Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

armsgat breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
teenslipper View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer teenslipper Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: armsgat breien
    Posted: 07 Juni 2012 om 22:48
Hallo,

Wie kan mij helpen! Confused

Als er in een patroon staat dat ik bij het armsgat aan ieder kant moet minderen en het volgende schema wordt gegeven: "1-1-1-1-1-2 x 4 st, 0-0-1-1-2-2 x 3 st, 1-1-1-2-2-2 x 2 st en 1-3-3-4-4-4 x 1 st = 60-62-64-66-68-70 st." wat wordt hier dan mee bedoeld?

Voor mijn maat geldt het rood gedrukte, maar waarom zit er zoveel verschil tussen de verschillende maten en hoe moet ik de nullen lezen?

Ja, ik ben een beginnende breister...

Karin
Back to Top
lieveheersbeestje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lieveheersbeestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 22:51
ik zou het niet weten maar wou ff zeggen dat je nickname heel orgineel isLOL
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer teenslipper Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 22:54
Dank je, het komt omdat ik ooit een hotmail adres wilde aanmaken, daar niet door heen kwam omdat alles al bezet was en jawel het was een zomersedag en ik had teenslippers aan. Tja, soms doe je wat geks en nu zit ik er al zo'n 12 jaar aanvast, haha.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 22:55
als je begint met een patroon is het makkelijker om de gegevens van je eigen maat te omcirkelen het klopt denk ik niet dat het rode voor jou is. afkortingsschema voor de kleinste maat is 1 x 4, 0 x 3. 1 x 2, 1 x 1 = 60 steken.
lydia wijsbroek
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer teenslipper Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 23:04
Oke, als ik het goed begrijp moet ik uit elke reeks het tweede getal nemen voor maat M.Big smile

Karin
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 23:13
ja als het de maten s.m.l. xl. xxl zijn wel, dan steeds de 2e reeks voor maat m, voor jouw maat moet je 62 steken overhouden. je hebt nu waarschijnlijk 80 steken
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2012 om 09:30
De reden voor al die verschillende getallen is omdat maten nu eenmaal verschillen en dat moet verwerkt worden in het breipatroon. Het staat alleen wat ongelukkig met die minderingen. Je hebt toch wel een toerenteller? Of houd je de gebreide toeren bij op een papiertje?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2012 om 10:26
Er staat waarschijnlijk op een hoogte van........cm voor het armsgat afkanten .
Hoeveel steken heb je nu op je pen staan ???

Ik vind het een beetje vreemd beschreven . Als je voor een armsgat afkant begin je meestal eerst met het hoogste aantal steken en dan loopt dat aantal af dit zie ik hier niet terug
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2012 om 10:43
blijkbaar heeft mevrouw hier voldoende aan, reageerd gewoon niet meer.
Lanceerd een vraag en komt dan niet meer opdagen, terwijl iedereen de moeite doet haar te helpen.
lydia wijsbroek
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns