Rondbreien op rondbreinaalden... |
Reageer |
Autheur | |
marjolein24
Hobbywonder Lid sinds: 15 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 642 |
Onderwerp: Rondbreien op rondbreinaalden... Posted: 07 December 2007 om 16:14 |
Okee, ik heb rondbreinaalden in huis en lekker bollen wol om de drops-tas van de adventskalender te gaan breien (jawel, breien.....) Maar nu..... Heeft er iemand een goed uitleg (met foto's / video etc) HOE ik moet rondbreien, want dat heb ik nog nooit gedaan......... Ik heb even op internet gekeken, maar kwam niet echt iets duidelijks tegen. Weet de engelse term ook niet (roundstitch???) Help me aub, dan heb ik iets om me met de kerstdagen mee bezig te houden! |
|
Marjolein
|
|
moeder van
Duizendpoot Lid sinds: 12 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 340 |
Posted: 07 December 2007 om 16:19 |
Rond breien gaat hetzelfde als op 2 pennen breien. Alleen het opzetten zou ik wel op 2 pennen doen en dan de eerste naald gaan breien met de rondbreinaald. De steken blijven op de rondbreinaald staan en je breid en breid en breid tot je op goede lengte/ hoogte bent. Je breidt ook alleen maar recht (of averecht) want je keerd je werk niet om zoals bij 2 pennen. succes, als je eenmaal je werk goed vast hebt gaat het vast super.
|
|
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby ~~~~~~~~~~~~~~ |
|
tdv
Hobbyguru Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
Posted: 07 December 2007 om 16:37 |
hallo marjolein je hebt email van mij.
groetjes |
|
groetjes tine
|
|
marjolein24
Hobbywonder Lid sinds: 15 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 642 |
Posted: 07 December 2007 om 16:53 |
Ik heb je mail ontvangen, kan hem hier (op mijn werk ssst ) niet openen, dus ga het vanavond bekijken. Bedankt in ieder geval ! |
|
Marjolein
|
|
huppel
Duizendpoot Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
Posted: 07 December 2007 om 17:09 |
Met rondbreinaalden kun je het beste de Duitse breimethode toepassen, dat gaat beter als de Nederlandse methode, omdat je geen naald onder je arm hebt. |
|
rita_1709
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
Posted: 07 December 2007 om 18:32 |
hoi marjolein, op www.cj-web.nl vind je een handleiding van de duitse breimethode... misschien ben je daar wel iets mee ??? Groetjes, Rita. |
|
hanny bennes
Duizendpoot Lid sinds: 26 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 232 |
Posted: 07 December 2007 om 21:51 |
hoi, je kunt ook altijd nog kijken op de site van jessica tromp.
|
|
we sit good in our skin..... creaida |
|
Meia
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Posted: 07 December 2007 om 21:55 |
Kijk Marjolein, hier vind je heel veel leuke en handige filmpjes ook over rondbreien op een rondbreinaald. Leuk hè die tas, ik vind hem ook zo mooi. Had em afgelopen zomer al opgeslagen maar ben er nog niet aan toe gekomen om te maken. Succes meis! |
|
All you need is love.
|
|
marjolein24
Posted: 07 December 2007 om 22:20 |
Dank jullie voor jullie reacties, inderdaad het filmpje is heel handig met de tekeningen van de 'duitse methode' (vooral om averrecht te breien) gana me zeker helpen..... misschien begin ik er dit weekend al aan (is hij af voorKerst!?) Thanx |
|
Marjolein
|
|
Meia
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Posted: 07 December 2007 om 22:53 |
Tuurlijk is hij af voor kerst Ik vind met een rondbreinaald heerlijk breien. Zelfs met onze manier van breien. Ik heb vroeger heel veel jurkjes en truitjes gebreid voor mijn dochter op de rondbreinaald. |
|
All you need is love.
|
|
Ratlover
Hobbywonder Lid sinds: 27 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 805 |
Posted: 08 December 2007 om 08:40 |
Ik brei op de rondbreinaald ook gewoon met de draad in mijn rechter hand. Als je de rechter naald ondersteun met je linkerhand wanneer je de draad omslaat gaat dat prima.
|
|
marjolein24
Posted: 08 December 2007 om 11:09 |
ben al best wel een endje opgeschoten, 8 naalden in ribbelsteek .... maar hoe kun je (duitse methode......) averechts vermeerderen?????
|
|
Marjolein
|
|
marjolein24
Posted: 08 December 2007 om 11:10 |
duidelijke beschrijving en foto's ! je hebt me (ook) goed geholpen! |
|
Marjolein
|
|
tdv
Hobbyguru Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
Posted: 08 December 2007 om 12:37 |
mooi zo en succes verder he. ik moet het nog steeds proberen
|
|
groetjes tine
|
|
Catherine
Newbie Lid sinds: 27 December 2008 Status: Offline Points: 1 |
Posted: 27 December 2008 om 20:50 |
Onze website www.cj-web.nl wordt in dit forum op deze pagina genoemd.
Op onze site staat onder het menu Handwerktechnieken - Eurobreien het rondbreien uitgelegd. Sinds vandaag staat er zelfs een filmpje bij. Met vriendelijke groet Catherine |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |