Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Heb ik weer

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Heb ik weer
    Posted: 02 Juni 2012 om 23:15
Heb ik weer: veel te gretig begonnen aan het pakketje Uil haken dat ik vanmiddag heb gekregen. Nu zitten 2 'bolletjes' al helemaal in de knoop. Als ik nu maar eerst alle strengetjes had opgewonden ... Enfin, ik ben nog wel even bezig.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2012 om 23:37
Geduld kun je oefenen!!!! In dit geval heel waar. Succes met ontwarren. groetjes, Lida
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2012 om 23:40
achteraf moet je dan maar denken, meer hobby minder vrije tijd

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 10:13
Als ik met meer kleuren bezig ben, vergeet ik altijd dat ik breivisjes heb. Alle kleuren bollen liggen dan in een emmertje en het wordt een hele wirwar op den duur. Ik ben dan tig keer bezig om alles weer uit de knoop te halen, waarna de wirwar opnieuw kan beginnen. Dat hoort erbij.

Maar je die bungelende visjes raken bij mij ook in de knoop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 10:54
Ik heb een doos in vakjes verdeeld en daarin mijn verschillende kleuren gestop met de draadopening naar boven en dit werkt prima!!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 10:56
Ik las gisteren een tip in mijn nieuwe tijdschrift: een gaatje prikken in het dekseltje van een plastic bekertje en daar je bolletje garen in doen.

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 16:38
Dan heb je dubbel plezier
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 17:27
Kleine bollen kunnen ook in die doosjes voor snoeptomaatjes, daar zit het gat al in. Maar dan mis ik de lol van het mopperen en ontwarren.

wat rozengeur.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 17:31
Dat had ik in het begin ook. Als het niet helemaal lukte, pakte ik snel een andere bol zonder de rest uit te halen. Maar dan kwam de zooi al snel in de knoop en na een aantal keren veeeeeeeeeeeeel te lang bezig geweest te zijn met uithalen heb ik het wel afgeleerd. Vond het echt niet leuk meer!
Geduld kan je oefenen, dat is een mooie Lida! 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 18:03
Die van dat geduld was niet van mij. Die had Petra er zelf onder gezet!!! Maar het is wel waar! Groetjes, Lida
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 18:08
Oh ja ik zie het! Zo zie je maar weer ... alweer te snel gereageerd zonder goed te kijken ...! Gelukkig hoeft er niets ontward te worden. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 20:32
Ik wil nog wel eens een lege bus Jodekoeken gebruiken om een zelf gerolde bol in te doen. Gaatje in het deksel maken en de draad erdoor heen halen. Maar er zullen nu geen bussen meer bijkomen, dus Magtelt, bedankt voor je tip. Tomaatjes kunnen en mogen nog Big smile
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2012 om 21:18
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Kleine bollen kunnen ook in die doosjes voor snoeptomaatjes, daar zit het gat al in. Maar dan mis ik de lol van het mopperen en ontwarren.

Dat is een hele mooie tip, Magtelt. En die tomaatjes gaan bij ons nu per kilo naar binnen zowat.

De eerste bolletjes zijn nu weer ontward. De overige strengen heb ik maar van tevoren opgerold. En raad eens: tijdens het oprollen raakte er één helemaal in de war. Het lag dus niet aan mij, maar aan het garen.

Het lijfje van het uiltje is af. Gaat wel lekker snel, zo'n klein project.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2012 om 15:32
Het handige van bolletjes maken is dat je meteen ziet dat er een knoopseltje zit. Dat is nog wel eens het geval bij Saskia van Wibra. Het beste kun je dat dan wegknippen en een nieuw bolletje beginnen, want als het knoopje toch losraakt is je breisel verprutst.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.346 seconden.
Lang Yarns