Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij 'Karel' van Christel Krukkert

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lisannevk View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisannevk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij 'Karel' van Christel Krukkert
    Posted: 25 Mei 2012 om 19:27
Hallo!

Hopelijk kan iemand me helpen, ik ben net begonnen met haken en ik ben nu Karel de Kikker aan het maken van Christel Krukkert. Hij heeft een broekje aan wat een beetje uitsteekt bij zijn buik maar ik snap de overgang niet. Er staat:

Toer 15 haak 48v, haak alleen de voorste lussen. toer 16: 48v, hecht af. Toer 17: haak met lichtgroen 48v langs de lussen van toer 15

ik ben nu bij toer 15, als ik die maak dan heb ik dus 48 lussen op mijn naald staan, maar dan kan ik toer 16 nergens op maken, ik denk dat ik iets mis heb gedaan. Het 'haak alleen de voorste lussen' begrijp ik als: als je twee lussen op de naald hebt, haal je de draad alleen door de voorste, waardoor de achterste steeds op de naald blijft. Maar waar ik toer 16 dan op kan maken...  Kan iemand me helpen want ik kan nu niet verder!

Alvast heel erg bedankt!

Lisanne 
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 19:37
haak alleen de voorste lussen
volgens mij moet van het 'v-tje' van de steek (als je er bovenop kijkt)  alleen de voorste lus haken....
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 19:42
Normaal als je haakt steek je de haaknaald door 2 lussen. Daar haal je de draad door.
Nu doe je dat alleen bij de voorste   , en maak je gewoon een v . En hou je gewoon 48 v.
Je heb niets kwa lussen op je haaknaald staan?
Bij tier 16 haak je weer gewoon vasten door beide lussen zoals normaal.
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 19:58

Heb hem al gemaakt Chantalmv2 heeft inderdaad gelijk..Toer 15 ga je straks de achterste lus ( die dus is overgebleven aan de binnenkant van je werkje gebruiken om het lijf aan vast te haken...

Back to Top
Lisannevk View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisannevk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2012 om 22:50
Hallo! bedankt voor jullie reactie,

maar jammer genoeg kom ik er toch niet uit.. Want als ik twee lussen op mijn naald heb, en ik haak alleen de voorste lus, moet je die achterste er dan steeds af laten vallen? want die achterste blijft steeds op mijn naald staan.. Dit is het eerste wat ik haak dus daarom dat ik misschien een beetje domme vragen blijf stellen..

groetjes
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2012 om 22:53
Je haakt gewoon zoals je anders haakt, maar nu neem je ALLEEN de voorste lus van de steek van de vorige toer... DUS ipv de twee lusjes die 1 steek vormen neem je 1 lusje (1/2 steek) op.
Je denkt te moeilijk, dat ken ik Wink
Back to Top
Lisannevk View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisannevk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2012 om 23:06
ehm haha je overschat me denk ik.. Te moeilijk denk ik niet, misschien dat ik hier gewoon een beetje te dom voor ben? Ik snap het echt niet!

Als ik alleen de voorste haak, dan blijft het achterste lusje op mijn haaknaald staan, wat niet de bedoeling is, en als ik maar 1 lusje steeds opneem en die haak, dan heb ik dus aan elke v van de vorige een lusje uitsteken, maar die trek ik er weer uit bij het haken van het volgende lusje. Pff misschien kan ik beter eerst een pannelap gaan proberen ofzo :P
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2012 om 23:32
misschien kan je iemand in je buurt vragen om het even duidelijk uit te leggen zodat je kan kijken wat het juist inhoud of in de bib even een boek halen.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 01:31
misschien heb je hier wat aan http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OqhaQQajt0U#!
Je ziet dan heel duidelijk dat ze 2 lusjes pakt voor 1 steek. Voor Karel moet je dus alleen het eerste lusje pakken, hopelijk kom je met deze beelden er wel uit.
Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 02:32
Je kan inderdaad op youtube kijken: crochet through front loop. Dan krijg je meerdere filmpjes met uitleg.

Kijk naar je vorige steken (van de vorige ronde). die vormen als het ware een V-tje. je ziet dan twee lijntjes. Als je een normale vaste maakt steek je je naald onder deze twee draden (lussen) door. Dan sla je je draad om en trekt deze erdoorheen.Je hebt nu 2 lussen op je naald staan. Dan sla je de draad weer om en haalt deze door de 2 lussen op je naald.

Bij het haken van de voorste lussen doe je hetzelfde ALLEEN steek je de naald niet onder de twee draadjes van de vorige steek, maar alleen onder de voorste door. Dan sla je de draad om en haal je die erdoor. Ook nu heb je 2 lusjes op je haaknaald. weer draad omslaan en door de 2 lussen op je naald om de steek af te maken.
Aan de achterkant zie je nu de achterste lus als een klein horiontaal streepje verschijnen. Dit streepje gebruik je later om het lijsfje aan te maken.

Ik hoop dat mijn uitleg het wat duidelijker heeft gemaakt.
Succes en niet opgeven..... We leggen het nog wel 10 keer uit als t moet!

groetjes Wenke
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 09:21
Hier nog een tip

Je moet niet tegen je werk aankijken ,maar bovenop dan zie je duidelijk een V en de voorste lus van je V pak je op dus eigenlijk de helft van je steek eerder heb je de twee lusjes opgepakt .Het heeft dus eigenlijk niets te maken met het haken zelf maar met het opnemen van je lussen
Nog een tip blijf vragen net zolang tot het duidelijk is .

succes
Back to Top
Lisannevk View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisannevk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 15:48
Ah ok!!!

bedankt allemaal voor de hulp. Ik begrijp het eindelijk. Wat ik verdeerd deed is dat ik altijd al alleen door het achterste lusje ga.. Dus de onderkant van het lijfje en Karel's hoofdje zijn allemaal gemaakt door alleen de achterste lus te haken. haha! Vandaar dat ik niet begreep wat 'alleen de voorste lus' betekende, omdat ik niet doorhad dat je normaal onder allebei de lussen van de V door zou moeten gaan.. Ik zal het lijfje dan toch maar opnieuw beginnen want nu is de binnenkant mooier dan de buitenkant. Ik vroeg me al af hoe dat kwam maar dat is omdat ik altijd dus alleen de achterste lus haakte. Bedankt iedereen!

bedankt!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.514 seconden.
Lang Yarns