armsgat breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
teenslipper ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 07 Juni 2012 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Juni 2012 om 22:48 |
Hallo,
Wie kan mij helpen!
![]() Als er in een patroon staat dat ik bij het armsgat aan ieder kant moet minderen en het volgende schema wordt gegeven: "1-1-1-1-1-2 x 4 st, 0-0-1-1-2-2 x 3 st, 1-1-1-2-2-2 x 2 st en 1-3-3-4-4-4 x 1 st = 60-62-64-66-68-70 st." wat wordt hier dan mee bedoeld?
Voor mijn maat geldt het rood gedrukte, maar waarom zit er zoveel verschil tussen de verschillende maten en hoe moet ik de nullen lezen?
Ja, ik ben een beginnende breister...
Karin
|
|
![]() |
|
lieveheersbeestje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2012 Locatie: rotterdam Status: Offline Points: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik zou het niet weten maar wou ff zeggen dat je nickname heel orgineel is
![]() |
|
![]() |
|
teenslipper ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 07 Juni 2012 Status: Offline Points: 4 |
Dank je, het komt omdat ik ooit een hotmail adres wilde aanmaken, daar niet door heen kwam omdat alles al bezet was en jawel het was een zomersedag en ik had teenslippers aan. Tja, soms doe je wat geks en nu zit ik er al zo'n 12 jaar aanvast, haha.
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
als je begint met een patroon is het makkelijker om de gegevens van je eigen maat te omcirkelen het klopt denk ik niet dat het rode voor jou is. afkortingsschema voor de kleinste maat is 1 x 4, 0 x 3. 1 x 2, 1 x 1 = 60 steken.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Oke, als ik het goed begrijp moet ik uit elke reeks het tweede getal nemen voor maat M.
![]() Karin
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
ja als het de maten s.m.l. xl. xxl zijn wel, dan steeds de 2e reeks voor maat m, voor jouw maat moet je 62 steken overhouden. je hebt nu waarschijnlijk 80 steken
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
De reden voor al die verschillende getallen is omdat maten nu eenmaal verschillen en dat moet verwerkt worden in het breipatroon. Het staat alleen wat ongelukkig met die minderingen. Je hebt toch wel een toerenteller? Of houd je de gebreide toeren bij op een papiertje?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Er staat waarschijnlijk op een hoogte van........cm voor het armsgat afkanten .
Hoeveel steken heb je nu op je pen staan ???
Ik vind het een beetje vreemd beschreven . Als je voor een armsgat afkant begin je meestal eerst met het hoogste aantal steken en dan loopt dat aantal af dit zie ik hier niet terug
|
|
![]() |
|
blijkbaar heeft mevrouw hier voldoende aan, reageerd gewoon niet meer.
Lanceerd een vraag en komt dan niet meer opdagen, terwijl iedereen de moeite doet haar te helpen. |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |