
|
Marjolein
|
|
![]() |
|
tdv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
mooi zo en succes verder he. ik moet het nog steeds proberen
![]() |
|
groetjes tine
|
|
![]() |
|
Catherine ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 December 2008 Status: Offline Points: 1 |
![]() |
Onze website www.cj-web.nl wordt in dit forum op deze pagina genoemd.
Op onze site staat onder het menu Handwerktechnieken - Eurobreien het rondbreien uitgelegd. Sinds vandaag staat er zelfs een filmpje bij. Met vriendelijke groet Catherine |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |