|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() Posted: 11 December 2007 om 11:33 |
heeft iemand ervaring met sokkenwol fabel in het gebruik na het wassen.en hoevel steken zet je op bij maat 40,ik heb 64 st opgezet vind ze te groot .dus ga ik ze overnieuw breien. ik vind ook de hiel van wolhalla niet prettig om te dragen. groetjes puck |
|
![]() |
|
Pallas ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2007 Status: Offline Points: 302 |
![]() |
Hallo Puck, mijn eerste sokken zijn van fabel gemaakt, en ik heb voor mijn maat 39/40 (smalle voeten!) ook 64 steken opgezet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik het patroon van Garnstudio heb gebruikt, waarbij de hele boord, beenstuk en de bovenkant van de voet in boordsteek (2 r, 2 a) zijn gebreid. Ook heb ik naald 2 gebruikt in plaats van naald 2,5. Ze zitten bij mij strak (zeker na het wassen), achteraf gezien had ik ze beter op naald 2,25 of toch 2,5 kunnen breien. Ik ben nu bezig met opal rainforest, daar heb ik ook 64 steken opgezet maar brei met naald 2,25, en dat lijkt voor mij de toverformule te zijn! Hopelijk heb je hier iets aan! Groetjes, Marij PS qua hiel kan ik je niet helpen, ik heb die bij het patroon hoort gebreid en die vind ik prima zitten, maar volgens mij is dat vrijwel dezelfde als bij wolhalla... wellicht de jojo-hiel eens proberen? |
|
groetjes,
Marij |
|
![]() |
|
![]() |
hallo marij ik heb net m,n vriendin opgebeld die zei 58 st.En ik brei op nld 2.50.Maar wat is een jojo hiel nooit van gehoord .ik brei ze normaal de kleine hiel dan 2 st over de helft 1 overhaling 1st breien draaien enz.maar er zijn waarschijnlijk zoveel manieren dat ik mij een eenorme kluns voel. groetjes puck |
|
![]() |
|
Pallas ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2007 Status: Offline Points: 302 |
![]() |
Hoi Puck! Hier (http://www.nrrdgrrl.nl/sok/pivot/entry.php?id=78) staat een uitleg van de jojo-hiel, in de derde reactie. Je krijgt dan het uiterlijk van een hiel zoals je die ook bij commerciele Succes! Marij |
|
groetjes,
Marij |
|
![]() |
|
hobbydoos ![]() Admin Group ![]() ![]() Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
![]() |
![]() |
|
huppel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
![]() |
http://www.stricknetz.net/handstricken/sockentabellen.html http://www.lanagrossa.de/service/stricktipps/stricktipp_sock en-mit-jojo-ferse.html Hallo Pelote Op deze sites staan goede tips. Ik ken de Fabel niet, maar misschien toch eerst een proeflapje breien? Ik gebruik meestal Opal wol en die kloppen altijd. |
|
![]() |
|
![]() |
bedankt iedereen voor jullie hulp,voorlopig heb ik weer heel veel om over na te denken.Die jojohiel is inderdaad erg mooi,ik heb al heel veel sokken gebreid maar gewoon op de ouderwetse manier. groetjes puck |
|
![]() |
|
huppel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
![]() |
Hallo Puck Bij de ouderwetse hiel voel je de hiel, maar met de jojo hiel niet. Het is even oefenen, maar daarna wil je niet meer anders. |
|
![]() |
|
![]() |
de ouderwetse voel ik ook niet,maar die jojohiel is wel echt mooi. ik ga het uitproberen. groetjes puck |
|
![]() |
|
Nijntje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 663 |
![]() |
ik ben wel een fan van de instructie van Wolhalla. De eigenaresse heb ik gebeld en ze heeft het me uitgelegd. Je kunt bij de wol ( aangegeven op de site betreffende de stekenverhouding ) van pen 2.5 er van uit gaan dat je goed zit. Bij pen 3 doe ik zelf altijd een maat kleiner.
|
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Hallo Puck Mocht je dat duits niet zien zitten. Ik heb voor mijn verjaardag een boek gekregen over sokken breien en daar staat de jo-jo hiel in het nederlands beschreven. Ik hoor wel als het nodig is dan scan ik hem wel even voor jou in |
|
![]() |
|
![]() |
hallo line-breimuis dat zou ik heel erg fijn vinden,want ook m,n duits net al engels is niet zo goed. groetjes puck |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |